Inlägg från: snuttfia |Visa alla inlägg
  • snuttfia

MAJ 2010

Nu gifter vi oss: Jag tycker den klänningen är superfin, har kollat lite på den också men fastnade för en annan MS (Rosa). Tror din klänning är fin både med och utan, jag tycker rosetten är rätt söt men det är ju en smaksak. En del gillar inte rosetter helt enkelt. Själv fick jag nån sorts graviditetspsykos ;) när jag väntade dottern och från att varit en jeans och t-shirt tjej som bara gillat svart blev jag helt plötsligt galen i rosa saker, färger, rosetter och puttinutt... Så kan det visst gå... Därav min förkärlek för klänningar med rosetter alltså... Inte att din klänning var puttenuttig... *virrig*

• snuttfia

Nämen Martinaa, bor du med i Borås??? Jag bor också där... Kul, och samma dag gifter vi oss också ju :) Det har jag helt missat innan!

Kul med bröllopsbingo, har hört talas om det men aldrig fattat vad det är riktigt... Det kan ju de som vill vara medpå och de som inte gillar lekar strunta i, bra idé! Har ni något pris till den som vinner?

Jag har en jättebra tärna, hon frågade vad hon skulle ha på sig, jag sa att hon fick ha det hon trivdes och kände sig fin i. Nädå, det gick hon inte med på utan hon ville att jag skulle välja klänning och hon ville betala själv så länge den inte låg över 1000 kr. Jag var skitförvånad och så känns det jättekul också, ska välja nåt hon blir supersnygg i och som går att använda annars med tänkte jag. Hur hon gör med håret har vi inte hunnit diskutera än...

Sängdax nu, alldeles för morgonpigga ungar i detta huset!

• snuttfia

Godmorgon! Sitter och mumsar sen frukost medan familjen är ute på hundpromenad. Skönt med lugn och ro!

Kan näbben ha ringen på en fin kedja runt halsen? Eller blir det för meckigt när ni ska ha ringen sen? Tror nog min sambo får ha ringen i sin ficka, vi ska ha våra barn som näbbar (dottern är väl 2 år då och sonen blir 4 en månad senare) men mest för att de ska få vara med och så är de ju så söta att man måste visa upp dem lite ;) Fast mitt problem är var man httar fina kläder åt en fyraårig kille??? Söta näbbkläder för småflickor finns det ju hur mycket som helst att välja frå men har inte sett något åt pojkar? Nån som har nåt tips?

• snuttfia

Ja, eller kan näbben ha en blomsterkrans i håret eller blommor i håret istället för bukett? Och hålla ringkudden istället då. Nu spånar jag vilt, haha!

• snuttfia

Nu gifter vi oss: Så mysiga garner och jättefina sjalar! Min svägerska är superbra på att sticka, kanske hon skulle få i uppgift att sticka något fint att svepa om sig om det blir kallt. Annars hade jag i huvudet en vit sjal sydd i samma materiel som klänningen att ha över axlarna... Men det vore roligare att ha en sjal i samma färgtema som bröllopet *klurar* Fast det kanske inte passar med klänningen som jag tänkt mig...

Fröken: Det är väl helt ok att inte ha tärna, min tärna kommer att hjälpa mig och vara som värdinna också tror jag. Vi har inte pratat så mycket om det men hon är den enda som kommer på bröllopet som bor i närheten. Jag tycker att det ska bli kul med en kompis som kan peppa mig, men om du ändå har dina fyra kompisar så behöver de ju inte vara tärnor för att vara stöd. Nån kan ju hänga med till frissan ändå och sånt? Eller så är det kanske kul att ha fyra tärnor om man har lite fler gäster. För oss hade det inte funkat med fler för vi blir så få. Vet inte om mannen ska ha någon marskalk/bestman, hen har inte bestämt sig. Han ska ha en enda kompis bjuden förresten och har pytteliten släkt så det blir mest mina vänner och släkt som kommer...

• snuttfia

Har du kollat på tiaror.se? Där finns många olika... hur såg den du ville ha ut? Kanske den finns nån annanstans på nätet? På festingen.se finns det lite också och pernillasbrudbutik.se och diadema.se finns det ännu fler och det var bara de jag hittade bland mina bokmärken. Sen har jag sett att en del frisörer också har tiaror i sina skyltfönster, hittar du inte nåt på nätet kanske du kan fråga runt om de kan ta hem nåt som liknar det du vill ha? Lycka till!

• snuttfia

Har du inte berättat än Martinaa? Det är ju skitsvårt att hålla sig :)

Nu har jag fått ok av sambon på färgschemat för bröllopet, jippie! Nu känns det super! Det blir alltså vitt som bas och så grönt med fuchia och solgula detaljer. *dansar segerdans*

• snuttfia

Precis min tanke, tänkte just försöka läsa ikapp och inget hade hänt :P Jobbar på att sätta ihop en bröllopshemsida så länge, tänkte att man kunde skicka länk i inbjudan och så kan man läsa på sidan och hitta karta och allt sånt...

• snuttfia

Kul! Jag sitter nu och kollar på en miljon bröllopsbilder för att hitta exakt de rätta färgerna till sidan, gud så petig man får vara då ;) Tur man har flera månader på sig!

Skulle vara kul att få titta in på din sida när den är officiell sen, så kan ni få kolla min också när den är klar så kanske vi hittar några bra idéer på varandras sidor. Jag vet inte riktigt vad jag ska ha på den än, men det är kul att ha nåt att pyssla med så länge.

• snuttfia

Hahaha, förnekelse som budget låter helt lysande :) Jag kör på det jag med tror jag!

Svar på tråden MAJ 2010