Inlägg från: Fröken Strössel |Visa alla inlägg
  • Fröken Strössel

MAJ 2010

Sofia heter jag och jag bor i Stockholm. Vi gifter oss 15 maj nere i Skåne. Blir en utomhusvigsel följt av fest i en vacker korsvirkesloge från 1800-talet. Var och tittade på lokalen och trädgården i helgen och jag tror det komemr bli jättebra!

• Fröken Strössel

Hej tjejer! Hur gör ni med bröllopsresa? Åker ni direkt efter bröllopet eller senare under sommaren/hösten. Just nu är vi inne på att åka torsdagen efter bröllopet men blir det kanske för mycket att tänka på precis innan? Road trip i Kalifornien står på schemat!!

• Fröken Strössel

Grattis patrikoannika! Vad kul med fest och bröllopsplanering!

Wow! Många roadtrips här, fantastiskt! Då kan vi hjälpas åt med planeringstips! Lutar nog faktiskt åt att vi åker 19 eller 20 maj, just nu tycker jag att det är roligare att planera bröllopsresan än bröllopet

• Fröken Strössel

Jag har också hittat "min" klänning! Faktiskt den första jag provade, har inte köpt den men tänkte beställa nu efter sommaren.

För min del så får jag bara bestämma mig. Om jag fortsätter leta så blir jag galen

Samma sak gäller inbjudningkort och liknande, det finns ju hur många alternativ som helst så där tog vi bara ett beslut och det känns bra! Tycker att det är skönt att sprida ut allting så att inte allt ska hända typ tre månader innan.

• Fröken Strössel

Förväntan2010 skrev 2009-07-09 13:01:22 följande:

Jag vet inte var jag ska börja i planeringen, lokalen är bokad och kyrkan är utvald (fick dock inte böka förrän efter denm 27augusti) Hur går jag vidare nu?
    Har ni gjort en ungefärlig budget? Utkast på gästlista?

Jag kanske gjort helt fel men jag började med det jag tyckte var roligast först. Klänning Sitter också och tittar mycket på nätet för att få inspiration. Sen bestämde vi färgtema på en gång så att vi kan köpa dekorationer och sånt lite löpande under året.
  • Fröken Strössel

Zätas brud: Vad kul med bröllop! Stort grattis

Har tyvärr inga tips på lokal i Stockholm. Bor här men planerar bröllop nere i Skåne.

Lycka till med planeringen!

• Fröken Strössel

Roligt att titta på klänningar och lokaler!

Jag funderar faktiskt på om jag ska beställa min klänning nu till vecakn bara för att få det gjort

Har nu frågat toastmaster och toastmadame och de blev väldigt glada och tackade ja! Blir alltid lika glad när det är någon utanför den närmsta familjen som blir engagerade i bröllopet!

• Fröken Strössel

CiaLovesAndreas: Vacker klänning!

Vad kul att vi blivit några flera här

15maj är det som sagt dags för oss. Det blir en borgerlig vigel utomhus (så håll tummarna för uppehåll) sen kommer vi ha festen på samma plats som vigseln (men inomhus). Har också börjat tänka på musik, vi har bestämt ingångslåt och en av låtarna som ska spelas under själva vigseln men ska nog ha en till under vigseln och en som avslutning.

Nu har jag börjat tänka mycket på bröllopsresa och vi har nog bestämt oss för att åka ganska precis efter bröllopet, 19 maj. Roligt att planera den också parallellt

• Fröken Strössel

Några frågor:

- Det är alltid bra att höra när ni får tillgång till och när ni måste lämna lokalen.

- Om ni ska ha en lokal där ni kan ha med egen mat eller catering är det bra att fråga vad som ingår när det gäller glas, bestick, porskin, dukar etc.

- Hur sent ni får spela musik?

Det var några iaf

• Fröken Strössel

Det var så lite! Hoppas att ni hittar en lokal som är helt perfekt

Svar på tråden MAJ 2010