Inlägg från: snuttfia |Visa alla inlägg
  • snuttfia

MAJ 2010

jaao: Jag har titan i förlovningsringen och det är superfint, gillar den verkligen och ska ha vigselringen i titan också. Kan ni inte göra ett annat smycke av det som förlovningsringarna är gjorda av? Ett par hängsmycken i unisexmodell så kan ni ha varsitt. Eller ett "mynt" att alltid ha i plånboken. Om man alltid ser till att ha ett mynt i plånboken så blir man aldrig utan pengar säger skrocken... Kan nog komma på fler saker om jag funderar. Eller spara och ge till eventuella barn om de nån gång ska gifta sig så de har er kärlek i sina ringar...

• snuttfia

Martinaa, kan du inte meddela när du får svar, jag är också nyfiken på vad det kan kosta... Det vore supergulligt av dig! Annars får man väl beställa några stortaxi kanske, vi är ju inte så många och några lär nog ha egen bil gissar jag.

Nu vill jag ha svar från han som skulle lägga upp ett förslag om festen, är för otålig för sånt här väntande :-P *blänger på mailsymbolen i hörnet* undrar om man törs maila och påminna redan (jag mailade honom i torsdags tror jag).

OT, imorgon fyller sambon 40. Jag är värdens sämsta som inte köpt present till honom än... Han är oooooomöjlig att köpa present åt... Jag tänkte köpa något mindre men fint från barnen men kommer inte på nåt. Sen tror jag att jag ska fixa barnvakt en natt och boka hotell i gbg en lördagnatt och sen brunch på söndagen. Fast det får bli senare i år för just nu har vi vare sig tid eller pengar... Tur att han är ännu sämre än jag på att köpa presenter

• snuttfia

Dubbelblä... Stället jag tänkt ha festen på (för att hembygdsgården som var originalplanen var upptagen)var upptagen vårt datum... Har inte pratat med sambon om prisuppgifterna de skickade, tycker det verkade ganska rimligt, men det var även problem med antalet gäster. Över 60 eller under 30 fick man vara och vi är 40 och då kostar det extra för de platser man inte fyller up till 60 kuvert. Nu är valet att flytta vigseln eller hitta ny lokal... Och jag vet inte ens vart jag ska börja leta. Skiiiiit åååå... *surar som en treåring*

Har ju liksom bokat bröllopssvit och kyrka och sagt åt alla som frågat att det blir den 15e... Vill inte flytta men gillade verkligen stället, fast betala halva kuvertpriset för folk som inte är där känns ju också surt ävem om man kan se det som lokalhyra... Ska sura nån dag nu och sen komma på nån ny plan... Vem kunde tro att 9 månader var sent ute, vi har ju vetat datum sen maj men var så tröga att komma igång

• snuttfia

Tack för tipsen Martinaa! Jag har mailat lite under dagen och nu kom jag på att jag ska maila Grand också. Det var mycket riktigt Ellagården som var bokade, synd för det verkade superbra! Nåja, jg kollar runt lite innan jag flyttar till annat datum... Förresten gillar jag dina långa inlägg för jag är också expert på såna Kul shoppingrunda du har haft, jag blev lite sugen på att ta en vända själv!

Cia, vad kul med en sväng till guldsmeden, har också tänkt titta in om inte annat för att kolla hur lång tid det tar att få en egendesignad ring gjord. Det är lite begränsat urval på titanringar om man inte beställer från nätet och då vet man ju inte hur det passar med förlovningsringen.

Fröken, jag tror det blir trevligt med runda eller fyrkantiga bord om man är lite färre. Vi ska nog köra på det men är lite fundersam över eventuellt honnörsbord då sambons föräldrar är skiljda och har nya respektive båda två. Hur gör man då? Och hur placerar man barnen, vilken ålder kan de sitta själva och när ska de sitta bredvid föräldrarna och vart ska man placera sina egna barn? usch vad dålig koll jag har!

Sövningskaos här just nu. Återkommer :)

• snuttfia

Fröken, det var en bra idé att bara placera vid ett bord och sen får de bestämma själva hur de vill sitta... Ska klura på det ett tag nu och se vad sambon säger Man kan ju ha nån lek eller nåt då de ska ta reda på vilket bord de ska sitta vid när de kommer, om man har namn på borden eller så... Eller kanske det blir fjantigt.

Vad tror ni förresten, ska man sätta folk som känner varandra ihop eller blanda? Tänker att det kanske blir lite mindre stelt om man får träffa gamla bekanta men samtidigt är det ju kul att blanda så alla får träffa nån de inte känner redan. Fast det är ju mest min släkt och mina vänner som kommer, sambon har jättelite släkt och bara en kompis han ska bjuda...

• snuttfia

Ojoj, en hel vetenskap det där märker jag... Ser faktiskt inte fram emot bordsplaceringen... Nåja, det löser sig nog

• snuttfia

Nu har jag preliminärbokat ett annat ställe och så ska vi åka och kolla där på lördag! Det verkar jättemysigt och lite billigare än det första stället vi kollade på. Känns sååååå skönt att iaf ha ett ställe bokat så man iaf har nånstans att vara även om det är helt osett än. Har mailat ett par andra ställen också så vi kan jämföra men jag känner mig mycket lugnare nu när något är bokat!

Det bästa är ju att lata jag knappt behöver fixa nåt utan kan låta andra ha det klart när vi kommer från vigseln Visst är det kul att fixa och duka och göra fint, men samtidigt tror jag att de gör det bättre än jag skulle gjort för de är ju proffs. Plus att de nog år det att se inare ut med blommor och sånt på borden. så länge jag får nåt att säga till om och får styra och ställa lite så är jag nöjd med att slippa få allt att gå ihop själv *laaaat* Jooo, och de har några hotellrum där också och om vi hyr ett så kan den eller de som ska hjälpa oss med barnen bara ta och knata iväg upp för trappan när ungarna är för trötta och så slipper man fundera på hur de ska ta sig ut till oss... Gött!

• snuttfia

Jasså, nu har ni vaknat? :-PHar suttit hela dagen och hoppat och väntat på att nån ska berätta nåt om vad de klurar på idag. Nä, jag har inget liv en del dagar

Martinaa, kanske jag med skulle damma av min gamla cykel. Ja, den är egentligen helt ny, köpte den förra sommaren men har typ provkört den och inget mer... Nu kanske man får ta ut den nån gång och få igång flåset... Det var förresten Yxhammargården som vi bokat om du inte förstod det från boråstråden

Cia, vad kul! Har du bilder så man får tjuvkika? Jag blir så nyfiken ju :)Jag tog bild på alla förlovningsringar vi provade med mobilkameran så jag kunde kolla hundra ggr per dag innan jag kunde bestämma mig...

johi, härligt att du fick svar nu. Det var väl på tiden! Hoppas ni kommer överens så du slipper leta vidare!

Nu gifter vi oss, trodde inte det var så dyrt med buss :-/ undrar om det skiljer sig mellan storstad och mindre städer? Har du ingen bekant eller bekant till bekant som du kan låna/hyra in att köra bussen så kanske det blir billigare? Och finns det flera bussbolag kan det löna sig att ringa runt. Kanske det går att hyra några minibussar istället eller få en deal med taxibolag?

• snuttfia

Hej hej nyingar :)

Snart ka vi iväg och kolla in lokalen, håll tummarna för att vi gillar det för jag orkar inte leta mer nu... Dagen till ära är jag plötsligt prickig i halva ansiktet, fattar inte vart det kommer från Måste var nåt jag inte tål, hoppas de inte tror att det är smittsamt då de ska ha bröllop där i kväll Då får jag väl inte koma in!

• snuttfia

Nu har vi varit och kollat och stället var supermysigt och lagom stort. Tror det blir ganska perfekt! Är rätt säker på att vi kör på det, ska räkna lite på hur vi ska lägga upp det bara. Hade ju tänkt ta ut en liten kuvertavgift för att få det att gå ihop men eventuellt behövs det inte om vi kör på en enklare fest... Det vore skönt att slippa för jag gillar inte ritkigt tanken om jag ska vara ärlig. Men jag ska ringa dem i början av veckan och få lite mer prisuppgifter... Känns riktigt roligt nu när man kan få en bättre bild av vart vi ska vara :)

Fick lite provkort från Calligaphen förra veckan också men jag vet inte om jag var så impad. Ska kolla vad det kostar att få texten tryckt på finare papper bara på ett vanligt tryckeri och sen sätta ihop korten själv. Eller så skriver vi ut på laserskrivaren men jag är osäker på hur tjockt papper den tar... Kanske måste ta en sväng till scrappingbutiken och handla lite material till provkort... eller så tar jag det som en ursäkt att skicka iväg en beställning till min favvowebshop i USA där jag handlade massa scrappinggrejor när jag började Alla ursäkter får man ta

Svar på tråden MAJ 2010