• MV85

MAJ 2010

Eftersom vår tråd är avstängd startar jag en ny här så vi kan fortsätta vårt härliga tjötande

Här samlas alltså vi som gifter oss i Maj månad 2010, nykomlingar som "gamla" rävar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-03 16:02
    Vår förra tråd:
    brollopstorget.se/Forum-1-22/m3306394.html

• Svar på tråden MAJ 2010
  • Bluebride

Jag ska fråga min brorsdotter om hon vill fortfarande vara näbb (hon skulle vart det men det bröllopet blev inte av) så blir hon stöd för Aurora, men jag tror inte hon kan gå än, så frågan är om jag ska göra ordning en vagn eller skrinda eller något, vad tycker ni?

Har haft jätteproblem att hitta ring, men hittade nu min på ebay, denna www.brollopstorget.se/hem/bluebride/gallery/phposv1zr.jpg fast jag ska ha den i gult guld, jag gillar inte vitt guld.

Har lite nya bilder i mitt galleri också. Min slöja, mitt halsband och Auroras klänning.

• 20100515

Se där, vi är några stycken ser jag vars stora datum ligger i maj. Vad ql!
    Jag är ny här så hej på er!

• Bluebride
    20100515 skrev 2009-09-02 20:07:46 följande:
    Se där, vi är några stycken ser jag vars stora datum ligger i maj. Vad ql!Jag är ny här så hej på er!
    Välkommen hit! Jag är en av de som varit här längst. Tror jag har hängt här sen ca år 2000 (av och till då)
  • shamrock
    Bluebride skrev 2009-09-02 19:21:31 följande:
    Jag ska fråga min brorsdotter om hon vill fortfarande vara näbb (hon skulle vart det men det bröllopet blev inte av) så blir hon stöd för Aurora, men jag tror inte hon kan gå än, så frågan är om jag ska göra ordning en vagn eller skrinda eller något, vad tycker ni?Har haft jätteproblem att hitta ring, men hittade nu min på ebay, denna www.brollopstorget.se/hem/bluebride/gallery/p... fast jag ska ha den i gult guld, jag gillar inte vitt guld.Har lite nya bilder i mitt galleri också. Min slöja, mitt halsband och Auroras klänning.
    Hur gammal är din Aurora när ni gifter er? Om du är osäker på att hon går då och gärna vill ha henne med så hade jag fixat en skrinda eller liknande.
  • EmMagnus
    shamrock skrev 2009-08-30 21:35:14 följande:
    Kul att läsa tt den 15 maj är lite populärt. Vi ska också gifta oss då. Har ni valt detta datum av någon särskild anledning?
    Vi har valt det datumet eftersom jag egentligen ville gifta mig den 16 maj, min pappa avled det datumet för 20 år sedan och jag ville så gärna att det skulle vara nått fint det datument också. Men så "paxade" en kompis hela 2009 (don´t ask) så då fick det bli 15 maj nästa år istället. Sen är det ju en kalasbonus att det är en klämdag innan också.
  • EmMagnus
    Martinaa skrev 2009-09-01 22:31:33 följande:
    Hmm... Har beslutsångest! Jag hade typ bestämt hur jag ska göra inbjudningskorten; nämligen vika min silvertapet dubbelt till ett 15x15-kort och sedan klippa ut ett fönster på framsidan där jag ska ha en embossing-stämpel med våra namn. Här är mitt första utkast till kortet, dock ej med stämpel utan bara med vanlig utskrift www.martinaa.se/pix/dsc01461.jpg Alltså jag ska klistra fast ett finare vitt papper på insidan, där stämpeln ska vara.Nu fick jag plötsligt för mig att jag kanske inte alls vill ha ett fönster, utan göra stämpeln direkt på framsidan?? Vad tror ni? Här bjuder jag förresten på två bilder när jag provade klänning i fredags om någon vill se. Vill ju inte lägga upp några bilder i mitt galleri här pga rädsla för snokande vänner Observera att klänningen på bilderna inte är den klänning jag tänkt beställa, utan endast en liknande. Jag har heller inte tänkt ha slöja, utan ville bara testa hur det såg ut! www.martinaa.se/pix/dsc01437.jpgwww.martinaa.se/pix/dsc01449.jpg
    Jag tycker utan tvekan att du ska ha ett "fönster" tror att det ser mer genomtänkt och arbetat ut än om du inte har det. Jag blir så imponerad av er som har tålamod och ork att göra sånt här själva!

Superfin klänning btw
  • EmMagnus

Vi ska kolla på en lokal som jag hoppas på jättemycket på fredag, det är Restaurant Margareta Paviljongen i Malmö. Är det nån som har erfarenhet av den restaurangen. Jag gillar läget så himla mycket och kan verkligen visualisera hur vackert det kommer vara i mitten av maj. Men jag får lite konstiga vibbar när jag ringer och pratar med dem, verkar som att man bara ringer och stör... Jag hoppas bara att oron lägger sig efter fredag, så att jag kan släppa det.
    Men som sagt, det hade varit roligt att höra om nån annan har någon erfarenhet av dem.

• Martinaa
    EmMagnus skrev 2009-09-02 21:37:59 följande:
    Jag tycker utan tvekan att du ska ha ett "fönster" tror att det ser mer genomtänkt och arbetat ut än om du inte har det. Jag blir så imponerad av er som har tålamod och ork att göra sånt här själva! Superfin klänning btw
    Åh tack så jättemycket!
    Just nu har jag massor av energi och vilja att sitta och pyssla kvällarna i ända. Får se hur kul det är i mars-april nästa år, hehe.
    Ang fönster eller ej, jag har (i nuläget) tänkt göra två fönster även på festhäftet nämligen, i omslaget (som också kommer vara i silvertapeten) och ha vår stämpel samt en bild på oss som kommer synas i luckorna. Fast då ska inte pappret vara fastklistrat på omslaget, utan det är sida 2 som syns genom fönstrena... Eeeh, ja om ni fattar va jag svamlar om! :P
    Men vi får väl se hur det blir!

Dags o nanna!
    Gonatt!
  • Bluebride
    shamrock skrev 2009-09-02 21:08:14 följande:
    Hur gammal är din Aurora när ni gifter er? Om du är osäker på att hon går då och gärna vill ha henne med så hade jag fixat en skrinda eller liknande.
    Hon är 17 månader (korr 14 mån) men tror inte hon kan gå då, då hon är prematurbarn, så det blir att fixa någon skrinda eller så. Var hittar man såna?
  • TillsDödenSkiljerOssÅt

Hon kanske ialla fall kan gå lite med hjälp av att någon håller hennes hand...det är ju 8månader kvar o mycket kan ske.
    Då är hon ju 2år gammal och kan säkert gå med stöd/hjälp.
    Annars är det fint att klä en skrinda med blommor!
    Min son föddes i v37 och vägde 1760g, han var också något senare på att gå.

• Bluebride

vi får se, ska önska oss en skrinda till henne i julklapp

Svar på tråden MAJ 2010