Inlägg från: Fröken Strössel |Visa alla inlägg
  • Fröken Strössel

MAJ 2010

Yes, vi har hittat en lokal. Den första vi tittade på faktiskt! Planerar på distans då vi bor i Stockholm men kommer ha bröllopet i Skåne.

Annat som är klart
    - Hittat men inte beställt klänning
    - Bestämt design för inbjudningkort och köpt material men inte gjort de klara än.
    - Bokat frisör
    - Utsett toastmaster

Sen har jag börjat fibbla med festprogram, musik till vigsel och fest, tittat på olika cateringalternativ.

Efter sommaren kommer vi försöka boka vigselförrättare så att vi kan bestämma tid. Känns som att det är en hel del kvar men känner mig rätt lugn än så länge.

• Fröken Strössel
    CiaLovesAndreas skrev 2009-07-13 22:01:14 följande:
    Fröken Strössel,Tack så mycket!Är ju inte helt spikat att det blir den, men just nu lutar det väldigt mycket åt det Var i Sverige ska ni gifta er?
    Blir i Skåne, utanför Ängelholm. Ni då?
  • Fröken Strössel
    CiaLovesAndreas skrev 2009-07-14 23:07:46 följande:
    Idag köptes tärnklänningen Nu känns det som att vi måste hitta en festlokal. Helst skulle jag vilja ha vigselplats, fest och boende på samma ställe. Det vore ju himlans smidigt
    Roligt att hitta klänning!

Vi har hittat en lokal där vi både kommer ha vigsel och fest men boendet blir en bit bort. Hade verkligen varit toppen om man kunde haft alla tre på samma ställe!
  • Fröken Strössel

Härligt att boka kyrka!

Jag skulle verkligen vilja boka vigselförrättare men får vänta till efter sommaren.

Vilken tid lägger ni vigseln? Tror vi kommer lägga den runt 3-4 tiden. Men svårt att veta vad som blir bäst tycker jag!

Vi komemr ju ha vigsel och fest på samma ställe så det är ingen transport där emellan och fotas kommer vi att göra innan så vi kan ju inte börja för tidigt. Vill inte äta middag klockan halv fyra

• Fröken Strössel

Funderar på att lägga våran 15.30, men vet inte riktigt.

Angående fotografering så finns det absolut som du säger både för och nackdelar med båda. Men jag känner mig själv och om jag vet att alla gäster står och "väntar" kommer jag inte kunna slappna av. Så vi gör det innan, visserligen missar vi då att se varandra första gången på vigselplatsen men det känns ändå ok

CiaLovesAndreas skrev 2009-07-16 22:42:42 följande:
    Fröken strössel,Vår vigsel börjar kl. 15, känns bra tror jag. Vill ju inte ha det för stressigt på morgonen.Dock vet jag inte när vi ska fotas. Om vi ska göra det innan eller efter. Finns väl för- och nackdelar med båda alternativen.
  • Fröken Strössel

hmm, ja det ligger ju något i det också! Det ska inte vara för lätt att gifta sig, många beslut att ta!

• Fröken Strössel

Superfin klänning!

Åh vad kul att ha beställt

• Fröken Strössel

Låter jättebra, vilken tur ni hade! Åh jag kanske också ska ta och beställa min klänning... Hade tänkt att vänta till sep/okt men kanske lika gärna ska slå till.

• Fröken Strössel

Martinaa skrev 2009-07-17 18:24:46 följande:

Jag ska nog vänta med att beställa, för att jag är rädd att jag kommer hitta nån annan och ångra mig :P Det är ju trots allt ett tag kvar
    Du har så rätt, men man blir ju så ivrig
  • Fröken Strössel

haha, jag vet! Det går liksom inte att sluta när man väl har börjat!

Det är verkligen fantastiskt kul att planera bröllop

Svar på tråden MAJ 2010