Inlägg från: snuttfia |Visa alla inlägg
  • snuttfia

MAJ 2010

Jag fick svar från Ellagården nu och det verkar verkligen superbra, de fixar allt och det kostar bara per kuvert och så har de allt från jättebudget till dyrt så nu väntar jag att de skulle återkomma med ett förslag på hela festen. Hoppas verkligen det går att fixa något där för tänk vad skönt med någon som har personal, tallrikar, dukar, fixar dukning och städning och hela kittet. Fatta vad mycket mindre stress det blir sista tiden :) Så får vi väl skaffa en buss eller nåt och skjutsa folk dit, det är väl kanske 2 mil från kyrkan så det är ju en bit, men kanske det är närmare till nån sorts boende då.

Sen har jag fixat en värdinna som ska få visa folk åt rätt håll, dela ut såpbubblor och såna enklare grejor. Sen har vi ju en toastmadam nu och en tärna. Kyrkan är bokad och det känns som om saker faller på plats lite sakteliga ändå.

Jo, och så hittade jag min drömklänning på landybridal för 135 euro, snorbilligt! (visserligen plus frakt och tull men ändå!) Så då funderar jag på att beställa en korsett också, har viljat ha en superlänge men är för snål, nu har jag ju värsta anledningen. Får se hur jag gör, men det vore skoj att ha en, de riktiga är ju så snygga. Fast man får nog knata runt med den och träna innan så man orkar sitta en hel kväll med den. Plus att jag höll på att garva ihjäl mig när jag fick bilden i huvudet hur jag och sambon (mannen vid det laget) febrilt försöker få mig ur den på kvällen sen när man är lite på pickalurven Hahaha!

Välkommen hit Malin och Anders och 73an76an.

• snuttfia

Johi, visst är det tråkigt när man måste vänta på svar. Jag är också en som helst mailar för det blir alltid livat hemma när man ens sneglar åt telefonen och så är det lättare att formulera sig via mail. Men sen är jag så otålig så jag måste kolla mailen hundra ggr per dag till jag får svar. Hoppas du får tag i honom/henne snart iaf.

Martinaa, jag funderar på klänningen som är i mitt galleri (den långa), det är en Maggie Sottero som heter Rosa. Ja eller det blir ju en kopia då, fast jag gör kanske någon ändring, vet inte riktigt än. Måste åka och prova så jag vet om jag passar i modellen först bara. Tack för tipset på ellagården förresten, hade kollat deras hemsida för länge sen men glömt bort dem sen eftersom vi ju ställt in oss på annan lokal. Tror också att det är ok att de tar sig hem själva, eller så kanske det finns boende i närheten också. Våra gäster kommer ju långt bortifrån så de behöver ju nånstans att bo också.

Nä, här blir det tidig kväll också. Vi åker på Liseberg imorgon med ungarna, ska bli fint väder också såg jag. Sista semesterdagen innan inskolning börjar på måndag. Skönt att komma iväg en liten sväng till. Fast nu har jag riktigt kommit igång med planeringen så nu vill jag helst sitta och klura hela dagarna framför datorn, hehe. 9 månader kvar plus nån dag nu!

• snuttfia

Just ja, jag håller såklart tummar och tår för dig Cia Hoppas lokalen är fin också!

• snuttfia

Tittar in helt snabbt innan vi åker Har bokat bröllopssvit i två dagar efter bröllopet. Snordyrt var det men vi åker ju inte på bröllopsresa så det får det vara. Om vi ser att de andra kostnaderna drar iväg kan vi ju boka vanligt rum istället senare, såna finns det ju fler av.

Har pratat lite bröllopsbudget med sambon också så det känns lite bättre när man har lite koll på hur mycket pengar vi vill lägga på hela kalaset.

• snuttfia

Hehe, jag hoppas vi hamnar under 20 000. Får väl se hur det går...

• snuttfia

Glömde säga grattis Cia, kul med goda nyheter innan helgen

Tja, vem vet var notan stannar på men vi försöker hålla det lågt. Tror faktiskt (trots att det verkligen bär emot) att vi ska ta en liten kuvertavgift för de vuxna istället för att önska oss presenter. Vi skippar bröllopsresan, jag vet inte om jag kommer att jobba eller plugga och barnen är så små än så det kan vi ta senare. Beställer klänning och näbbkläder från Kina. Sambon ska nog hyra sina kläder. Fast jag glömde faktiskt att räkna med ringen när jag funderade över budgeten... Vi hamnar säkert en bit över när allt slås ihop men vi kollar verkligen på budgetalternativ. Fast så hjälper det ju att vi bara har 36 pers på gästlistan varav typ 10 är barn Det känns ändå inte som om vi måste snåla jättemycket, iaf inte såhär innan vi har kommit igång.

Jag känner ibland en ilning av dåligt samvete för de pengar vi spenderar kunde använts till mer nödvändiga saker. Sa det åt sambon idag men då tyckte han att man ju bara gifter sig en gång i livet och då är det väl bara att njuta istället för att fundera så mycket. Och det har han ju helt rätt i

Sovdags, gonatt allihopa!

• snuttfia

Ja, prinsessa för en dag vill jag vara. Fast känner jag mig själv kommer jagnog att bli lite generad över all uppmärksamehet. Fast jag hoppas mest att sambon tappar hakan när han ser mig helt uppfixad. Han är lite dålig på att ge komplimanger, men kanske han blir så paff att nåt slinker ur honom

Idag ska jag ta mig in till stan en sväng för lite ärenden. Tänkte knata förbi ett par blomsterhandlar och kolla när man ska beställa buketterna och på ett ungefär vad det skulle kosta. Har ni funderat på blommor än? Jag vill jättegärna ha pioner som jag blivit helt tokig i sen jag började fixa i trädgården. Fast vet inte hur tidigt det är säsong på den, det är kanske lite tidigt för dem? Sen tänkte jag ranukler som är hemskt fina och så magnolia som väl blommar i maj. Fast kan man ha såna i bukett/i håret tro? Får väl höra vad de säger. Tror inte jag vill ha någon droppe uten mer en rund bukett, fast är inte helt säker än.

• snuttfia

Cia, inte är väl det för tidigt? Bra att sprida utgifterna lite tycker jag Och såpbubblor blir ju inte gamla heller så de kan ju ligga och vänta på bröllopet i ett hörn nånstans

Åter till Cold mountain? Är det den med ´Nicole Kidman? Den har jag tänkt se nån gång men det har inte blivit. Jag såg Death Proof igår och skrattade gott. Tarantino är så bra och knäpp...

• snuttfia

Och vi flyttade just tillbaks dottern från barnrummet. Hon har varit ute i vardagsrummet och busat halva nätterna och är sur och trött hela dagarna så det var bara att bita i sura äpplet och flytta tillbaks henne... Men med sonen gick det toppenbra att flytta till eget rum men han var lite större då än vad lillan var när hon fick flytta. Jag håller tummarna för att ni får en lugn natt...

Jag vill ha svar från vår eventuella festplats nu. Jag är så sugen på att vara där och så nyfiken på vad de sätter ihop för idé åt oss att jag nästan önskar att helgen var slut bara därför. Fast samtidigt inte, för imorgon har jag plötsligt två dagisbarn istället för ett. Min bäbis har blivit stor och så börjar inskolningen och snart vardagen... Hur katten ska man hinna planera nåt då undrar jag? Full av beundran för alla heltidsarbetande... Jag hinner inget fast jag går hemma och dräller hela dagarna

För övrigt är jag galet sugen på att prova klänningar! Men tänk om jag bara kunde tappa ett par små kilon till så man tycker lite bättre om spegelbilden först... *otålig*

CiaLovesAndreas skrev 2009-08-16 15:04:27 följande:
    Martinaa,Ja, det är riktigt smidigt med en låda Uj, jag har redan hunnit prova min klänning 2 gånger sen jag hittade den Helt OT: Nu har vi flyttat ut dotterns säng från vårt sovrum, så det blir en spännande kväll/natt.Vi har skaffat en sån babywatcher. Rummen ligger iofs inte så långt ifrån varandra, men det känns ändå bättre.
  • snuttfia

Fröken: Roadtrip låter supernajs, jag är inte alls avis Vi har pratat om att åka till San Fransisco och vara däromkring ett tag och sen bila till Las Vegas nån gång. Det kanske får bli vår försenade bröllopsresa om nåt år.

Cia: Skönt att det gick bra i natt, håller tummarna för att det fortsätter så. Jag gillade båda låtarna, men den första var mer i min smak. Men det finns ju såååå mycket. Vi har också suttit och lyssnat på musik här i dagarna. På kyrkomusik.se finns mycket orgelmusik till bröllop. Jag tor vi ska ha Jesu bleibet meine Freude ( J. S Bach) som ingångsmarch. Fast jag vet inte, jag gillar Trollens Brudmarsch (P Schenell), men den är lite dyster kanske. JAg vill ha nåt glädjefyllt och sambon vill ha pampigt. Jag gillar folkmusikstil, kanske på utgångsmelodin då. Får väl se.

Det gick förresten bra för oss på inskolningen idag också, hoppas det håller i sig. Undrar vad jag ska planera idag då... Jag är verkligen i bröllopslandet uppe i huvudet hela dagarna nu. Har inte drömt om bröllop än iaf

Svar på tråden MAJ 2010