Inlägg från: snuttfia |Visa alla inlägg
  • snuttfia

MAJ 2010

Jag har då inget liv tror jag... Idag har jag gjort det jag visste jag skulle fastna med nån gång *sliter mitt hår* Försöker sätta ihop texten till inbjudan så att det blir snyggt med typsnitt och sånt. Men vad fasen ska man skriva??? Övervara står överallt och det ordet vill jag inte ha för det låter så uppstyltat. Hedra med er närvaro låter också konstigt för mig... Ja, visst blir jag hedrad men så himlarns formella är vi inte... "öh, du. Kom på bröllop..." Näe... Vette katten... Inte för att jag måste få det klart nu, men i den här takten blir jag inte klar innan bröllopet

Förresten är jag så glad över vår lokal nu, när jag tänker tillbaks på hur det såg ut känns det som om det var precis det stället jag sett i huvudet när jag funderat på mitt bröllop. Ja, ett liknande ställe iaf Öppen spis och fina möbler och myspys... *lycklig*

• snuttfia

Åh! Jag vill också åka häst och vagn! Fast vi har rationaliserat bort finare transport än vår lilla bil, men i lokalen där vi ska vara kan man gå in bakvägen och komma upp på övervåningen och sen göra entré ned för en vacker trappa. Det blir nog bra så länge man inte snubblar på klänningen på väg ned!

Tycket alla de ställena du länkade till var fina förresten, hann inte kolla dem så noga men det såg supermysigt ut på bilderna! Förstår att det var svårt att välja!

CiaLovesAndreas skrev 2009-08-23 22:29:25 följande:
    Martinaa,Ja, jag hoppas verkligen att vädret är på vår sida och att det kommer klaffa. Så gästerna kommer åka en genväg...medans vi tar den längre så vi kommer hela vägen genom en allé och sen upp på gården då. Uj, får nästan rysningar nu när jag skriver om det Det låter ju nästan för bra för att vara sant
  • snuttfia

Åhhh... Känner mig som en bridezilla idag!!! Nu fick jag för mig att våra färger inte funkar för de är så popiga och lokalen så gammeldags... Sen kom jag på att hemsidan jag börjat på inte alls är bra och allt måste tänkas om... Är jag helt knäpp nu??? Men visst blir det lite skumt med fest i ett gammalt hus med madickenkänsla över sig och så helt popiga färger och hemsida, det hänger ju inte ihop liksom. Det var ju inte som om jag var klar med nåt men det tog ju superlänge att bestämma sig för det gamla och nu kommer jag inte på nåt bra att börja om med. Dags att gå och lägga sig tror jag innan huvudet exploderar. Gud så löjlig jag är!

• snuttfia

Hej shamrock, välkommen hit! Kul att ni satt datum nu lilleke

Jag ska göra tråk ikväll och räkna på budgeten lite mer så vi vet hur vi ska göra med kuvertavgift och sånt och om vi ska ha sittande trerätters eller mingelförrätt och bara huvudrätt och tårta sen och allt sånt... Fy, jag hatar ekonomi men det blir skönt att reda ut vad maten och sånt kommer att kosta på ett ungefär... Fast helst vill jag leva i förnekelse för det vore rligare att inte behöva bry sig

skönt att höra att det inte är bara jag som snöar in sig på färgteman och inte är helt löjlig... Fast lite ;) Men oj vad jag längtar nu när saker börjar bli lite mer klara, tror det blir en superbra dag!

• snuttfia

Cia, jag tycker du ska höra om man kan preliminärboka tills ni varit och kollat, det gjorde vi. annars kanske nån knycker ert datum och det vore ju så trist om ni nu bestämt er

Majbrud, kunde inte kolla på klippet för om jag slår igång ljudet på datorn så kommer ungarna kutande som små skott men vi ska inte dansa vals. Tror vi kör på "Dance me to the end of Love" med Leonard Cohen, den är jättefin. Jag har då aldrig dansat vals i hela mitt liv och orkar inte lära mig för en enda gång. Men jag har gått kurs i foxtrot och jag och sambon brukade dansa ibland förut, ni vet till de lugna låtarna innan de stänger Och det är jättemysigt, han dansar bättre än jag, så det blir nog perfekt!

• snuttfia

Här sitter jag och rullar tummarna. Har lämnat båda kidsen på dagis för första gången och har lite svårt att börja med nåt, 1,5 timme barnfri tid känns smått fantastisk och jag orkar inte ta tag i tvätt och disk så då hamnar jag här såklart

Blev ingen budget igår. MEn vi fick svar från en annan lokal som jag mailat och deras menyer lät fantastiskt goda och var dessutom billigare... Så nu måste vi väl åka dit också och kolla, men jag gillade ju gamla stället såååå mycket... Men sambon insisterar klok som han är, kanske nya stället är helt fantastiskt också. Vem vet. Tar emot att ringa och boka tid att få titta dock, men det är väl bäst att passa på när ingen skriker eller sliter i telefonluren

• snuttfia

Välkommen emmis och myspuuh!

Vi var och kollade på andra lokalen idag och... nja... Den var väl ok på sin höjd men hade äcklig heltäckningsmatta som luktade gammal cigarettrök från 60-talet typ... Fest det var rätt praktiskt med utrymmen och sånt. Maten verkar supergod och till bra pris och han vi pratade med var trevlig och verkade kunna fixa allt som man vill ha det. Grejen är väl att vi var rätt överens om att stället vi kollade på först var klart mysigast. Men andra stället hade betydligt bättre priser och god (på menyerna) mat. *suck* Grejen är att det jag minns från de få bröllop jag varit på är lokalerna, kyrkan och där festen var. På ena bröllopet har jag absolut inget minne av vad jag fick för mat, på andra bröllopet minns jag maten för jag hjälpte till med den men det pratas om deras tårta och jag kommer inte ens ihåg att vi åt nån tårta... Så slutsatsen jag drar är att det är lokalerna man minns och stämningen. Och om man väljer på lokaler så finns det ju inget val för det första stället var såååå mycket trevligare. Det ser ut som jag tänkt mig min fest i huvudet. Maten har vi råd med där, men alkoholen var hemskans dyr och man kan inte ta med egen. På andra stället fanns vinpaket med mousserande till brudskålen, vitt till förrätt och två glas rött till huvudrätten och så kunde man slänga in en avec om man ville till ett lagom pris.

Asch... Vart är min lottovinst när jag behöver den

• snuttfia

Åh, vad kul fröken! Ha det supermysigt! Där finns det säkert massa kul grejor till bröllopet om man vill leta sånt. Amerikanerna verkar lite halvt galna när det kommer till bröllop verkar det som

Hur länge är du borta?

• snuttfia

Vi har inte kommit så långt mer än i mina tankar Överluleå kyrka är ett bra val tycker jag, superfin och jag är själv döpt där

Vet inte när vi ska skicka inbjudningarna, vid jul pratade vi om men det känns lite trist om den hamnar i högen med julkort... Det är ju enda gången på året som folk får lite fina kort ändå liksom... Får väl se, men jag surfade inbjudningskort halva kvällen i går, det finns ju såååå många fina på de utländska sidorna som man kan använda som inspiration Fast jag funderar på att beställa från utlandet om jag beställer för jag räknade lite på det igår och det blev ett par hundra billigare än från calligraphen tex även med monms och frakt på priset...

Fasen nu är jag sen igen!!! *springer*

l8ol skrev 2009-08-26 08:24:35 följande:
    God morgon!Jösses, jag får stora självan, vad många av er som kommit långt i sin planering!Har ju visserligen bokat kyrka, präst, lokal och frissa, så det är i alla fall något ;)När tänker ni skicka ut era inbjudningar? Vi diskuterade det igår, min m2b och jag, vi är oeniga :)Vi gifter oss 22/5 2010 kl. 15 i Överluleå Kyrka
  • snuttfia

Det ska jag inte berätta för sambon för han pratade om att det skulle bli nästan lika dyrt med catering och dukning och allt sånt som att vara på ett ställe som fixar allt Men ni har ju fått tokbra pris tycker jag Kul!

Om vi är där jag vill vara istället för det billigare stället så går maten på ca 300 kr/kuvert, sen tillkommer tårta på det, kanske 35 kr/kuvert om man hittar ett billigt ställe. Vinpaket skulle kosta ca 250 kr/kuvert. Blommor på bordet (röda rosor som jag egentligen inte gillar så mycket), dukning, personal, städning och sånt ingår. Fast då kör vi budgetmiddag istället för trerätters, snittar till förrätt och en huvudrätt bara. Ja, det är halva priset under 12 år också och vi blir rätt många barn om alla kommer... Tycker ändå det är rätt rimligt, men jag har inte kollat runt jättemycket. Det andra stället hade lägre priser dock så vi får väl se hur vi gör när vi räknat lite bättre...

CicciA skrev 2009-08-27 09:45:58 följande:
    Har bokat en lokal cateringfirma som tar 115 kronor kuvertet och då ingår tårta! Tyvärr har de inget bordslinne eller porslin så vi kommer att hyra det från Festdetaljer.se. De har stolsöverdrag, dukar, servetter och allt och eftersom vi bokade i god tid (mer än sex månader innan) får vi 10% rabatt. Så totalt per person landar vi någonstans under 200 kronor (om man räknar med dukningen).
  • snuttfia

Kul med ännu fler nya här i tråden :) Välkommen hit! Vi gifter oss också den 15 förresten. Det var ju en så bra klämdag där på fredagen så att folk kan resa hit tidigt om de vill och så blir det lite lugnare dagarna innan hoppas jag.

Här händer inget nytt på bröllopsfronetn. Sambon har varit borta hela helgen så jag har haft fullt upp med två sjuka ungar. Har funderat lite mer på inbjudningskorten och suttit och gjort lite olika förslag som jag inte gillar... Annars har jag nog ändrat mig lite när det gäller modellen på brudklänning men jag funderar fortfarande. Hittade en som var snyggare upptill så jag tror jag slår ihop den med den andra klänningen jag gillade. Ska ju beställa från kina så det går ju att göra som man vill då :)

• snuttfia

Och jag skulle ha ettan i september men han kom redan i juni. Så kan det gå. Säkrast är ju att lägga vigseln typ en månad efter beräknat datum, två veckor kan man ju gå över tiden men sällan mer (även om det händer). Fast det är klart, jag skulle kanske inte gå på bröllop med tvåveckorsbäbbe heller... Men har hon barn sen tidigare? Har de kommit på utsatt datum isåfall? Då kanske den här bäbisen kommer ungefär vid samma tid runt beräknat datum också? Asch, det går ju inte att spekulera ens. Risken att få mer än en månad före eller efter är ju inte stor. Börjar det röra sig om ett par veckor är väl risken större. Kan du inte inviga henne i hemligheten så får hon säga vad hon tycker innan ni bestämmer? Jag håller för övrigt med Martinaa om att det nog är roligare att vara gravid på bröllop än med bäbis men det beror ju både på föräldrarnas inställning och bäbisen En del ser ju inga problem med att ta med sig småtingar heller. Sen får du ju tänka på avstånd då, för om ni bor långt ifårn varandra får hon inte flyga höggravid och skumpa på tåg eller buss långt i det tillståndet är väl inte heller jätteskoj, inte bil heller men då kan man iaf få kisspaus när man vill

Hua så långt utlägg detta blev då. Jag skulle fråga svägerskan vad hon tror om det är viktigt för er att hon kommer. men det går ju ändå inte att veta helt säkert. Hoppas det går bra och att du slipper flytta från maj, det är ju en såååå trevlig månad och vi som ska gifta oss då är ju ännu trevligare

• snuttfia

Martinaa, jättefin klänning, den passar dig såååå bra! tycker du ska ha fönster på inbjudningskortet, men kn du inte göra en till test och jämföra vad du gillar bäst då? Är det kanske typsnittet King and Queen du använt? Det var snyggt iaf...

Shamrock:scrappingaffärer på nätet eller om du har nån där du bor brukar ha stort urval, panduro, tryckerier, bokhandlar, eller som Martinaa kan man ju köpa tapet. Det finns ju många snygga!

Fröken, härligt att få komma iväg lite så här på hösten! Kul med bokad vigselförrättare, då står vi där samtidigt du och jag Så jag längtar!

Jag måste säga att här hemma har vi fått en nytändning sen vi bestämde oss för att vi skulle gifta oss, jag är 110% säker på att detta är mannen jag vill vara med resten av livet (fast det visste vi ju redan när vi träffades men vi var för envisa för att erkänna det...) och jag hittar nya saker jag älskar hos honom nästan vareviga dag. Helt galet! Hur är det med er? Fast ni kanske inte behövt nån nytändning heller, vi har ju varit ihop i 9 år snart och har två småbarn så passin och romatnik har varit bristvara de senaste åren, vi har som mest försökt få vardagen att gå ihop. Inte för att vi hr bråkat eller så men ibland har vi varit mer som rumskompisar om ni fattar... Härligt med lite nytt i förhållandet igen :) Kanske det beror på att ungarna sover bättre på natten också så man orkar föra ett normalt samtal efter de somnat också och inte bara fastnar i soffan framför dumburken

Ja, lite svammel bara. Måste verkligen ta och börja plugga nu. Jag är från och med igår inte längre mammaledig utan heltidsstuderande efter tre år hemma. Svårt att komma igång men väldigt roligt tror jag det blir!

• snuttfia
    Bluebride skrev 2009-09-02 12:53:39 följande:
    Ja, jag födde henne i vecka 28+6 dagar.
    Lite OT men är nyfiken... Mår hon bra nu då? Min kille föddes v 27+0, han mår finfint och har inte några men alls, han är 3 nu... Han har förkylningsastma men det har dottern också så det beror nog inte på det... De är tuffa småttingar de som kommer så tidigt
Svar på tråden MAJ 2010