• MV85

MAJ 2010

Eftersom vår tråd är avstängd startar jag en ny här så vi kan fortsätta vårt härliga tjötande

Här samlas alltså vi som gifter oss i Maj månad 2010, nykomlingar som "gamla" rävar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-03 16:02
    Vår förra tråd:
    brollopstorget.se/Forum-1-22/m3306394.html

• Svar på tråden MAJ 2010
  • Fröken Strössel

Vi har saknat dig Martinaa, härligt med lite semester!!

Vad kul att de tackade ja som värdpar, verkligen himla skönt när man "blir klar" med vissa saker. Kommer ni både ha värdpar och toastmaster? Vi kommer ha två toastmasters och sen kommer våra mammor att hälsa välkomna vid vigselplatsen men har inte planerat att ha värdpar... Vad gör ett sådant?

Fin ring också, jag gillade diamantinfattningen! Som små stjärnor

Angående smycken så har jag kikat runt lite efter halsband och har nog fastnat för ett sånt här:

www.jo-line.se/product_info.php&products_id=141

Cia: Angåened ditt halsband, lite svårt att säga utan att ha sett men eftersom det i halsbandet både är silver och guld så tror jag absolut att du kan matcha det med en silvertiara. Hade ju kanske varit annorlunda om du tänkt ha silver armband, guld halsband och sen silvertiara på det. Men eftersom matchningen är i samma halsband tror jag det funkar finfint. Kan tänka mig att det passar din klänning också faktiskt, guldet till det röda och så silvret till det vita.

• Martinaa

Jag ser värdpar och toastmasters som samma sak! Känns som att det är svenska respektive engelska benämningen för samma, men rätta mig om jag har fel.
    Det JAG har tänkt att värdparet ska göra i alla fall är att ta emot gästerna i kyrkan, dela ut vigselprogram samt visa vart de ska sitta (dvs peka höger eller vänster), samt ha hand om hela festen; styra upp lekar, ha koll på ordning (vem som ska hålla tal osv). Hade jag inte varit kontrollfreak själv så hade även de fått göra festhäftet, men det har jag ju redan gjort, haha.

Superfint halsband Fröken Strössel! Sånt kan jag mycket väl tänka mig själv att ha! Lade länken bland mina favoriter för det är inte omöjligt att jag kan komma mig att önska mig det. Bra pris också!

Håller med Fröken Strössel om Cias halsband. Låter som det funkar toppen!

• Fröken Strössel

Bra! Då har jag tänkt att våra toastmasters ska göra samma som ert värdpar Blev verkligen jätteglad att de vi frågade tackade ja och de visar redan sådan entusiasm att jag blir alldeles rörd!

Visst är halsbandet fint! Blev lite kär i det, bra att man kan beställa den längd man vill ha också för då kan man ju prova ut hur långt som passar bäst och priset var som sagt inte helt fel heller!

• CiaLovesAndreas

Uj, vad ni har skrivit medans jag jobbat

Martinaa,
    Välkommen tillbaka
    Länkar till bilderna igen:

Klänningen
    www.marinadesign.se/butik/product_info.php&products_id=831

Inbjudningskorten
    www.kortdesign.se/default.aspx&action=ShowPrice&command=8300

Tårtan
    www.projectwedding.com/photo/browse&tag=cake&thumbs_page=4

Kan försöka se om jag hittar nåt som liknar mitt halsband. Återkommer

Fröken,
    Åh, vilket fint halsband!!

• jaao

Hej hej!

Här kommer ännu en som ska bli fru i maj,
    vi gifter oss på vår 10åriga förlovningsdag!
    Som jag har väntat!

Ser att jag ligger lite efter i planeringen jämfört med er andra, vi valde datum i morse och ingenting annat står klart, jag är jättedålig på planering och vet inte vart jag ska börja. Kommer kika in i tråden för tips och råd.

• CiaLovesAndreas
    jaao skrev 2009-07-26 13:15:39 följande:
    Hej hej!Här kommer ännu en som ska bli fru i maj,vi gifter oss på vår 10åriga förlovningsdag!Som jag har väntat! Ser att jag ligger lite efter i planeringen jämfört med er andra, vi valde datum i morse och ingenting annat står klart, jag är jättedålig på planering och vet inte vart jag ska börja. Kommer kika in i tråden för tips och råd.
    Välkommen hit!
    Vilket datum blev det?

Martinaa,
    Glömde ju kommentera dina länkar.
    Håruppsättningen ser jättefin ut! Nåt i stil med vad jag skulle ha om jag haft långt hår.

Ringen är också fin. Lite diskret, inte alltför mycket blingbling
  • jaao
    CiaLovesAndreas skrev 2009-07-26 13:29:10 följande:
    Välkommen hit!Vilket datum blev det?
    Tack tack!
    29:e känns som hundra år bort men ändå så nära!
  • CiaLovesAndreas
    jaao skrev 2009-07-26 13:36:30 följande:
    Tack tack!29:e känns som hundra år bort men ändå så nära!
    Håller med dig Vill åtminstone att det är 2010 NU
  • Martinaa

Tack tack Cia! Superfin klänning du valt! *tumme upp*

Välkommen hit Jaao, kul med ännu fler maj-brudar!

Jag längtar också till att det åtminstone blir 2010. Då känns det som om man kan sätta igång med planering lite mer på allvar (även om det jag gjort hittills nog kan klassas som på allvar också, haha). Men mest längtar jag tills vi kan skicka ut inbjudningarna i jul. Vi ska skicka dem med julposten så att folk tror det är ett julkort de får. Så de blir lite extra överraskade när de öppnar

Ser också fram emot att åka hem till min familj nästa helg. Då ska jag äntligen få berätta för mor och far. Sen är dilemmat om vi ska berätta för alla mina tre bröder med fruar och barn, eller om jag ska hålla tyst för dem. Måste dock berätta för en av dem, då han är tilltänkt fotograf samt att vi vill ha hans dotter som brudnäbb. Men ska jag hålla tyst för de andra?? Vad tycker ni?

• johi77

Välkomna alla nya som tittar in! Jag antar att vi kommer bli fler och fler hela tiden!

Vi är nu tillbaka efter båt & kustliv. Ni har ju skrivit massor och framförallt länkat hit och dit. Jag får sätta mig i lugn och ro ikväll och kommentera.

Vi, som visserligen, har två barn kommer köra barnfri fest. Dels blir vi för många gäster om det ska bjudas barn och sen tror jag att våra gäster med glädje kommer gilla lite barnledigt Våra barn kommer att vara med under vigseln men sedan får vi hitta någon bra barnvakt... hmm.... Jag tror vi kommer vara runt 80 pers på bröllopet, då är det ungefär hälften släkt, hälften vänner. Vi har prioriterat att kunna välja personer som vi umgås med i det dagliga livet och personer som vi kommer träffa mkt i framtiden.

Vi har nu iaf vår toastmadame klar och toastmastern ska tillfrågas i veckan. Kommer nog utöver dem ha två pers som "värdar" för att hålla koll på smådetaljer. Jag har själv varit toastmadame och vet att det är grymt mkt att hålla koll på.

Sen kommer jag faktiskt ha en bröllopskoordinator Eller det är inte så glassigt som det låter *hihi* En av mina bästa vänner ska plugga till det i höst så då får hon ta vårt bröllop som lite testing testing. Jag betalar alltså inga pengar på det, planera är jag rätt duktig på själv

Svar på tråden MAJ 2010