• MV85

MAJ 2010

Eftersom vår tråd är avstängd startar jag en ny här så vi kan fortsätta vårt härliga tjötande

Här samlas alltså vi som gifter oss i Maj månad 2010, nykomlingar som "gamla" rävar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-03 16:02
    Vår förra tråd:
    brollopstorget.se/Forum-1-22/m3306394.html

• Svar på tråden MAJ 2010
  • jaao
    Tattoo82 skrev 2009-08-26 08:05:25 följande:
    Martinaa - Har jag inte heller hört ett dugg om! Vi är visserligen inte ens medlemmar i kyrkan, men ändå.jaao - Coolt med svart klänning! Nån särskild du kollat på? Vill gärna se bild.Jag har köpt mina skor redan. Passade på nu när det var rea! Hittade ett par som var nedsatta från 395 kr till 100 kr.
    Ska se om jag hittar "den" på nätet... återkommer!

nu ska jag sluta spamma
  • CiaLovesAndreas

Såg en jättefin brudbukett på bild idag. Kommer dock kosta 1500:- Känns lite saftigt, Vad tycker ni?

• patrikoannika
    CiaLovesAndreas skrev 2009-08-26 16:55:34 följande:
    Såg en jättefin brudbukett på bild idag. Kommer dock kosta 1500:- Känns lite saftigt, Vad tycker ni?
    Det tror jag nog är ett ganska normalt pris. Det hade inte jag reagerat över.
  • Martinaa
    CiaLovesAndreas skrev 2009-08-26 16:55:34 följande:
    Smet in på en blomsterbutik på vägen hem från jobbet häromdagen och frågad lite. Deras handbunda brudbuketter låg på 600-900 kronor. Ska man ha i handtag var det nog dyrare.

Cia:
    Förlåt, har jag rört ihop det? Sorry...

Usch, det här med kyrkan och vigselrätten fick mig att bli alldeles nedstämd över hela bröllopet! Jag vill så gärna ha det RIKTIGA kyrkliga bröllopet. Förstår inte varför de skulle ta bort det. Det är väl jättebra att det finns valmöjlighet att gifta sig både kyrkligt och borgligt.... Men jag hoppas att jaao och 73an76an har rätt om att det INTE går igenom!

Vi ska skicka våra inbjudningar vid jul just så att folk tror det är ett julkort, men när de öppnar det så... Voila, en bröllopsinbjudan! *hoppar upp som gubben i lådan*
  • EmMagnus

Hejsan,
    Jag är ganska ny på BT och helt ny i denna gruppen, men gud vad roligt att "planera" bröllopet ihop med er!
    Det känns som att alla här har kommit väldigt långt, vi har bokat kyrka (som vi inte har sett invändigt mer än genom fönstren, men ska dit den 13 sept), restaurang (som vi inte heller har sett mer än på nätet (ska dit på fredag). Har börjat titta lite på håruppsättningar, men har inte hittat den perfekta. Har dock hittat klänningen, nu ska bara mamsen få säga sitt om den också innan jag slår till.
    Tror att det är ungefär så långt vi har kommit hittills.

• Martinaa

Välkommen hit EmMagnus! När gifter ni er?

• emmis78

hej hopp!
    varit o kollat in lokalen för festen idag och det kändes sååå rätt! En gammal herrgård som används till bröllop och de verkar kunna få till det precis som man vill ha det... dock blir det ganska dyrt när man börjar räkna på det. Vad räknar ni med för kuvertpris inkl tårta och avec? Behöver få lite koll på vad det ligger på.

• Martinaa

Vårt kuvertpris för MAT ligger på ca 450kr. Sen tillkommer vinpaket för 199:-, men det kommer inte alla gäster ha. Deras dryck ingår i matpriset.
    Tårta är inte bestämt än, men den ligger väl på ca 35-45 kronor biten.

I vår budget har vi totalt räknat med ca 700 kronor per person... :S Hellre lite för mycket än för lite iaf.

• CiaLovesAndreas

Det har ni nog rätt i. Dessutom såg den rätt avancerad ut. Men vi får väl se vad det blir.
    Jag skulle vilja konservera den efteråt, nån som har nån aning om vad det kan kosta?

Välkommen hit EmMagnus!

• TillsDödenSkiljerOssÅt

-Åh, Maggie Sottero har underbart fina klänningar!
    Vilken är du ute efter Martinaa!?

Svar på tråden MAJ 2010