• Igia

September 2009 del 4

Hej!

Dax för en ny tråd. Tiden rullar på och tre månader till har gått. Snart är det bara tre månader kvar till er som är först ut

Här är den gamla : www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3304375.html

Våra datum:

TesshjärtaFred 5/9
    CaSan 5/9
    miamedknuff 5/9
    thildamy 9/9
    MyochErlend 12/9
    gosbruden 12/9
    ElinDLB 12/9
    Igia 19/9
    Rebellen75 19/9
    alltidvi 26/9
    Trudilutt 26/9
    Carolaj83 26/9
    September2009bröllop
    Stl48
    Cookie27
    Katarina1984

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-01 11:11
    Kommer ngr fler datum här:

September2009bröllop 5/9
    Stl48 19/9
    trallande jänta 19/9
    delirious 29/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-01 16:53

Cookie27 5/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-04 23:10
    Delirious 26/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-10 12:30
    Mirfak 19/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-21 17:30
    Kennethsdotter 19/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-12 10:57
    5 sept-25 dagar kvar-TesshjärtaFred, CaSan, miamedknuff, september2009bröllop, Ellani, Cookie27

9 sept-29 dagar kvar-thildamy

12 sept-32 dagar kvar-MyochErlend, gosbruden, ElinDLB

19 sept-39 dagar kvar- Igia, Rebellen75, Arwent, Mirfak, Kennethsdotter, trallande jänta, Stl 48

26 sept-46 dagar kvar-carolaj83, Trudilutt, alltidvi, delirious

• Svar på tråden September 2009 del 4
  • Arwent
    Igia skrev 2009-08-02 19:25:27 följande:
    Vad roligt!Själv fick jag ett vykort för ngr dagar sedan där det stod: 19 september är snart här... Men innan dess...De bygger upp förväntningarna kan man säga
    Sånt där får vi med fast på sms. Detta kom i lördags: Hoppas ni har läget under kontroll! Vi är snart på ingång...

Då trodde vi naturligtvis att något var på gång då, men icke. Jag gissar på 8 eller 15 augusti för vår del.

Vi har kvar:
    *Mannens kläder och skor
    *Beställa tårta
    *Beställa blommor
    *Köpa vin och champange (resten av drickat är klart)
    *Köpa smågrejer till festen: värmeljus, machaller, cd-skivor, gästbok, alkoholfritt, groggvirke och snacks.
  • Arwent

Just det jag glömde. Jag ska köpa löshår också!

• Igia

Nu har jag fått bilder på testklänningen. Var nåt litet att ändra på annars är jag väldigt nöjd än så länge. Har lagt in bilder för den som vill se.

Vi har inte så mkt kvar. Ska köpa lite läsk och sånt men det gör vi när vi kommer upp till Sundsvall. Annars väntar jag på klänningarna och att träffa prästen...

• carolaj83

Ellani-vi beställer tårta från vår ica butik blir white lady fast med vinröda dekorationer, har inte beställt dom än men pratat med dom 2 ggr

fler än jag som känner att alla kostnader bara skenar iväg nu när det närmar sig??????

har iallafall beställt tid till sömerskan nu, blir 9 sep 2,5 vecka innan bröllopet

• Igia

Tack!

Ja, det blir lite dyrt vissa saker men vi ligger förvånansvärt bra till i vår budget...

carolaj83 skrev 2009-08-03 10:38:08 följande:
    Igia-ser jättefin ut
  • TesshjärtaFred

Visst skenar det iväg med kostnader, men jag tycker att vi håller oss ganska bra till den budget vi gjorde i början av planeringen där vi kollade upp vad saker och ting kostar och bestämde hur mycket saker får kosta för vår budget. Så inga otrevliga överraskningar. Dessutom sparar vi ju pengar varje månad på ett särskilt bröllopskonto och har så gjort i nästan 1,5 år så det är inget som går ut över den övriga ekonomin.

I dag har jag beställt tårta från Ica Maxi i Solna. Det blir en som heter "chokladkärlek" som är supergod.
    Jag känner mig stressad över det mesta, det är mindre än 5 veckor kvar, men försöker bocka av så gott det går.

Hur ska ni göra med underkläder förresten?
    Jag har en axelbandslös klänning, och inte så överdrivet stora bröst (75B) så jag funderar på att köpa en freebra i silikon att ha under. Kanske inte så sexigt, men praktiskt.
    Vi planerar att festa hela natten så vi kommer nog bara stupa i säng ändå. Jag funderar på att köpa lite sexiga underkläder att ha på vår mini-bröllopsresa till paris i stället.

• carolaj83

ja de här med underkläder*suck'
    min klänning är halterneck+att den går ner lite i bak...vill inte ha något utan band, så vart hittar man en halterneck body/korsett

idag har jag bokat hår+smink, kostar 3200:-

• TesshjärtaFred
    påtiden2009 skrev 2009-08-03 08:34:27 följande:
    Hur har du/ni andra gjort med underhållning på festen?Vi har en ganska liten lokal och vi funderade på att ha en person att spela fiol/dragspel/nyckelharpa eller något annat roligt (litet) instrument. Det kanske f.ö. är någon som känner en folkmusiker eller motsv i Blekingetrakten?(Hoppas inlägget blir rätt nu, det är första gången jag svarar på ett inlägg)
    Vi kommer inte att ha någon underhållning direkt, mer än dans. Och vi gör egen playlist på datorn. Dels för att vi är så musiknördiga att vi vill göra det själva och tycker inte att det är värt att betala dyra pengar för en dj som ändå spelar låtar som vi inte gillar. Har varit på allt för många bröllop/fester där inhyrda och dyra dj:n har spelat skitlåtar. Men det där beror ju på hur man är och vad man vill ha. Vi är som sagt för mycket musiknördar för att släppa det till någon annan.
  • Cookie27

Vi kommer att ha ett band som spelar under senare del av kvällen och innan dess kommer vi ha en playlist som vi fixar :) Vi har lite specifika önskemål när det gäller musiken och jag skulle inte vilja överlåta låtvalet till någon annan :)

När det gäller budgeten så kan jag inte riktigt uttala mig då jag inte har någon aning om vad allt kostat... Men det är definitivt dyrare än jag trodde det skulle vara att gifta sig.

Underkläder så tänkte jag först ha Free Bra men jag provade klänningen utan någonting och på grund av att den är korsettliknande så funkar det utan. Så nu är det bara trosor som behövs och det köper jag som alltid Hanky Panky trosor. De har jättesöta som passar under klänningen. Ska köpa 2-3 st så jag kan byta under dagen så man känner sig någonlunda fräsch på natten sen =)

Oj vad långt det blev!

Jag håller förresten på att bli knäpp på bordsplaceringen. Det är hopplöst och dessutom har 5 (!) par gjort slut så att bara en kommer från paret. Detta i min familj och de senaste 2 månaderna. Så det har blivit att göra om flera gånger på senaste tiden.

Det känns att det är nära nu! =)

Svar på tråden September 2009 del 4