• Igia

September 2009 del 4

Hej!

Dax för en ny tråd. Tiden rullar på och tre månader till har gått. Snart är det bara tre månader kvar till er som är först ut

Här är den gamla : www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3304375.html

Våra datum:

TesshjärtaFred 5/9
    CaSan 5/9
    miamedknuff 5/9
    thildamy 9/9
    MyochErlend 12/9
    gosbruden 12/9
    ElinDLB 12/9
    Igia 19/9
    Rebellen75 19/9
    alltidvi 26/9
    Trudilutt 26/9
    Carolaj83 26/9
    September2009bröllop
    Stl48
    Cookie27
    Katarina1984

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-01 11:11
    Kommer ngr fler datum här:

September2009bröllop 5/9
    Stl48 19/9
    trallande jänta 19/9
    delirious 29/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-01 16:53

Cookie27 5/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-04 23:10
    Delirious 26/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-10 12:30
    Mirfak 19/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-21 17:30
    Kennethsdotter 19/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-12 10:57
    5 sept-25 dagar kvar-TesshjärtaFred, CaSan, miamedknuff, september2009bröllop, Ellani, Cookie27

9 sept-29 dagar kvar-thildamy

12 sept-32 dagar kvar-MyochErlend, gosbruden, ElinDLB

19 sept-39 dagar kvar- Igia, Rebellen75, Arwent, Mirfak, Kennethsdotter, trallande jänta, Stl 48

26 sept-46 dagar kvar-carolaj83, Trudilutt, alltidvi, delirious

• Svar på tråden September 2009 del 4
  • Igia

Vi kommer förmodligen att köpa denna:

www.adlibris.com/se/product.aspx

MaLevi skrev 2009-08-07 07:56:27 följande:
    Någon som har en rolig idé på en bok som gästerna ska skriva i?Den idé jag har är att göra lite av "En vän" bok.De får rita porträtt eller välja att sätta in foto (som vi tar från festen). Sen får de svara på några frågor exHur känner ni brudparet?Berätta ett minne av bruden?Vad tror du att de gör om 10 år?Osv.Men hur kan jag göra detta? Vill ha en bok som håller att bläddra i och håller i många år. Så göra en själv blir svårt. Jag är inne på att skriva ut frågorna och klistra in i en köpt bok med hård rygg. Lite jobb men det är bästa lösning jag har hittills....
  • carolaj83

men gud vilka bra ideer

när sonen döptes, la vi fram posiit lappar där folk som ville fick skriva ord på vägen till honom, dessa satte vi sedan in i hans fotoalbum ihop med fotografier och kort han fick, blev så himla bra, och eftersom vi vill ha ord på vägen till lillan oxå som döper sig på bröllopet...

kanske ska göra en färdigtryckt stencil och lägga fram med festprogramet som folk får fylla i

med frågor om både oss och dottern, som vi sedan kan klippa och klistra in i dop och bröllops album

• TesshjärtaFred

Emertin: Om du inte trivs med klänningen kanske du ska kolla andra alternativ och sen sälja den. Jag har börjat kolla upp lite alternativ då jag blev stressad över att min klänning inte skulle hinna komma i tid till bröllopet. Om du har köpt klänningen på Matildas antar jag att du bor i Sthlm och då kan du ju kolla Lilly som har bra priser, eller bridal outlet i Ropsten, och alla de vanliga så klart. Eller kolla blocket efter begagnad.

• september2009bröllop

Börjar känna mig enormt stressad med mindre än en månad kvar... Har en hel del som ska göras

-måste köpa ny tiara.. Den andra passade inte till klänning och frisyr..
    -M2b behöver skor
    -vals ska läras
    -måste ringa organisten ang in och ut marsch låtar
    -organza påsar
    -tårta
    -tre rätters (bestämma vilken av alternativen vi vill ha)
    -toalettkorg
    -festhäfte
    -omslag till vigselprogram
    -bordsplaceringskort

hmm har säkert glömt en hel del.. ja som sagt.. känner mig stressag till tusen...

Måste säga att post-it lapparna lät som en urkul idé

• carolaj83

Emertin-bor du i norrtälje kan det även vara värt att åka till ingvors i norrtälje, dom har nixa klänningar till superbra priser
    är tydligen många från just sthlm och åland som tar sig ända dit pga billiga priser och dom är underbara
    öppet tors-lörd tror jag

• carolaj83

bor du i sthlm skulle de ju stå

• carolaj83

september2009bröllop-känner mig också jätte stressad, jag och m2b skrev nyss upp en ny att göra lista, där vi verkligen skrev upp ALLT!
    det blev ett a4 papper, med allt från större saker som mindre grejer
    prislista till baren, tidsplanering till bröllopsdagen för alla inblandade, tårthämtning....blir ju en del pyssel,

har skrivit upp i vår inbjudan att vi önskar oss bidrag till paris resan istället för kontanter ska göra ordning en mini resväska för dom som har ett bidrag att ge

• Ellani

Presenter, ja! Har INGEN aning om vad vi önskar oss, men man måste ju tydligen det
    Vi har redan bokat resa tillsammans med våra föräldrar (som vi bjuder dem på) 4 dagar efter bröllopet, så pengar känns inte ok. Inte resepresentkort heller, då resan är betald o med små barn vet man aldrig när det blir tillfälle igen

Andra förslag? Serviser, bestick o skålar i all ära, men d känns lite tråkigt....

• Tindre

Vacker konst att hänga upp på väggarna? Parfotografering/familjefotografering av duktig fotograf?
    Presentkort på något ställe där man kan trycka ut kort (kommer ni antagligen vilja göra efter bröllopet)
    Kurs i matlagning (tillsammans då såklart!) eller kurs inom något ni är intresserade av men inte skulle unna er?
    Abonemang på ekolåda/matkasse? Kul grej som man inte heller unnar sig direkt.
    Det finns ju så mycket!

• Ellani
    Tindre skrev 2009-08-07 15:15:44 följande:
    Vacker konst att hänga upp på väggarna? Parfotografering/familjefotografering av duktig fotograf?Presentkort på något ställe där man kan trycka ut kort (kommer ni antagligen vilja göra efter bröllopet)Kurs i matlagning (tillsammans då såklart!) eller kurs inom något ni är intresserade av men inte skulle unna er?Abonemang på ekolåda/matkasse? Kul grej som man inte heller unnar sig direkt.Det finns ju så mycket!
    Bra tips, det där med konst har vi funderat på! Ekolåda har jag tänkt på innan, men inte som present, det var bra!
    KOm gärna med fler idéer, nog fler än oss osm har svårt att komma på
Svar på tråden September 2009 del 4