Inlägg från: Martinaa |Visa alla inlägg
  • Martinaa

MAJ 2010

Hej på er!

Kul att det fanns en maj 2010-tråd! Vet dock inte ännu om jag "får" vara här, men vi hoppas på 15 maj. Imorgon ska vi åka och höra med kyrka och lokal *håll tummarna för oss*

Eftersom det inte är offentligt för släkt och vänner ännu så avslöjar jag inte något om oss, men jag kan säga vad planeringsfreaket jag gjort hittills:

* Registrerat en domän och snickrat ihop en egen bröllopshemsida som kommer bli offentlig samtidigt som inbjudningarna skickas ut.
    * Har en i stort sett klar gästlista (kan komma att ändras lite)
    * Gjort ett första utkast på budget (och insett att en lottovinst inte skulle sitta fel... )
    * Utsett kyrka och lokal, men ej bokat *hoppas hoppas*
    * Halvt bestämt färgtema till blått, vitt och silver.
    * Kikat och klurat på stil och tillverkning av egna inbjudningskort, festprogram och placeringskort, samt lurat lite på bordsdekorering.
    * Bestämt typsnitt till ovanstående trycksaker (men kan nog ändras)
    * Gjort ett första utkast på vigselprogram
    * Har ett nästan färdigt festprogram med två egenkonstruerade korsord! (vet inte om jag ska vara stolt eller skämmas, haha)
    * Hittat en klänning på Littlecoral.com men ska vänta med att beställa.
    * Drömt, tänkt, funderat, längtat, klurat, planerat och tänkt ännu mer på den stora dagen

• Martinaa
    CiaLovesAndreas skrev 2009-07-13 16:32:14 följande:
    Tror jag har hittat min klänning!
    Nice, får man se ett smakprov?
  • Martinaa
    patrikoannika skrev 2009-07-13 19:45:28 följande:
    Gaaaahhh!!! Ni ger mig ångest... vi har inte ens hunnit hälften av vad ni har gjort... Vi har bokat kyrka, lokal, fotograf och sviten!
    Hehe, det är ingen fara. Det är inte maj än!

Allt det där på min lista är ju bara för att jag blev en liten bridezilla dagen efter (nä, nu ljög jag... fem minuter efter) min kille friat
    Egentligen har jag ju inga stora saker fixade ännu, kyrka och sånt som du räknade upp. Vi ska nog se till att vi hinner allihopa!
  • Martinaa

Superfin klänning Cia! Själv är jag nog för...konservativ för att våga köpa nåt annat än helvitt, men tycker det är kul att det har kommit inte lite färg i många klänningar! :)

Oj, musiken har jag inte ens börjat tänka på än...

• Martinaa

Vi gör den svenska traditionen och ska gå in ihop! Men enligt min kusin som gick in med sin far kan det vara bra att ha sin pappa vid sin sida precis INNAN dörrarna öppnas, för hon var så nervös att hon höll på att svimma och brudgummen var nog rätt skakig också, så en lugn och sansad far kan nog vara bra för nerverna, hehe.

Finns det nån sida där man kan ladda ner eller lyssna på olika bröllopsmarscher?

• Martinaa

Om vi bara bestämmer oss så är det klappat och klart att det blir den 15 maj, med vigsel, fest och boende på samma ställe! Smakar det så kostar det brukar det heta, och det stämmer bra i detta fall. Frågan är om priset är värt "smaken"...

• Martinaa

Hm.. ska jag avslöja detta ännu...?

Jag säger som så här så länge. Det är ett privatägt kapell, så det är det som kostar...mycket. Damen vi pratade med på restaurangen var jättetrevlig och de verkade ha mycket fin mat till ungefär halva priset än vi hade räknat med (kuvertavgiften) och då ingår personal och grovdukning. Lokalen var jättebra och det kändes bra, men vi tvekar ändå lite på grund av hyran av kapellet. Vi vill så gärna, så det lutar åt att vi tar det här ändå, men det rör sig ändå om mycket pengar i slutändan...

• Martinaa
    CiaLovesAndreas skrev 2009-07-15 11:46:18 följande:
    Åh förlåt, det behöver du inte göra.Men känns det rätt och man känner att man kan/vill lägga pengarna på det så varför inte slå till?
    Shit, här är man borta från datorn EN dag och här hinner hända massor! :P

Cia:
    Inget att be om ursäkt för! :) Vi ville bara hålla det lite lågt tills det är klart att vi tar det stället!

Veronicamy:
    Det är inte så att jag skäms på något sätt, det var snarare om det var värt pengarna för en timmes vigsel. Hyran för kapellet är *håll i hatten* 10 000 kronor...

Då ska vi se. Trots denna hyra har vi nu bestämt oss att välja det här stället, nämligen Torpa Stenhus utanför Dannike. Vad gör man inte för att få en lite speciell bröllopsdag? Så nu är det klart, 15 maj ringer klockorna för oss! :D
  • Martinaa

Ååh att vänta är ju såååå jobbigt! Man känner sig som ett barn som väntar på tomten

Jag håller tummarna att ni får den kyrka ni vill ha i alla fall!

• Martinaa

Yeeey! Grattis... eller vad man säger ;P (ööö ööö döö ha den äran...)

Svar på tråden MAJ 2010