Inlägg från: Fröken Strössel |Visa alla inlägg
  • Fröken Strössel

MAJ 2010

Hej tjejer! Här har det hänt grejer!

Skönt att höra att det är fler än jag som inte ska ha tärnor.

Roligt att höra att så många ska ha brudnäbbar. Funderar på att fråga min systers barn om de vill, hade varit roligt om de ville gå in framför oss.

Såg att ni pratat om hemsidor. Vi tänkte också ha en sida med all info så att bara det allra nödvändigaste står i inbjudan. Vill inte ha för mycket text i inbjudan, måste ju se snyggt ut

Budgetar har ni också hunnit prata om Jag har faktiskt gjort en, rätt intressant att ha en kolumn med vad jag trodde att saker skulle kosta innan och så en med den verkliga kostnaden. Blir inte alltid som man tänkt sig! Men jag tror ändå att vi kommer hamna ungefär på vad vi trodde tillslut. Vår festlokal blev tex. betydligt billigare än vad jag först trott.

Johi - Jag kommer nog också fixa rispåsar själv och bara knyta rosa och svart barnd runt.

Snuttfia - Vad kul att ni bestämt färger! Kommer bli supersnyggt! Och härligt att kyrkan var så vacker.

Åker ner till skåne på fredag. Ska bli jättekul att åka ut och titta på lokalen igen. Ska kolla lite nogrannare i trädgården där vi ska ha vigseln för att se vilka olika alternativ det finns. Stolatma som finns i lokalen är hemskt fula så jag ska se om jag kan sy överdarg eller vad jag ska göra...

• Fröken Strössel

CiaLovesAndreas skrev 2009-07-29 21:21:22 följande:

Ska ni åka på bröllopsresa? Isåfall när och vart?Åker ni på sommaren eller väntar ni till hösten?
    Vi planerar att åka ganska direkt efter bröllopet, gifter oss 15 maj och planerar att åka 19 maj. Vi flyger till LA och sen blir det dryga tre veckors roadtrip i Kalifornien. Can't wait!! Himla kul att ha resan att planera samtidigt som själva bröllopet

Hur planerar ni att göra?
  • Fröken Strössel

Cia - Låter jättemysigt! Älskar Grekland, verkligen ett helt underbart land! Vilka länder funderar ni på?

• Fröken Strössel

Åh, visst är det härligt att planera bröllop och bröllopsresa! Mycket roligt att ta tag i

• Fröken Strössel

Cia - Det är ju egentligen ingen stress med bröllopsresa. Självklart är det ju mysigt att komma iväg tillsammans efter bröllopet men jag tror ändå att man är i ett lyckorus efteråt så att bara gå hemma och mysa är nog underbart det med. När det ordnat upp sig med jobb och er tjej är inskolad på dagis och så kan ni ju se om ni får tillfälle att åka lite senare. En natt på spa med god middag någon vecka efter är ju också bröllopsresa tycker jag!

jaoo - Skickar man inte in namnändringen tillsammans med hindersprövningen? Den gäller inte förrän efter vigsel men man kan nog skicka in de tillsammans, tror jag iaf.

Jag kommer ta min mans efternamn. Vi har båda ett son namn så det blir ingen jätteskillnad

• Fröken Strössel

Martinaa - Låter som snyga inbjudningkort! Du får lägga upp bilder när du känner dig redo Ska bli kul att se!

• Fröken Strössel

oj, vilken härlig stavning jag fick till, snygga menar jag givetvis

Hur gör ni med musik under festen tjejer?

För oss blir det dator ansluted till ljudsystem. Har en lista där jag skriver ner bra musik så fort jag kommer på något. Kommer också låta alla gäster meddela sina top 3 partylåtar när de osar. Men blir det stelt med musik från dator tror ni? När man är ute och det är en DJ så flyter ju låtarna in i varandra, nu kommer det bli lite stopp mellan låtarna...

• Fröken Strössel

Vi kan som tur är låna ljudsystem från lokalen som vi även kan ha utomhus under vigseln. Det är jag jätteglad för, smidigt att bara kunna ta dit datorn. Jag hoppas att det blir bra med spellista på datorn. Någon som har tips på vad vi ska tänka på?

Har någon tanke om att ha en spellista som kan gå hela kvällen men sen att göra några kortare mer partyintensiva som man kan dra igång om det skulle behövas lite mer action på dansgolvet

• Fröken Strössel

jaao - Hur gör ni med karaoken? Jag är löjligt förtjust i det men kommer nog få svårt att få till det eftersom jag antar att man måste ha den i ett annat rum?

• Fröken Strössel

Nej inte jag heller, vill att alla ska vara på samma fest

Får nog spara karaoken till en annan fest!

Svar på tråden MAJ 2010