• Igia

September 2009 del 4

Hej!

Dax för en ny tråd. Tiden rullar på och tre månader till har gått. Snart är det bara tre månader kvar till er som är först ut

Här är den gamla : www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3304375.html

Våra datum:

TesshjärtaFred 5/9
    CaSan 5/9
    miamedknuff 5/9
    thildamy 9/9
    MyochErlend 12/9
    gosbruden 12/9
    ElinDLB 12/9
    Igia 19/9
    Rebellen75 19/9
    alltidvi 26/9
    Trudilutt 26/9
    Carolaj83 26/9
    September2009bröllop
    Stl48
    Cookie27
    Katarina1984

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-01 11:11
    Kommer ngr fler datum här:

September2009bröllop 5/9
    Stl48 19/9
    trallande jänta 19/9
    delirious 29/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-01 16:53

Cookie27 5/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-04 23:10
    Delirious 26/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-10 12:30
    Mirfak 19/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-21 17:30
    Kennethsdotter 19/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-12 10:57
    5 sept-25 dagar kvar-TesshjärtaFred, CaSan, miamedknuff, september2009bröllop, Ellani, Cookie27

9 sept-29 dagar kvar-thildamy

12 sept-32 dagar kvar-MyochErlend, gosbruden, ElinDLB

19 sept-39 dagar kvar- Igia, Rebellen75, Arwent, Mirfak, Kennethsdotter, trallande jänta, Stl 48

26 sept-46 dagar kvar-carolaj83, Trudilutt, alltidvi, delirious

• Svar på tråden September 2009 del 4
  • carolaj83

jag drömde en natt att min sambo var borta ett tag under bröllopsfesten sen när jag hittade honom hånglade han med någon annan, viserligen lever vi i ett öppet förhållande men inte på vår bröllopsfest...tror att de både e nerver+att man just nu har huvudet fullt med bröllopsplanering och detaljer

• Arwent
    Igia skrev 2009-06-29 09:41:54 följande:
    Jag har beställt min klänning från Kina. Har inte fått hem den än men de bilder jag fått på tärnklänningarna ser jättefina ut.
    Vi hade bröllopsmöte i helgen och nu har vi delat ut ett antal uppgifter till värdpar, toastmaster, tärnor och bestman... Känns bra för nu släpper jag det
    Vilka uppgifter har ni lämnat ut på entreprenad?
  • Tösabita

Hej allihopa!

Här händer det massa nu hela tiden. Roligt att se.

Vi kom hem ifrån Frankrike igår. Vart nere och inhandlat vin och champange. Härligt att ha det färdigt.

Hindersprövningen låg här och väntade när vi kom hem så nu är det kirrat också.

Har börjat få in svar på inbjudningarna nu. Spännande, har dock även fått första klagandet över gästlistan. Jaja, sånt man väl får räkna med men det är ändå irriterande.

Måste ta tag i underkläder och skor till mig nu i veckan så att sömmerskan kan fixa det sista på klänningen.

MyochErlend - skulle också vilja veta vad det var som var så bra med festen på bröllopet ni var på. Vill ju att alla ska ha roligt så tar gärna emot lite idéer.

• Igia

Festprogram, hämtning av blommor, hjälp med dukning, sy dukar, fixa kylskåp osv... Lite småpyssel

Arwent skrev 2009-07-01 08:16:56 följande:
    Vilka uppgifter har ni lämnat ut på entreprenad?
  • Arwent
    Igia skrev 2009-07-01 08:43:35 följande:
    Festprogram, hämtning av blommor, hjälp med dukning, sy dukar, fixa kylskåp osv... Lite småpyssel
    Okej, bra att veta. Vi ska också lämna bort lite uppgifter men jag är kontrollfreak och vet inte vad jag vågar leja bort. Men jag inser att jag måste, man kan inte klara allt själv!
  • emertin
    carolaj83 skrev 2009-06-30 20:55:07 följande:
    StillÅ-sonen har precis slutat sova middag, men dottern som då kommer vara 9 mån sover ju fortfarande.har väl tänkt att vi alla ska sova hemma som vanligt dagen innan, sen ska jag göra ordning paj innan så vi bara kan värma på och äta lunch, sen kommer en tjej hem till mig och gör hår och smink och sen går/åker vi till kyrkan tillsammans...bor 600 meter ifrån, sen kommer mormor och morfar få allt ansvar för dottern tills dagen efter och farmor o farfar tar allt ansvar för sonen...känns lite läskigt att bara släppa allt, men men....sen under festen så finns det 3 stora lekrum på övervåningen med bla ett kuddrum som jag tänkte göra till sov/vilo rum för dom mindre barnen
    Vår son kommer att vara 10 månader på bröllopsdagen, oroar mig lite för att nätterna ska vara lika struliga som nu, i så fall kommer jag INTE vara någon söt brud

Vad är det för tjej som kommer hem till dig och ska fixa hår/smink? Vad kostar det?
  • Arwent
    emertin skrev 2009-07-01 09:27:32 följande:
    Vår son kommer att vara 10 månader på bröllopsdagen, oroar mig lite för att nätterna ska vara lika struliga som nu, i så fall kommer jag INTE vara någon söt brud Vad är det för tjej som kommer hem till dig och ska fixa hår/smink? Vad kostar det?
    Jag svarar fast det inte var mig du frågade

Vår minsta son kommer att vara 8 månader när vi gifter oss. Han sover bra på natten nu, vaknar en till två gånger per natt men det kan ju ändra sig...har dessutom två större barn så jag har vant mig vid att vakna på nätterna.
    Jag ska sluta amma tills dess och han får sova över hos mormor/ morfar eller farmor/farfar den natten.

Jag har en tjej som ska sminka mig, hon tar 250 kr inkl. provsminkning. Och en tjej som är nyutbildad frisör som ska fixa mitt hår. Hon svarade på frågan hur mycket hon ville ha betalt - Inte mycket. Så jag vet inte hur mycket jag ska ge henne?
  • emertin
    Tösabita skrev 2009-07-01 08:36:44 följande:
    Hej allihopa!Här händer det massa nu hela tiden. Roligt att se.Vi kom hem ifrån Frankrike igår. Vart nere och inhandlat vin och champange. Härligt att ha det färdigt.Hindersprövningen låg här och väntade när vi kom hem så nu är det kirrat också.Har börjat få in svar på inbjudningarna nu. Spännande, har dock även fått första klagandet över gästlistan. Jaja, sånt man väl får räkna med men det är ändå irriterande. Måste ta tag i underkläder och skor till mig nu i veckan så att sömmerskan kan fixa det sista på klänningen.MyochErlend - skulle också vilja veta vad det var som var så bra med festen på bröllopet ni var på. Vill ju att alla ska ha roligt så tar gärna emot lite idéer.
    Klagandet på gästlistan?! Från vem då?!

Hur lång tid tog det innan ni fick hem hindersprövningen?
  • emertin
    Arwent skrev 2009-07-01 11:02:34 följande:
    Jag svarar fast det inte var mig du frågade Vår minsta son kommer att vara 8 månader när vi gifter oss. Han sover bra på natten nu, vaknar en till två gånger per natt men det kan ju ändra sig...har dessutom två större barn så jag har vant mig vid att vakna på nätterna.Jag ska sluta amma tills dess och han får sova över hos mormor/ morfar eller farmor/farfar den natten. Jag har en tjej som ska sminka mig, hon tar 250 kr inkl. provsminkning. Och en tjej som är nyutbildad frisör som ska fixa mitt hår. Hon svarade på frågan hur mycket hon ville ha betalt - Inte mycket. Så jag vet inte hur mycket jag ska ge henne?
    Bor du möjligen i Stockholm så att man kan "låna" dina tjejer?

Vad kommer din åtta månaders äta när du inte ammar? Vi har så smått försökt introducera ersättning men det går inte så bra....
  • TesshjärtaFred

Hej hej.
    Nu har vi fått hem hindersprövningen, så det är klart. Skönt.
    Vi har också haft sista osa och efter lite påstötning hos vissa fått svar från alla.
    Vi kommer att bli 78 personer inklusive mig och min blivande. Så 76 gäster. Alla kommer att sova över. 15 tackade nej.
    Så nu blir det fullt upp med att placera alla i sovrum, inte lätt och att börja klura på bordsplacering och gästpresentationer. Blir svettigt. 66 dagar kvar i dag.

Svar på tråden September 2009 del 4