Hej på er!
Varit hemma hos föräldrarna i helgen som jag sagt tidigare, så nu hade jag några sidor att läsa ikapp!
I fredags satt jag och sambon och fikade med mina föräldrar och då ÄNTLIGEN fick jag berätta om våra bröllopsplaner. Dagen efter hade vi lite grillfest hos min ena bror och alla bröder med respektive och ungar var samlade så då kunde jag berätta för dem också! Så nu har vi en fotograf, samt en brudnäbb!
Frågade min brorsdotter, fem år, om hon ville ha en fin klänning och gå med oss i kyrkan och det ville hon gärna. Senare på kvällen hade hon dock helt förtvivlat sagt till sin mamma att hon ville ha med henne (sin mamma alltså) också, och hålla i handen, men förstod att hon inte kunde ha det... Hon hinner nog tuffa till sig!
När jag träffade alla mina syskonbarn slog det mig att en annan brorson kanske skulle passa som brudnäbb också, som jag inte tänkt på innan. Skulle gärna haft en tjej och en kille, men trodde den här grabben skulle vara för ung. Han kommer bara vara fyra år då, men kanske? Jag frågade om han ville gå med tjej-näbben men han skakade bara blygt på huvudet. Jag får fråga igen om ett halvår, hehe.
Kul att äntligen ha fått berätta för familjen i alla fall!
Angående musik så kommer vi ha dator och ljudanläggning som en kompis fixar (hoppas jag, vi har inte frågat än! :P ). Han brukar vara DJ också, men vi vill inte att han ska behöva "jobba" på vårt bröllop så vi kommer bara ha en playlist och spela låtar vi valt ut. Visst kommer det bli lite stopp mellan varje låt men det tycker jag inte gör nånting! Liveband känner vi blir för mycket "onödiga" pengar. Visst kan det vara kul, men man måste ju prioritera och på vissa ställen måste man dra ner på kostnaderna.
Cia:
Ska jag vara helt ärlig känns det kortet snarare som dop än bröllop. Eller vänta nu... Var det du som skulle ha både dop och bröllop ihop? I så fall är den ju perfekt!