Inlägg från: Fröken Strössel |Visa alla inlägg
  • Fröken Strössel

MAJ 2010

Jag somnade i soffan

Då kommer vi ha ungefär lika många gäster. När vi först skrev ner alla kusiner och fastrar och mostrar var vi uppe i 109 personer! Vi vill verkligen inte ha ett stort bröllop så vi skar hänsynslöst bort alla vi inte direkt umgås med eller har en relation med (typ kusiner vi bara träffat ett fåtal gånger etc) Så nu är vi nere på 50 pers. och kommer nog hamna på mellan 40-60 när det väl drar ihop sig.

• Fröken Strössel

Vi vill ha en rolig fest och då får vänner gå före kusiner som vi knappt känner

Har ni börjat tänka på smycken än? Jag har aldrig smycken annars så jag vet inte riktigt vad jag ska ha... Eftersom jag har axelbandslös klänning skulle det nog vara fint med ett halsband.

• Fröken Strössel

Vi har saknat dig Martinaa, härligt med lite semester!!

Vad kul att de tackade ja som värdpar, verkligen himla skönt när man "blir klar" med vissa saker. Kommer ni både ha värdpar och toastmaster? Vi kommer ha två toastmasters och sen kommer våra mammor att hälsa välkomna vid vigselplatsen men har inte planerat att ha värdpar... Vad gör ett sådant?

Fin ring också, jag gillade diamantinfattningen! Som små stjärnor

Angående smycken så har jag kikat runt lite efter halsband och har nog fastnat för ett sånt här:

www.jo-line.se/product_info.php&products_id=141

Cia: Angåened ditt halsband, lite svårt att säga utan att ha sett men eftersom det i halsbandet både är silver och guld så tror jag absolut att du kan matcha det med en silvertiara. Hade ju kanske varit annorlunda om du tänkt ha silver armband, guld halsband och sen silvertiara på det. Men eftersom matchningen är i samma halsband tror jag det funkar finfint. Kan tänka mig att det passar din klänning också faktiskt, guldet till det röda och så silvret till det vita.

• Fröken Strössel

Bra! Då har jag tänkt att våra toastmasters ska göra samma som ert värdpar Blev verkligen jätteglad att de vi frågade tackade ja och de visar redan sådan entusiasm att jag blir alldeles rörd!

Visst är halsbandet fint! Blev lite kär i det, bra att man kan beställa den längd man vill ha också för då kan man ju prova ut hur långt som passar bäst och priset var som sagt inte helt fel heller!

• Fröken Strössel

Här har det varit febril aktivitet idag!

Jag letar också efter en klänning att ha på brunchen vi ska ha dagen efter.

Detta är favoriten nu:

image.lightinthebox.com/images/l/200906/leno1244182481187.jpg

Men jag känner lite som du johi, jag måset sansa mig lite! Det är 10 månader kvar

Jag ska inte ha någon tärna, kunde helt enkelt inte bestämma mig. Vi kommer ha en toastmaster och en toastmadame (ett syskonpar som är barndomsvänner till mig) och jag tror att de kommer göra ett fantastiskt jobb! Inget värdpar planerat nu men vi kommer be våra mammor att välkomna vid vigselplatsen och sen tar toastmasters över vid själva festen.

Snuttfia: Försök att ta ett steg tillbaka och lägg en ram för bröllopet som ni känenr er bekväma med. Sätt en budget som funkar och lägg ribban för vad ni ska fixa själva på en bra nivå så att ni inte blir stressade. Om du tycker om att skrappa kanske det är en jättebra idé att du gör era kort och andra trycksaker men att du sedan ber om hjälp med andra saker. Jag har märkt att det är många i min omgivning som verkligen vill hjälpa till med olika saker och det är faktiskt lite överraskande och självklart jättekul!

Släng bort atta måsten och fokusera på det viktigaste. Ni ska gifta er för att ni älskar varandra Kram på dig!

• Fröken Strössel

Cia: Tack

Släkt funkar finfint! Något som nog är en födel som martinaa sa är nog att de som är toastmasters eller värdpar känner varandra eller i alla fall funkar bra tillsammans så att de kan snacka ihop sig ordentligt.

• Fröken Strössel

Cia, inte ligga sömnlös såhär långt innan!!

Ni behöver ju inte ha två personer. Vi hade bara tänkt att ha en men så blev hon gravid nu så jag vill inte lägga hela ansvaret på henne så vi frågade hennes bror också och de kommer bli ett bra team! Om ni tror att din mans jobbarkompis är rätt person och kan klara det själv så finns det ju ingen anledning att ha två...

Tänk på att ni har lite tid på er

• Fröken Strössel

Ja visst är det fint!

Vad härligt att ha både smycken och sjal som din mamma gjort! Lila till guld blir jättevackert!

Vi ska också gifta oss utomhus, vilket datum är det som gäller för er?

Vi kommer ha en backupplan vid regn men om det är kallt men uppehåll så blir det någon typ av sjal men tror jag satsar på vit. Har inte kollat alls på det faktiskt. Ska din mamma sticka efter mönster eller är hon ett gammalt proffs som kan utan?

Min moster är duktig på att sticka så jag kanske ska fråga om hon vill hjälpa med det...

• Fröken Strössel

Hej tjejer! Cia, samma här! Vaknade utvilad vid åtta, härligt med semester

Det här med fotografering, velar lite mellan att be min syster eller anlita en "riktig". Har inga tvivel om att syrran klarar det galant men vill kanske inte lägga ansvaret på henne, vill att hon ska njuta av kvällen inte känna sig tvungen att ta en massa kort. Tål att tänkas på!

Min kille tycker också att det är lite fascinerande att jag orkar lägga så mycket tid på bröllopet redan nu och även om han inte tar så mycket iniativ själv så är han ett finfint bollplank och vet vad han vill så han kommer med bra input.

Musik! Utgångsmusiken är bestämd, blir "Ain't no mountain high" med Marvin Gaye och Tammi Terell. För ingång är denna högt upp just nu:

Fast vi funderar lite på om vi ska dansa vår första dans till den istället.

Under vigseln tycker jag att det är svårare. Men denna är klar, det är vår låt!

• Fröken Strössel

cia. November rain är så fin! Vilken var den andra? Fick upp November rain i båda länkarna..

Nu gifter vi oss: Om det finns möjlighet tar jag jättegärna mönstret för sjalen, tack!

Angående fotograf. Tycker det är svårt att bestämma och om vi ska anlita någon så måste man väl boka det rätt snart antar jag. Får prata igenom det ordentligt med syrran och se vad hon säger. Hon kan ju fotografera inna vigseln, det stör ju inte hennes dag så länge hon inte måste ha ansvar under vigsel. Som sagt, det tåls att tänkas på.

Och jag håller med dig Martinaa, det är skönt att ha den här tråden att ventilera i!

Svar på tråden MAJ 2010