• Igia

September 2009 del 4

Hej!

Dax för en ny tråd. Tiden rullar på och tre månader till har gått. Snart är det bara tre månader kvar till er som är först ut

Här är den gamla : www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3304375.html

Våra datum:

TesshjärtaFred 5/9
    CaSan 5/9
    miamedknuff 5/9
    thildamy 9/9
    MyochErlend 12/9
    gosbruden 12/9
    ElinDLB 12/9
    Igia 19/9
    Rebellen75 19/9
    alltidvi 26/9
    Trudilutt 26/9
    Carolaj83 26/9
    September2009bröllop
    Stl48
    Cookie27
    Katarina1984

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-01 11:11
    Kommer ngr fler datum här:

September2009bröllop 5/9
    Stl48 19/9
    trallande jänta 19/9
    delirious 29/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-01 16:53

Cookie27 5/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-04 23:10
    Delirious 26/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-10 12:30
    Mirfak 19/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-21 17:30
    Kennethsdotter 19/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-12 10:57
    5 sept-25 dagar kvar-TesshjärtaFred, CaSan, miamedknuff, september2009bröllop, Ellani, Cookie27

9 sept-29 dagar kvar-thildamy

12 sept-32 dagar kvar-MyochErlend, gosbruden, ElinDLB

19 sept-39 dagar kvar- Igia, Rebellen75, Arwent, Mirfak, Kennethsdotter, trallande jänta, Stl 48

26 sept-46 dagar kvar-carolaj83, Trudilutt, alltidvi, delirious

• Svar på tråden September 2009 del 4
  • FruKråka
    stl48 skrev 2009-07-16 22:03:12 följande:
    Tjohoooo!Äntligen har jag hämtat min klänning! Två nya bilder i galleriet. Lite stor över bysten och lite lång men det ska fixas till i september Köpte minsann skor också, sitter med de på, måste ju gås in i tid
    Åh, vad fin den var klänningen! Kikade i resten av galleriet också, gillade verkligen dina inbjudningskort och håruppsättningen också!
  • FruKråka
    Arwent skrev 2009-07-16 19:15:16 följande:
    Hej på er!Statusrapport från oss:Vigselprogram klart...ska godkännas av prästen också.Festprogram fixar värdparet, skönt det kändes jobbigt.Konsultation med frissan klar. Kändes bra.Provmake-up på onsdag, ska bli så roligt.Däremot skulle brudgummen prova ut sin kostym som han ska hyra men de hade stängt hela juli. Vi som hade tänkt göra det på semestern....Annars är det mycket logistik som jag känner att jag inte har koll på. Vem kör tårtan till lokalen? Vem tänder machallerna? Vem lockar dotterns hår?Få nog fundera lite på det.
    Ojoj, vad du legat i. Och visst är det mycket smådetaljer som man inte tänkt på som måste lösa sig. Tårtutkörning har jag inte ens tänkt på! Tack för påminnelsen!

jag ligger efter känner jag! Vigselprogrammet har jag bara börjat med i huvudet s a s. Ska ringa runt i morgon och fråga en kompis om hon kan läsa en vers och min brorsdotter om hon kan sjunga. Festprogram ska vi nog inte ha något.
  • ElinK

Västerås brudar, försökte starta en annan tråd men fick inga svar. Vi hade bestämt vart ifrån vi skulle ta maten. Sen beställde jag från det stället när jag skulle ordna catering till jobbet, och det var FLOPP! Den jag pratade med kunde nästan ingen svenska, jag fick inte fram att det finns folk som inte äter gris så det var griskött med. Fick inte utforma menyn något alls. Bad om varm mat, fick bara kall. Dom tycktes ha en färdig meny, dom inte kunde ändra på något vis.

Har någon tips på vart jag ska kolla upp god catering mat?

• stl48

Tackar! Man känner sig som en prinsessa

september2009bröllop skrev 2009-07-16 22:05:20 följande:
    Jättefin klänning!!!!
  • carolaj83

wieee vilken rolig dag, dottern vaknade kl 5, just idag när vi ska på 30-årsfest, sambon jobbar hela helgen så jag kan inte ens sova en stund på dagen

från måndag har vi sem i 3 veckor, ska vi försöka få de mesta färdigt, börjar med en ålandsresa på måndag för att inhandla lite dryck

stl48-jättefin klänning

har ett problem vad gäller underkläder till min klänning, det är en halterneck käning som går ner lite i ryggen, så ett vanligt bh band syns, har inga direkta underklädes butiker här i staden, bara lindex och hm, nån som vet någon bra sida på nätet där man kan kolla??????

• Cookie27

Jag har en jättebra BH från Wonderbra som funkar även med halterneck. Annars finns freeBra men det beror lite på vilken storlek du har om den fungerar.

• Ellie Lo

Idag är det sju veckor kvar till vårt bröllop. Igår fixade min sambo ett partyband för 6000 kr inklusive två sånger under vigseln. Det är en gammal kompis till honom som ställer upp och tar halva priset för sitt vanliga band. Det känns som ett mycket bra pris och de spelar till och med två set.

Men det som oroar mig lite är att kompisen sa att han skulle fixa extra öl och vin till dem. Ska de liksom dricka medan de spelar? Eller sitta och dricka efteråt när vi hade tänkt runda av och städa?

Jag förstår liksom inte...Om de ska komma senare under kvällen och spela på festen, varför behöver de då extra alkohol?

Min sambo lovade att fråga kompisen hur han menade.

• TesshjärtaFred
    carolaj83 skrev 2009-07-12 18:39:43 följande:
    TesshjärtaFred - gud vad perfekt då får du ge mig massa tips sedan, vi åker dit 28 sep, vart ska ni bo?
    Vi har inte bokat hotell än, men vi siktar på att bo någonstans vid Montmartre/Gare du Nord. Lite ruffigt område på vissa ställen men det ligger bra till och det är oftast schyssta priser i det annars svindyra Paris.
  • MyochErlend

Nu ligger min klänning ute i mitt galleri under starka bilder... Allt för att det ska vara lite svårare att ta sig dit ;)
    Säg gärna vad ni tycker :)

Svar på tråden September 2009 del 4