Inlägg från: Martinaa |Visa alla inlägg
  • Martinaa

MAJ 2010

johi77 skrev 2009-08-20 20:41:44 följande:
    Äntligen svar från fotografen! Ska boka in en träff, ännu en pusselbit lagd!
    Får man fråga vad "din" fotograf tar? Har bara pratat med en kvinna än så länge, men hon verkar väldigt duktig och proffisionell, men hon tar 4800:- för en timmes fotografering. Man får med 16 bild i album eller 13*18-bilder. Tycker ändå det är ganska dyrt...eller?
  • Martinaa

Just det ja, buss! Fick ju mail idag! För att köra från Borås Resecentrum ut till Torpa Stenhus, vilket är eeh... ungefär 2,5 mil tur och retur skulle de ta 5500 kronor för en buss med plats för 49 pers+guide. Mailade tillbaka och frågade om de har mindre bussar också.

Visst är femtusen mycket pengar, men säg att 35 pers åker med så blir det 150:-/person att åka både fram och tillbaka. Klart billigare för dem än att åka taxi. Vi är ju helt eniga om att ska vi fixa buss så kommer de som är intresserade få betala den själva. Fixar vi inte buss kommer vi ju knappast betala folk taxipengar, så att fixa en buss är ju bara ett sätt att göra det billigare för gästerna. Likaså får ju inte de med egen bil några bensinpengar, så jag tänker inte betala deras resor

Nu gifter vi oss:
    Har ni full buss, dvs 29 passagerare, så behöver de bara betala en hundring var för att komma till och hem från festen! Tycker jag är billigt! Eller jaha, enkel resa? Tja, tvåhundra är väl inte mycket det heller...?

Eller vad kostar taxi egentligen? Hmm... Måste väl ändå vara billigare med buss?

• Martinaa

Hejsan Majbrud2010 och välkommen! Här kan du vädra massa åsikter om bröllop och planering. Fast det är ju, precis som Cia säger, jäääättelåååångt kvar till maj

• Martinaa

Hej på er igen! Har inte varit här på säkert...två dagar nu!

Snuttfia:
    Ah va underbart att det löste sig med festlokal tillslut! Visste väl det!

Jag satt också och letade efter inbjudningstexter och tyckte också att "hedra med er närvaro" osv lät så tråkigt formellt så jag hittade på en egen. Så här har vi (dvs jag...) skrivit i inbjudan (med lite modifiering här nu då):

Familjen Svensson

Vi har den stora glädjen
    att bjuda Er till vårt bröllop!

Martina
    och
    Johan

Torpa Stenhus
    Lördagen 15 maj 2010 kl. 16.00

Därefter bjuder vi till
    bröllopsfest i Torpa Café

Därefter har vi Osa, telefonnummer samt värdparet och deras hemnummer. Längst ner står "Vänligen besök vår hemsida www.adress.se för ytterligare information."

Vi har betalt in bokningsavgiften till Torpa nu, så nu finns det "ingen återvändo"!

• Martinaa
    CiaLovesAndreas skrev 2009-08-23 22:22:03 följande:
    Jag har äntligen bestämt mig! (tror jag)Det blir Idingstad Säteri.Ser ju bröllopet framför mig där, hur gästerna står framför dörren och vi kommer med häst och vagn.
    Jaa! Jag hade valt det alla gånger! Tänk att få åka häst och vagn!!
  • Martinaa

Hmm... blandade visst ihop det lite här nu, med Bjärka-Säby. Men det gör inget, viktigast är att in får åka häst och vagn, hahahaha!

• Martinaa

Cia:
    Aah, sicken lyx att ha det i släkten! :) Vi får klara oss utan häftig transport helt och hållet. Lite trist kanske, men å andra sidan ligger allt inom hundra meters avstånd så våra fötter får duga denna dag! :P

Snuttfia:
    Hehe, skoj om ni skulle komma FRÅN lokalen när de andra är utanför. Så otippat, eftersom nog de flesta väntar sig att ni ska komma TILL lokalen!

• Martinaa

Hej på er! Här har det hänt mycket sen sist jag var inne! Välkommen hit alla nya, en hel bunt ju! Va skoj! :D

Själv har jag inte gjort så mycket de senaste dagarna, har varit fullt upptagen med jobb och annat. På fredag däremot!!! Då ska jag och min värdinna åka till Göteborg och prova klänning! Ringde till två ställen som säljer Maggie Sottero och frågade efter "min" klänning, men de hade inte just den klänningen någon av dem, men däremot så går det bra att prova en liknande modell bara för att se hur den sitter på mig. Ska bli sååå kul! Tänkte även gå in på In-Ex och kolla på lite papper och så!

Cia:
    Ja du, det är inte lätt! Jag kan nog hålla med dig om att som gäst så minns man mer lokal och fest än just maten, men å andra sidan kommer era gäster garanterat ha en toppenkväll oavsett om de får fint vin till maten eller om det är heltäckningsmatta på golvet! Kan nog inte hjälpa dig att välja. Hur mycket skiljer det i pengar i slutändan på maten? Gör det stor skillnad? Vad kan ni göra för de pengarna istället om ni tar den billigare maten?

Och det där med lottovinst... Tänk att skrapa fram typ 20 000:- i månaden i 20 år eller så.... *drömmer mig bort lite*

• Martinaa

Jahopp, o i ett litet svisch så sjönk min bröllopsmotivation till botten. Kanske är dum, men har totalt missat att kyrkan kan komma att avsäga sig vigselrätten nästa år www.brollopstorget.se/Forum-1-12/m3519737.html (start inlägg 72 sida 8, egentligen tidigare, men räcker att ni läser därifrån).

Om det blir så flyttar jag hellre vigseln till april än gifter mig borgligt...

• Martinaa
    jaao skrev 2009-08-25 23:05:16 följande:
    Hoppsan!? Har jag missat totalt! men har beslutet gått igenom och kommer det avsluas så fort? Borde inte de kyrkor som bokats informerats om detta? är ju ganska stort...
    Enligt tråden ska kyrkorådet eller vad det hette ha möte i höst, och då kommer det beslutas. Så det är alltså inte klart ännu.
Svar på tråden MAJ 2010