Inlägg från: Fröken Strössel |Visa alla inlägg
  • Fröken Strössel

MAJ 2010

Jag vågar inte riktigt lita på internetuppkopplingen då vi kommer vara ute på landet så det blir till att samla en massa musik. Tur att vi har lite tid på oss!

Imorgon ska jag till scrapbutiken som ligger här i närheten och köpa papper och hämta upp en stämpel jag beställt. Tänkte sätta mig med inbjudningskorten och omslag till festhäften efter semestern.

• Fröken Strössel

Nu gifter vi oss: Låter som en skitbra idé! Jag tror det kommer bli jättelyckat!

• Fröken Strössel

Vi har stolar med karmar så att knyta som i tv4-tipset funkar inte. Men jag har en annan idé som jag tror funkar. Kommer sy helt raka "löpare" i vitt tyg som kommer täcka hela stolen från golv till golv och sen bara knyta ett band runt ryggstödet. Hmm, lite svårt att förklara men tror att det kan bli bra

• Fröken Strössel

Vi kommer lägga vigseln tre eller fyra. Troligtvis tre så att vi har lite svängrum om det skulle komma en störtskur just då. I så fall får vi ta brudskålen innan och vigseln sen om det ser ut att kunna klarna upp..

Idag åker vi ner till Skåne! Ska bli jättekul att åka ner och kunna reka lite på plats Vi ska träffa careting, frisör och åka ut till lokalen igen och dubbelkolla en massa.

• Fröken Strössel

jaao - Om ni vet vilken lokal ni vill ha vilket datum så skulle jag bokat så fort som möjligt. DUmt att vänta och riskera att den blir uppbokad. Sen kanske det hade räckt med 4 månader innan men det gör ju inget väl?

Vi ska nog ta en sväng till Ullared i veckan, någon som har tips på vad man kan hitta där? Jag är på jakt efter tjocka papperservetter, typ sådana Duni dunilin, vet ni om det kan finnas där?

Annars är det mest sol, bad och grill som står på schemat så det händer inte så mycket på bröllopsfronten.

Cia - Jag tyckte att de "nya" korten var fina, väldigt söta. Men om du väljer mellan de och de röda så skulle jag nog välja de röda. Tycker de är mer "bröllopiga"

• Fröken Strössel

Cia - väldigt stilrena! Men jag tycker nog ändå att de röda är finast. Passar ju så bra till ert färgtema

• Fröken Strössel

Hej på er! Nu har vi varit på Ullared och det var lite av en besvikelse för bröllopet tycker jag. Det enda vi köpte var plastglas som vi ska ha i baren efter middagen. Hittade inga fina servetter som jag hade hoppats kunna köpa där... Men men en hel del annat blev det ändå

Har bokat tid hos frisören så ska träffa henne på torsdag, lokalen ska vi till på lördag och catering ska vi träffa på rorsdag så lite händer det i alla fall!

Snuttfia: Vad kul med kyrkan! Hoppas att lokalen passar också.

Cia: MMysigt med häst och vagn och vad kul att en vän ska göra inbjudningar och placeringskort.

Angående OSA så kommer vi nog ha det ca. sex veckor innan också, tycker det känns lagom. Bröllopet blir inte någon översaskning för någon så de flesta har nog redan bokat in det längre än så innan.

Nu ska jag iväg och ta ett kvällsdopp i havet!

• Fröken Strössel

Cia - Jag har också drömt en och annan mardröm, senast att vi gifte oss på stranden och att det var så dåligt väder att vågorna slog in över oss och alla blev dyngsura!

Vi får hoppas att det inte eskalerar utan att drömmarna lugnar ner sig Annars komemr vi ju vara vrak när det äntligen är dags!

• Fröken Strössel

Kathiz - Tack för tipset om IKEA!

• Fröken Strössel

Cia - Härligt med fotograf! Ang. påklädning så kommer jag nog göra det på hotellet. Planen är att bo två nätter och då kommer jag se till att allt jag behöver för själva dagen finns där, så efter smink och hår bär det av till rummet för att klä på och sen åka och möta upp fotografen.

Jag kan inte sova! Ska in och träffa frisören nu på morgonen och vaknade typ vid halv fem och då började en massa bröllopstankar poppa upp och så blev jag lite pirrig i magen och sen var det kört

Jag ska ju inte ha någon tärna men funderar på att fråga en av mina vänner om hon vill flyga ner dagen innan och sova med mig natten till bröllopet och sedan följa med till frissan och så. Hur gör ni, sover ni tillsammans? Jag hade tänkt det först men jag vet inte riktigt, kanske kul att sova med en kompis isstället? Risken är väl att jag blir för nervös och då vill man ju ha sin man där! Hmm, härligt att nervositeten typ redan är här, haha

Svar på tråden MAJ 2010