• Igia

September 2009 del 4

Hej!

Dax för en ny tråd. Tiden rullar på och tre månader till har gått. Snart är det bara tre månader kvar till er som är först ut

Här är den gamla : www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3304375.html

Våra datum:

TesshjärtaFred 5/9
    CaSan 5/9
    miamedknuff 5/9
    thildamy 9/9
    MyochErlend 12/9
    gosbruden 12/9
    ElinDLB 12/9
    Igia 19/9
    Rebellen75 19/9
    alltidvi 26/9
    Trudilutt 26/9
    Carolaj83 26/9
    September2009bröllop
    Stl48
    Cookie27
    Katarina1984

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-01 11:11
    Kommer ngr fler datum här:

September2009bröllop 5/9
    Stl48 19/9
    trallande jänta 19/9
    delirious 29/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-01 16:53

Cookie27 5/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-04 23:10
    Delirious 26/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-10 12:30
    Mirfak 19/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-21 17:30
    Kennethsdotter 19/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-12 10:57
    5 sept-25 dagar kvar-TesshjärtaFred, CaSan, miamedknuff, september2009bröllop, Ellani, Cookie27

9 sept-29 dagar kvar-thildamy

12 sept-32 dagar kvar-MyochErlend, gosbruden, ElinDLB

19 sept-39 dagar kvar- Igia, Rebellen75, Arwent, Mirfak, Kennethsdotter, trallande jänta, Stl 48

26 sept-46 dagar kvar-carolaj83, Trudilutt, alltidvi, delirious

• Svar på tråden September 2009 del 4
  • Cookie27

Igår hämtade jag min vigselring! Den är jättefin!! Har provat den massor med gånger hittills :)

Idag ska jag på bröllop, ska bli kul att få lite inspiration.

• gosbruden

Hej brudar..
    jag har nu börjat min semester :) Det är skönt men i övrigt känns det inte bra alls. allt planerande känns bara tungt. Får panik bara jag tänker på alla jag ska placera runt borden.. uschamej! :(

Cookie27: vad kul med ringen. Skulle nog inte hellerkunna låta bli att prova den massor :) Hoppas bröllopet är roligt :)

• Malle09

tack för era fina ord. Vi har nu pratat om detta ordentligt med de inblandade och det visade sig att våra kusiner inte bryr sig särskilt mkt om de är bjudna eller ej utan det är deras föräldrar som tycker si eller så.
    Nåja, vi har iaf förklarat och de accepterar.
    Och så till en helt annan sak, jag vill ha röda skor när jag gifter mig, men hittar inga med låg klack,runt 3 cm. Någon som har nåt tips?

• emertin
    Cookie27 skrev 2009-07-04 07:27:54 följande:
    Igår hämtade jag min vigselring! Den är jättefin!! Har provat den massor med gånger hittills :)Idag ska jag på bröllop, ska bli kul att få lite inspiration.
    Härligt med ringen! Berätta allt om bröllopet nu!!!
  • emertin
    AloveU skrev 2009-07-03 16:17:07 följande:
    Hej!länge sedan jag var inne här men nu börjar det dra ihop sig....Har några funderingar..Hur länge ska man vänta på att prästen hör av sig? Jag gillar när allt är fixat och klart relativt i god tid.Är det någon som vet VAR man kan finna cupcake formar eller liknande i silver. Hade hittat höga fina silverformar på ICA men nu var de slut och kommer troligen inte in igen. Har tittat på nätet men de jag hittar ser så låga ut, vill ha lite högre då vi ska göra fiiin-fina bakelser till bröllopet.Kramkram
    Funderar också på när prästen ska höra av sig, vi vet inte ens vilket präst det blir.... När det gällde dopet så hörde dom av sig tre veckor innan så det kanske är något liknande nu. Fast jag har fått för mig att man skulle få öva också...
  • emertin
    Arwent skrev 2009-07-03 21:43:38 följande:
    Hoppas det går bra, emertin!
    Han gillar inte välling alls, vet inte riktigt hur vi ska bära oss åt....
  • emertin
    gosbruden skrev 2009-07-04 13:51:14 följande:
    Hej brudar..jag har nu börjat min semester :) Det är skönt men i övrigt känns det inte bra alls. allt planerande känns bara tungt. Får panik bara jag tänker på alla jag ska placera runt borden.. uschamej! :( Cookie27: vad kul med ringen. Skulle nog inte hellerkunna låta bli att prova den massor :) Hoppas bröllopet är roligt :)
    Va tråkigt att du känner så
    Jag har det inte heller så lätt med bordsplaceringen, hoppas att min karl hjälper mig nu när han har semester....
  • emertin
    Malle09 skrev 2009-07-04 23:55:47 följande:
    tack för era fina ord. Vi har nu pratat om detta ordentligt med de inblandade och det visade sig att våra kusiner inte bryr sig särskilt mkt om de är bjudna eller ej utan det är deras föräldrar som tycker si eller så.Nåja, vi har iaf förklarat och de accepterar.Och så till en helt annan sak, jag vill ha röda skor när jag gifter mig, men hittar inga med låg klack,runt 3 cm. Någon som har nåt tips?
    www.matildasfest.se man kan beställa dom flesta skor i den färg man vill ha och den röda färgen är jättesnygg!!!
  • gosbruden

emertin skrev 2009-07-05 21:01:53 följande:

Va tråkigt att du känner så Jag har det inte heller så lätt med bordsplaceringen, hoppas att min karl hjälper mig nu när han har semester....
    Ja, nu har jag fått förstärkning, vi har setat och pysslat tillsammans en stund men det lär nog ta tid det där.. känns iaf lite bättre nu, skönt att man är två om det iaf :)
  • Cookie27

Bröllopet igår var jättevackert och jag fick lite nya ideér. Festen var i ett tält nere vid vattnet och vädret var helt ok förrutom när brudparet åkte häst & vagn från kyrkan då ösregnade det. TUR att de hade en vagn med tak!

Tårtan var väldigt god men inte så fin, på grund av vädret (varmt och fuktigt) så smälte lite av dekorationen men den var fin ändå.

I kyrkan sjöng en solist väldigt vackert, "Alla famnar jag lämnat" eller vad den heter. Den passade partet väldigt bra.

Det var ett band som spelade och de dansade tryckare istället för brudvals till en lugn variant av Hope & Glory.

Maten var otroligt god, det var renskav med pepparrotsgrädde på Kavring till förrätt. Dubbelmarinerad oxfilé med potatisgratäng till varmrätt och tårta till efterätt.

En sak var skönt, det var att detta bröllop inte liknar vårt kommande bröllop. Det hade varit jobbigt om det blev som att vi kopierade deras med tanke på att flera som var där igår ska på vårt bröllop också.

Bruden bytte till vanliga kläder vid 23 tiden då klänningen var för obekväm och detta fick mig att inse att min idé med en klänning att byta till inte är så dum :)

Ska kolla nästa helg kanske efter en annan klänning. Vill ha en vit, kort med tyllkjol. Någon som vet vart man hittar en sån??

En riktigt rolig grej blev att killarna vid mitt bord tröttnade på att ha på sig kavajer för det blev så vart så de gick upp och sjöng "Han tog av sig sin kavjal....." Spontant och riktigt lyckat!

En lite tråkig sak var att jag endast satt brevid folk jag känner. Hade gärna suttit med några okända då jag faktiskt bara kände ca 10 st av de 70 gästerna.

Så jag vet nu att jag ska fixa med bordsplaceringen ordentligt.

Allt som allt väldigt lyckat bröllop :)

Nu längtar jag ännu mer till vårt bröllop!!!
    (Ursäkta att det blev så långt!)

Svar på tråden September 2009 del 4