Inlägg från: snuttfia |Visa alla inlägg
  • snuttfia

MAJ 2010

Martinaa, var det månne magnolia du var på? Kunde man beställa stämplar där och vad kostade det? Jag har också klurat på att ha en monogram-aktig stämpel och ha på lite olika saker... Det andra har jag inte funderat på än, oj vad mycket det är att klura på märker jag!

Men dagens bröllopsfix består iaf i att i kväll ska vi titta förbi kyrkan vi funderar på, de har musikgudstjänst i kväll och vi tänkte slinka in före och se hur det ser ut. Har varit förbi ett par gånger innan men det är alltid låst, lite tråkigt.

Nä, nu ska jag ner och fortsätta med hemmafixandet. Idag står det förberedsel för fogning av kakel och klinker på schemat och så ett sista varv måla på garderobsdörrarna. Man får passa på när sambon har semester och kan kolla ungarna ;)

• snuttfia
    CiaLovesAndreas skrev 2009-07-29 16:56:14 följande:
    Uj, så effektiva ni är. Jag har varken tänkt på vigselprogram eller festprogram iiiiihhhh, nu blir jag stressad igen
    hehe, ska jag vara helt ärlig så vet jag inte ens vad som står i ett vigselprogram och knappt i ett festprogram ;)
  • snuttfia

Moon River skrev 2009-07-29 18:34:20 följande:

Hej på er!Ikväll ska jag beställa save-the-date-kort. Fick nämligen inofficiellt veta att min kusin troligen också planerar bröllop i maj 2010 (!). Eftersom vi redan har bokat lokal och vigsel så vill vi inte att släkten ska bli dubbelbokade på just vår dag, det vore ju inte så kul.Har ni köpt några bröllopstidningar som ni kan rekommendera?
    Jag har köpt massor och jag tycker nog Allt om bröllop är bäst, men Bröllopsmagasinet är ju supertjockt och roligt att bläddra i. (hoppas jag inte blanda ihop dem nu, är superdålig på namn). Tror jag också ska skicka ut sva the date kort, våra gäster åker alla långt ifrån och då är det ju bra att kunna planera lite i förväg. Men vet inte riktigt när jag ska skicka ut dem... Eller om jag ska beställa eller göra själv...
  • snuttfia

Har varit och kollat på kyrkan nu och det var nog en av de vackraste kyrkor jag varit i! Sååååå lycklig nu och så fort det är slut på semester på pastorsexpeditionen så ringer vi och bokar! Åh, det var så mysigt, den är rätt stor men känns ändå intim på nåt sätt, vi blir ju så få och jag var rädd att det skulle bli konstigt med såpas stor kyrka... Men detta blir super *glad*

• snuttfia
    CiaLovesAndreas skrev 2009-07-29 19:38:48 följande:
    Nämen, vad har hänt??? Var är ni?? Kom på att jag nog måste jobba för att inte förlora min plats i LAS "kön".
    Hur tänkte du med att vara mammaledig och ha barnet på dagis 15 timmar/v? Har du fler barn som du är hemma med då? För om du bara har det barnet som ska vara på dagis så måste du ju arbeta/söka jobb/studera den tid som barnet är på dagis. Har du flera barn går det bra att ha stora barnet på dagis 15 timmar och vara hemma med lilla. Eller fattade jag din fråga helt fel nu? *virrpanna*

Sen undrar jag om LAS påverkas av att du är föräldraledig? Var urdålig på arbetsrätt tyvärr men är inte föräldraledigheten liksom överhoppningsar tid alternativt räknas som tid du skulle ha jobbat? Fast det beror ju på vilken anställningstyp du har, är det timanställning så har jag helt noll koll... Asch, erkänner på studs, har nog noll koll ändå. Skit å, jag måste ta den där arbetsrättstentan nån gång om jag ska få ut en examen och jag fattar noll och intet
  • snuttfia

Vi åker inte på nån bröllopsresa på ett tag iaf. Vi har inte pengar, jag vet inte ens vad jag ska göra till våren, går ut skolan efter jul men eventuellt pluggar jag en termin till medan jag funderar och söker jobb. Men vi har sagt att vi ska spara och åka senare, när barnen är lite större och man vill lämna dem mer än en vecka så man hinner koppla av ordentligt. Vi pratade igår om att efter bröllopet ta in på nåt mysigt hotell och stanna två nätter istället för bara bröllopsnatten som man nog ändå bara sover bort

Vi velar jättemycket med efternamn. Jag har ett jättelångt och svårstavat finskt namn och han har ett -son namn. Jag känner mig inte riktigt bekväm med att bli en -son och han känner sig inte jättesugen på att behöva stava sitt namn jämt. Blir kanske så att vi behåller våra namn båda två. Ungarna heter som jag, jag skojade om det när vi bestämde. Om de ska ha hans efternamn så får han göra en ärbar kvinna av mig först, haha.

• snuttfia

Haha, man ska inte berätta mer än man behöver Ska jag vara riktigt ärlig så har jag alltid viljat byta mitt efternamn, sa att jag ska hitta en karl som heter Ek i efternamn eller nåt kort och lättstavat. Men sen vet jag inte vad som hände, nu är jag plötsligt väldigt fäst vid namnet. Folk tenderar att lägga märke till namnet och kommer ihåg en sen (just ja, det var du som hade så konstigt efternamn). Ja, jag vet inte. Antar att jag skulle kunna bli en -son utan att vara allt för ledsen men samtidigt undrar jag om det egentligen spelar nån roll om vi alla heter samma? Fast vi skojade om att skaffa dubbelnamn, mitt namn har 12 bokstäver och hans 8, det blir väl typ världens längsta efternamn

jaao skrev 2009-07-30 12:27:15 följande:
    snuttfia skrev 2009-07-30 10:56:14 följande:
    Min sambo byter sitt untländska efternamn till mitt svenska just för att slippa bokstavera hela tiden, han har nog inte riktigt förstått att även jag alltid får bokstavera mitt efternamn. men det lär han ju märka med tiden
  • snuttfia

*asg* Jag ska tänka på saken Om inte det här funkar vet jag vem jag ska prata med iaf :-P

Martinaa skrev 2009-07-30 12:38:07 följande:
    Haha, jag känner en singelkille med just det efternamnet om du skulle ångra dig om din nuvarande, haha
  • snuttfia

Oj, vad ni har skrivit igen! Och nu är det så sent så jag orkar inte svara allt jag tänkte när jag läste igenom allt...

Jag skulle supergärna haft en trubadur eller ett band på festen, men det räcker nog inte budgeten till så vi kör nog också dator med låtar på bara. Det blir nog bra det med, vi är ju som sagt var inte så många så det blir nog knäppt med ett band för så få människor. Det där med öppen scen lät skitkul, önskar jag hade några musikervänner också men det skulle nog låta rätt förskräckligt om vi hade nåt sånt Fast pappa spelar gitarr bra, funderade på om jag skulle ge honom i uppgift att lära sig en låt och så kunde jag sjunga för min man under middagen då. Fast vet inte om jag törs, hehe. Lider av lätt scenskräck...

Näpp, nu ska jag krypa mot sängen så fort hundarna fått komma ut en sväng. *gäääsp* Vad bra förresten att den här tråden fick massa liv helt plötsligt för nu känner jag mig jätteladdad för att planera igen. Tack för det tjejer!

• snuttfia

Just det, vilken tid har ni tänkt att ceremonin ska börja? Jag tänkte direkt kl 15 men då tyckte sambon att det kanske var sent, hur lång är egentligen en vigselceremoni i kyrkan? Jag vill gärna hinna piffa mig ordentligt före och så tänkte vi fota innan också så gästerna slipper vänta på oss innan festen... Vi ska ju boka kyrkan nästa vecka hoppas jag och då vill de väl veta och jag blir så osäker!

Svar på tråden MAJ 2010