• Igia

September 2009 del 4

Hej!

Dax för en ny tråd. Tiden rullar på och tre månader till har gått. Snart är det bara tre månader kvar till er som är först ut

Här är den gamla : www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3304375.html

Våra datum:

TesshjärtaFred 5/9
    CaSan 5/9
    miamedknuff 5/9
    thildamy 9/9
    MyochErlend 12/9
    gosbruden 12/9
    ElinDLB 12/9
    Igia 19/9
    Rebellen75 19/9
    alltidvi 26/9
    Trudilutt 26/9
    Carolaj83 26/9
    September2009bröllop
    Stl48
    Cookie27
    Katarina1984

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-01 11:11
    Kommer ngr fler datum här:

September2009bröllop 5/9
    Stl48 19/9
    trallande jänta 19/9
    delirious 29/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-01 16:53

Cookie27 5/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-04 23:10
    Delirious 26/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-10 12:30
    Mirfak 19/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-21 17:30
    Kennethsdotter 19/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-12 10:57
    5 sept-25 dagar kvar-TesshjärtaFred, CaSan, miamedknuff, september2009bröllop, Ellani, Cookie27

9 sept-29 dagar kvar-thildamy

12 sept-32 dagar kvar-MyochErlend, gosbruden, ElinDLB

19 sept-39 dagar kvar- Igia, Rebellen75, Arwent, Mirfak, Kennethsdotter, trallande jänta, Stl 48

26 sept-46 dagar kvar-carolaj83, Trudilutt, alltidvi, delirious

• Svar på tråden September 2009 del 4
  • emertin
    Igia skrev 2009-08-06 17:28:07 följande:
    Hmmm, klurigt. Men jag hade nog känt att det var viktigt att trivas i klänningen. Trivs man så blir man ju naturligt vacker. Du kan inte sälja klänningen då och köpa en ny till dig?
    Jo det kanske jag skulle kunna göra... fast jag tror att jag kommer känna mig nöjd när jag fått hjälp att prova den ordentligt med underkjolen också.

Jag snörde den ju själv och då blir det ju inte 100 bra.

Har bett en kompis komma och hjälpa mig nästa veckan.

Sen tror jag att jag ska ge mig på att sy upp den själv, tänkte bara sy för hand så att den går att lägga ner. Kan väl vara bra om man ska försöka sälja den sen tänkte jag.
  • baybee80

hej alla! vi gifter oss 19/9! vad har ni kvar att göra? själv funderar jag på hur jag ska låta bli att glömma ngt =) känns mkt just nu.

• Igia

Absolut! Det hänger mkt på snörningen... Min syster hade med snörning och det märktes tydligt på klänningen när jag fått till snitsen att den satt mkt bättre.

Du behöver ju bara lägga upp den i fram så du inte trampar på den och då blir det ju inte så "mkt" att sy...

emertin skrev 2009-08-06 19:30:26 följande:
    Jo det kanske jag skulle kunna göra... fast jag tror att jag kommer känna mig nöjd när jag fått hjälp att prova den ordentligt med underkjolen också. Jag snörde den ju själv och då blir det ju inte 100 bra.Har bett en kompis komma och hjälpa mig nästa veckan.Sen tror jag att jag ska ge mig på att sy upp den själv, tänkte bara sy för hand så att den går att lägga ner. Kan väl vara bra om man ska försöka sälja den sen tänkte jag.
  • emertin
    Igia skrev 2009-08-06 20:09:09 följande:
    Absolut! Det hänger mkt på snörningen... Min syster hade med snörning och det märktes tydligt på klänningen när jag fått till snitsen att den satt mkt bättre.Du behöver ju bara lägga upp den i fram så du inte trampar på den och då blir det ju inte så "mkt" att sy...
    Precis så jag tänker, och jag är dessutom sykunnig och gillar att sy för hand... Det kostar minst 500 kr att få det gjort hos Matildas....

Jag har snört den och låtit bandet sitta kvar men så löst det bara går, så när min kompis kommer hit så behöver hon bara dra åt lite försiktigt undan för undan.

Har bestämmt mig för att ha min svarta BH under och inte lägga massa pengar på att köpa en ny vit. Har aldrig axelbandslösa kläder annars så det känns som så onödiga pengar, och den svarta jag har sitter som en smäck
  • emertin
    baybee80 skrev 2009-08-06 20:06:28 följande:
    hej alla! vi gifter oss 19/9! vad har ni kvar att göra? själv funderar jag på hur jag ska låta bli att glömma ngt =) känns mkt just nu.
    Vi har en hel del kvar....

Bestämma tårta
    Beställa blommor
    Köpa ring
    Fixa musiken till festen
    Fixa festhäftet
    Eventuellt Vigselprogram
    Boka bil för transport från kyrkan (tips mottages tacksamt)
    Köpa smink till mig
    Ordna bordsplaceringen
    Köpa kläder till vår son

Och sen är det säkert fler saker som jag glömt just nu....

Man kan ju undra vad vi är klara med egentligen
  • Cookie27

Nu lyckades jag klanta mig! Raderade av misstag beskrivningen av de 100 gästerna som jag NÄSTAN var klar med. Vad trött jag blir. Nu måste jag börja om, suck!

Det får bli imorgon, ska inte göra sånt här när jag är trött.

• emertin
    Cookie27 skrev 2009-08-06 21:46:55 följande:
    Nu lyckades jag klanta mig! Raderade av misstag beskrivningen av de 100 gästerna som jag NÄSTAN var klar med. Vad trött jag blir. Nu måste jag börja om, suck!Det får bli imorgon, ska inte göra sånt här när jag är trött.
    Men jösses!!! Hade du ingen sparad kopia?
  • Malle09

Hej,
    Gifter mig oxå 19/9 och denna vecka har vi äntligen tagit tag i bröllopsplaneringen igen ordentligt så vi har nu: bokat bröllopsnatten, beställt näbbklänningar + kläder till våra barn, betalat blivandes kläder, beställt löpare och dekorationer + annat smått och gott. (ringar, klänning, frisör, smink mm är klart sedan tidigare)
    Det vi har kvar är alla trycksaker så som festhäfte etc samt lite mer planering av själva dagen med tider och så samt har vi inte heller bestämt vilka in och utmarcher eller psalmer och sånger vi ska ha.
    Alltså har vi att göra....

• Cookie27
    emertin skrev 2009-08-06 23:25:07 följande:
    Men jösses!!! Hade du ingen sparad kopia?
    Nej.... Det borde jag verkligen haft. Min dator är lite opålitlig ibland. Jag kanske har en ganska komplett lista utskriven någonstans men jag vet inte. Det blir till att leta efter jobbet idag. Suck!
  • MaLevi

Någon som har en rolig idé på en bok som gästerna ska skriva i?

Den idé jag har är att göra lite av "En vän" bok.
    De får rita porträtt eller välja att sätta in foto (som vi tar från festen). Sen får de svara på några frågor ex
    Hur känner ni brudparet?
    Berätta ett minne av bruden?
    Vad tror du att de gör om 10 år?
    Osv.

Men hur kan jag göra detta? Vill ha en bok som håller att bläddra i och håller i många år. Så göra en själv blir svårt. Jag är inne på att skriva ut frågorna och klistra in i en köpt bok med hård rygg. Lite jobb men det är bästa lösning jag har hittills....

Svar på tråden September 2009 del 4