• Igia

September 2009 del 4

Hej!

Dax för en ny tråd. Tiden rullar på och tre månader till har gått. Snart är det bara tre månader kvar till er som är först ut

Här är den gamla : www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3304375.html

Våra datum:

TesshjärtaFred 5/9
    CaSan 5/9
    miamedknuff 5/9
    thildamy 9/9
    MyochErlend 12/9
    gosbruden 12/9
    ElinDLB 12/9
    Igia 19/9
    Rebellen75 19/9
    alltidvi 26/9
    Trudilutt 26/9
    Carolaj83 26/9
    September2009bröllop
    Stl48
    Cookie27
    Katarina1984

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-01 11:11
    Kommer ngr fler datum här:

September2009bröllop 5/9
    Stl48 19/9
    trallande jänta 19/9
    delirious 29/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-01 16:53

Cookie27 5/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-04 23:10
    Delirious 26/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-10 12:30
    Mirfak 19/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-21 17:30
    Kennethsdotter 19/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-12 10:57
    5 sept-25 dagar kvar-TesshjärtaFred, CaSan, miamedknuff, september2009bröllop, Ellani, Cookie27

9 sept-29 dagar kvar-thildamy

12 sept-32 dagar kvar-MyochErlend, gosbruden, ElinDLB

19 sept-39 dagar kvar- Igia, Rebellen75, Arwent, Mirfak, Kennethsdotter, trallande jänta, Stl 48

26 sept-46 dagar kvar-carolaj83, Trudilutt, alltidvi, delirious

• Svar på tråden September 2009 del 4
  • delirious

vi kommer ta en sista minuten beroende på vad vi får ihop så det kommer bli en överraskning vad det blir :)

• TesshjärtaFred

Eftersom vi sparar den "riktiga" bröllopsresan till i november-december så sticker vi också iväg på en trenätterstripp till Paris på måndagen efter bröllopet. Ska bli så skönt att få komma iväg och slappa lite.

• Tösabita

vi köper interrailkort och satsar på att få se en del av östra Europa.

Hur ska ni göra med bordsdekorationer? Står helt still för mig i det området just nu och skulle verkligen behöva lite inspiration.

• TesshjärtaFred

Vi har inget direkt färgtema eller så utan kör lite naturinspirerat. Det blir vita linnedukar och dunilinservetter. Sedan gör jag kombinerad servettring och bordsplacering i naturgarnsnöre och sådanadär taggar som finns på Panduro.
    På borden kommer det att finnas cylindervaser med gröna äpplen och vita blockljus och murgröna som slingrar sig runt och sen går ut på borden. Samt låga ljushållare Galej från Ikea och gröna och vita glasstenar. Inga blommor i övrigt.

• carolaj83

bröllopsresa blir till paris 28 sep, båda barnen får följa med eftersom jag mådde skit sist jag åkte utan sonen i 5 dagar

bordsdekorationer, blir vita blockljus, knoppa lakan från ikea som dukar och sen blommor

• september2009bröllop

åh vad jag börjar känna mig stressad.. bröllopsplanerande har legat på is länge nu iom flytten till huset och allt runt om kring det... vet ju vad man kommer göra på semstern som börjar i nästa vecka.. Då ska jag bland annat göra provuppsättning, tänkte börja med festhäfte, bordsplacering och placeringskort.. Vigselprogram får vänta tills vi träffat prästen...

Detta kanske har diskuterats nyligen men hur gör alla med valsen? inte många veckor kvar och jag kan inte ett enda steg!!!

• Runa78

Jag kan också vara med här!  Vi gifter oss 26e september 2009.

Har kommit en bit på väg, men några "poster" skall fixas. Men som sagt, vi är på väg!!

• Ellani

Vi kläckte idén i helgen om bröllop i sept!
    Ska se hur vi får ihop det med planering & kyrka. Funderar på att ha ett litet med närmsta släkt & sedan åka iväg med våra föräldrar en vecka någon stans. Har en dotter på 8 månader, så perfekt & ta med farmor/farfar & mormor/morfar som barnvakt!

Alla tips mottages tacksamt!
    ska ta o ringa kyrkan imorgon o se om det överhuvudtaget är möjligt!

• CiaLovesAndreas
    Ellani skrev 2009-07-07 21:52:04 följande:
    Vi kläckte idén i helgen om bröllop i sept! Ska se hur vi får ihop det med planering & kyrka. Funderar på att ha ett litet med närmsta släkt & sedan åka iväg med våra föräldrar en vecka någon stans. Har en dotter på 8 månader, så perfekt & ta med farmor/farfar & mormor/morfar som barnvakt! Alla tips mottages tacksamt! ska ta o ringa kyrkan imorgon o se om det överhuvudtaget är möjligt!
    Åh, inte bara jag (vi) som ev. är sent ute

Nu funderar ialla fall sambon på det (det är vad han säger ialla fall) Men jag vågar inte hoppas för mycket.
  • Ellani
    CiaLovesAndreas skrev 2009-07-07 22:24:03 följande:
    Åh, inte bara jag (vi) som ev. är sent ute Nu funderar ialla fall sambon på det (det är vad han säger ialla fall) Men jag vågar inte hoppas för mycket.
    Det gäller att passa på innan de ångrar sig
    Nästa sommar är vi REDAN bjudna på 3 bröllop & så ska vi nog försöka få en liten till. Vill inte va gravid eller nyförlöst när jag gifter mig! Så det får nog bli i höst ändå, om vi får ihop det. Borde gå då vi inte vill ha stor fest direkt i anslutning. Tar det kanske till sommarn istället med stor grillfest för alla kompisar så det blir lite lättsamt. Mannen vill inte sitta & le åt en massa tal han tycker är pinsamma...
Svar på tråden September 2009 del 4