• Igia

September 2009 del 4

Hej!

Dax för en ny tråd. Tiden rullar på och tre månader till har gått. Snart är det bara tre månader kvar till er som är först ut

Här är den gamla : www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3304375.html

Våra datum:

TesshjärtaFred 5/9
    CaSan 5/9
    miamedknuff 5/9
    thildamy 9/9
    MyochErlend 12/9
    gosbruden 12/9
    ElinDLB 12/9
    Igia 19/9
    Rebellen75 19/9
    alltidvi 26/9
    Trudilutt 26/9
    Carolaj83 26/9
    September2009bröllop
    Stl48
    Cookie27
    Katarina1984

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-01 11:11
    Kommer ngr fler datum här:

September2009bröllop 5/9
    Stl48 19/9
    trallande jänta 19/9
    delirious 29/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-01 16:53

Cookie27 5/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-04 23:10
    Delirious 26/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-10 12:30
    Mirfak 19/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-21 17:30
    Kennethsdotter 19/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-12 10:57
    5 sept-25 dagar kvar-TesshjärtaFred, CaSan, miamedknuff, september2009bröllop, Ellani, Cookie27

9 sept-29 dagar kvar-thildamy

12 sept-32 dagar kvar-MyochErlend, gosbruden, ElinDLB

19 sept-39 dagar kvar- Igia, Rebellen75, Arwent, Mirfak, Kennethsdotter, trallande jänta, Stl 48

26 sept-46 dagar kvar-carolaj83, Trudilutt, alltidvi, delirious

• Svar på tråden September 2009 del 4
  • CiaLovesAndreas

Ellani,
    Haha Han friade till mig för ca 2½ år sen. Efter det dök det upp en bebis men nu tycker jag allt att det är dags.
    Vet inte hur mycket du läst, men en person som kan fixa hår, musik och foto billigare kommer resa iväg och vara borta 1 år och jag tycker ju såklart att det är alldeles för lång tid om vi ska vänta tills han kommit hem igen.
    Men sambon måste bestämma sig snart. Är ju inte så mycket tid att spela på om vi nu bestämmer oss för september.

• emertin
    TesshjärtaFred skrev 2009-07-07 15:06:36 följande:
    Angående en tidigare diskussion angående efternamn. Jag ringde till skatteverket i dag och frågade. Och om man tar ett helt nytt namn via prv så kan man inte ta tillbaka sitt flicknamn om man skiljer sig. För de gamla namnen raderas och ditt nya namn kommer stå som ditt namn även som ogift. Jättekonstigt, men så är det tydligen.
    Fy då.... tur att jag inte gör så.

Det kan ju förklara varför min numera skilda arbetskamrat inte bytt sitt efternamn...
  • emertin
    Runa78 skrev 2009-07-07 20:51:50 följande:
    Jag kan också vara med här!  Vi gifter oss 26e september 2009.
    Har kommit en bit på väg, men några "poster" skall fixas. Men som sagt, vi är på väg!!
    Det är ett väldigt bra datum
  • emertin

Vi kommer inte att åka iväg på någon bröllopsresa i höst och det känns lite tråkigt men vi har en liten son som är 10 månader när vi gifter oss så det känns inte så roligt att åka iväg med honom.

Ett alternativ kan ju vara att ta med sig mormor/morfar som någon tipsade om men det är inget vi pratat om.

• emertin

Min syster kommer att hålla i min möhippa och hon ville gärna ha förslag på vad jag vill göra, men jag har ingen aning Har ni andra några förslag?

• Mirfak
    Tösabita skrev 2009-07-07 19:02:33 följande:
    Hur ska ni göra med bordsdekorationer? Står helt still för mig i det området just nu och skulle verkligen behöva lite inspiration.
    Vi kommer köra på höstfärger + lila och olivgrönt. Jag har även köpt tapeter från Rusta att ha som löpare efter borden, billiga dukar med snyggt mönster på ;)
    Hittade några lila fat på Indiska (rea!) som jag köpte igår, jag tror att vi kommer ha tårtorna på dom...
    Vi kommer ha mkt utifrån, höstlöv, rönnbär osv. Sen lite lila som bryter av det hela :)
    Jag har även hittat lila fjäderbo-or med lampor i som jag inte riktigt vet vad vi ska göra med än... Men det löser vi :)
  • TesshjärtaFred
    emertin skrev 2009-07-07 22:58:02 följande:
    Min syster kommer att hålla i min möhippa och hon ville gärna ha förslag på vad jag vill göra, men jag har ingen aning Har ni andra några förslag?
    Oj, ovanligt att hon frågar vad du vill göra. Själv försöker jag lite snyggt nämna för mina vänner hur jag vill ha det men de slår dövörat till och ignorerar alla mina försök att påverka.
  • emertin
    TesshjärtaFred skrev 2009-07-08 16:48:46 följande:
    Oj, ovanligt att hon frågar vad du vill göra. Själv försöker jag lite snyggt nämna för mina vänner hur jag vill ha det men de slår dövörat till och ignorerar alla mina försök att påverka.
    Vad är det du vill göra då? Berätta berätta
  • TesshjärtaFred

Haha, jag är väl ovanlig men jag har inget emot att göra uppdrag på stan. Inte värsta utskämnings, det är tacky, men lite utmaningar är bara kul.
    Skulle gärna prova på typ stripaerobics, åka gocart eller speedboat.
    Någon spagrej är ju najs och så middag och utgång på kvällen.

Har nog mest varit att jag sagt vad jag absolut INTE vill göra. Alla former av äventyrsbanor eller hinderbanor eller sådant som har med sport och prestation att göra resulterar i omedelbar avstängning från bröllopet.

• Arwent
    TesshjärtaFred skrev 2009-07-08 16:48:46 följande:
    Det är precis samma här. Jag försöker hinta om att jag absolut inte vill klä ut mig eller göra andra pinsama grejer. Men de vill inte lyssna på det örat! Jag hatar verkligen att göra bort mig...
Svar på tråden September 2009 del 4