Inlägg från: CiaLovesAndreas |Visa alla inlägg
  • CiaLovesAndreas

MAJ 2010

Vi har prelbokat stället som ligger på landet, som ligger ca 5 min från kyrkan. Det som jag trodde att jag hade bestämt mig för

• CiaLovesAndreas

snuttfia,
    Låter som en bra idé att kolla upp det andra stället.

Vi har nu bestämt oss för att titta på lokalerna på Liv.
    Har även skickat iväg ett mail till den lokal som vi har prelbokat för att kunna få lite prisuppgifter.

Pratade med en annan här på BT som fortfarande, efter 3 veckor, väntar på prisuppgifter från samma ställe. Måste erkänna att det inte känns så lovande.

Välkommen hit emmis! Vart i Sverige kommer ni gifta er?

• CiaLovesAndreas

emmis,
    Ja, jag längtar efter att våra gäster ska få våra inbjudningskort, för då är det ju verkligen på riktigt!

• CiaLovesAndreas

Martinaa,
    Det var snuttfia som hade "lokal-bekymmer"

Jag är ju iofs fortfarande i valet och kvalet om vilken lokal vi ska välja. Får bestämma mig efter fredag då vi sett båda lokalerna. Mannen ska väl också få ha nåt att säga till om gissar jag

• CiaLovesAndreas

Såg en jättefin brudbukett på bild idag. Kommer dock kosta 1500:- Känns lite saftigt, Vad tycker ni?

• CiaLovesAndreas

Det har ni nog rätt i. Dessutom såg den rätt avancerad ut. Men vi får väl se vad det blir.
    Jag skulle vilja konservera den efteråt, nån som har nån aning om vad det kan kosta?

Välkommen hit EmMagnus!

• CiaLovesAndreas

Vi har inte fått några prisuppgifter än, så vår budget ligger fortfarande lite på is
    Imorgon blir det titt på det, troligtvis, dyrare stället.

• CiaLovesAndreas

Äsch, mannen har gått och blivit förkyld så nu blir det ingen titt på lokalen imorgon. Vill ju inte gärna gå dit själv. Jag som hade sett fram emot det så mycket. Jaja, förhoppningsvis har de tid någon dag nästa vecka.

• CiaLovesAndreas
    Martinaa skrev 2009-08-27 22:13:30 följande:
    Trist! Är det så illa att han inte kan åka o kika på en lokal?Men den står nog kvar nästa vecka med, även om jag vet preciiis hur jobbigt det är att få vänta extra mycket. Hoppas han kryar på sig kvickt iaf!
    Ja, du vet väl hur emliga män blir när de blir förkylda
    Nä, men hans näsa rinner hela tiden så det är ju inte så trevligt att gå iväg och behöva snyta sig hela tiden.
    Ja, han får allt ta och bli frisk fort. Har en del att fixa med i helgen inför dagisstart och sen på tisdag är det meningen att han ska jobba
  • CiaLovesAndreas

Åh, mannen har piggat på sig, så ikväll ska vi kolla in festlokalen

• CiaLovesAndreas

Martinaa,
    Uj säger jag bara!
    Jättefina lokaler! Men det som är det negativa är ju att det inte ligger så fint. Men huh så proffsiga de är.
    Vi måste dock prelboka stället för att få ett möte och sitta ner och prata priser och hur vi vill ha det osv.

Tiaran jag köpte kostade 250:- om jag inte minns helt fel.

• CiaLovesAndreas
    TillsDödenSkiljerOssÅt skrev 2009-08-29 10:01:26 följande:
    Åh Martinaa!Jag vill med prova klänning!Roligt att ni fått se lokaler iaf, Cia!Vi har inte mer än kikat kläder, lokaler etc på nätet...
    Ja, det känns bra. Bara det att det nu är så svårt att välja. Men än så länge har vi inga priser att utgå ifrån. Utan nu är det mer känsla och logistik som vi jämför.
    Finns ju både för-och nackdelar på båda ställena. Sen återstår det ju som sagt att se vad de kommer kosta.
  • CiaLovesAndreas

johi,
    Vart ska du på bröllopsmässa?

• CiaLovesAndreas

johi,
    Ja, i feb måste man ju nästan vara klar

• CiaLovesAndreas

Martinaa,
    Hehe, och några stycken blev plötsligt allihop?

• CiaLovesAndreas

Martinaa,
    Jag har inte kommit in i pysselsvängen än, om jag nu ens kommer göra det
    Är mer inne i lokal-tänket.

• CiaLovesAndreas
    29maj2010 skrev 2009-08-30 21:18:00 följande:
    Hej här är en till som ska gifta sig i maj! Jag hoppar in här direkt med två frågor. Hur tidigt bör man boka frisör? Och fotograf? Vi har bara bestämt lokal och datum men det är väl kanske dessa två saker som står på tur eftersom det handlar om att boka upp dessa personer?
    Fotograf har vi redan bokat och frisören kommer jag troligtvis boka i januari.
    Vi har dock inte bokat lokal än, men har två prelbokningar. Så vi får se vart det blir tillslut.
  • CiaLovesAndreas

Vi gifter oss också 22 maj kl 15

• CiaLovesAndreas

Hej tjejer!
    Här är det lite lugnt på bröllopsfronten, är mer inne i dagissvängen nu

Har fått en offert än så länge och nu i mitten av månaden ska vi till andra lokalen och prata lite priser. Sen blir det till att räkna och se vad vi har råd med.

Svar på tråden MAJ 2010