• MV85

MAJ 2010

Eftersom vår tråd är avstängd startar jag en ny här så vi kan fortsätta vårt härliga tjötande

Här samlas alltså vi som gifter oss i Maj månad 2010, nykomlingar som "gamla" rävar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-03 16:02
    Vår förra tråd:
    brollopstorget.se/Forum-1-22/m3306394.html

• Svar på tråden MAJ 2010
  • Martinaa
    Bluebride skrev 2009-08-30 20:11:22 följande:
    Nä, jag ska skriva allt för hand. Jag har rätt fin handstil om jag tar det lugnt när jag skriver. Jag har mallar till vissa ord som överskrifter å så. Fixar bilder sen när jag är klar.
    Oh jisses! Det var inte dåligt!! Ja det vill jag verkligen se bilder på!

Jag sitter just nu och pillar lite med hållarna till placeringskorten. Tidigt? Oja, men jag kan inte låta bli. Hittade en bra ståltråd på In-Ex i fredags så vill ju bara testa att göra några stycken...
  • Megi

Hej alla MajBrudar!

Kul att se att det är går bra för er

Kom hem från semestern igår.

Sj så har ja köpt inbjudningskorten =) och små blommor som gästerna skall ha. Fixar lite bilder senare. Har även köpt rosetter som vi ska sätta fast på bilarna o ballonger och tyll som vi ska ha på stolarna...
    Ja nu har man kommit igång lite... Så kul!

• CiaLovesAndreas

Martinaa,
    Hehe, och några stycken blev plötsligt allihop?

• Bluebride
    Martinaa skrev 2009-08-30 20:22:52 följande:
    Oh jisses! Det var inte dåligt!! Ja det vill jag verkligen se bilder på! Jag sitter just nu och pillar lite med hållarna till placeringskorten. Tidigt? Oja, men jag kan inte låta bli. Hittade en bra ståltråd på In-Ex i fredags så vill ju bara testa att göra några stycken...
    ni får hjälpa mig att minnas det, har uruselt minne nu för tiden.

Jag har placeringskrukor som ska målas osv, men jag kan inte börja riktigt med dem förrän jag vet vilka som kan komma.
  • Martinaa

Cia:
    Haha, "risken" finns väl men vi får se hur många jag orkar nu. Jag är uppe i femton stycken än så länge och gör väl klart den här rullen ståltråd ikväll i alla fall (kanske fem till eller så).

Bluebride:
    Gör ju inte själva namnlapparna än, förrän jag vet vilka som kommer, utan det är bara hållarna jag pysslar med.
    Vad är det för krukor du har? Hur har du tänkt göra?

• a n n a

Oj, vad ni är långt framme :)

Hej, förresten! Jag har nog inte lyckats skriva här innan, men läst lite titt som tätt.

Jag gifter mig 15 maj.

Har hittills bokat kyrka och "min" herrgård där jag lekte som barn till festen.

Solister till kyrkan är klara (även om de föredrar att bara sjunga en gång per person och bröllop, nu blir det visst min andragång :D)

Klänningen håller på att sys, underkjol och bolero är klar liksom tiara (som jag ännu inte vet om jag ska använda, jag är inte så prinsessig egentligen).

Blivande maken har mässdräkten i garderoben.

Sabelhäcken är tillfrågad.
    Liksom toastmaster.

Cateringfirman ska det snackas med under hösten. Tillfrågad men inte bokad.

Gästlistan filas det på.

Monogram är på gång från två olika håll.

Puh.
    Det är nog rätt lugnt.

Men å andra sidan så undviker jag mycket "lullull och fluffigt". Inga toakorgar eller presenter till gästerna t ex ;) det är liksom inte jag :)

• CiaLovesAndreas

Martinaa,
    Jag har inte kommit in i pysselsvängen än, om jag nu ens kommer göra det
    Är mer inne i lokal-tänket.

• EmMagnus

Vi gifter oss 15 maj!

Martinaa skrev 2009-08-26 21:48:10 följande:
    Välkommen hit EmMagnus! När gifter ni er?
  • EmMagnus

Tack så jättemycket!
    Vi bor utanför Malmö och kommer ha festen inne i stan, gifter oss utanför, men vårat kuvertpris inkl vin ligger på mellan 650-750 kr. Verkar som att de flesta vi tittat på liggar däromkring.

CiaLovesAndreas skrev 2009-08-26 23:57:39 följande:
    Det har ni nog rätt i. Dessutom såg den rätt avancerad ut. Men vi får väl se vad det blir. Jag skulle vilja konservera den efteråt, nån som har nån aning om vad det kan kosta?Välkommen hit EmMagnus!
  • 29maj2010

Hej här är en till som ska gifta sig i maj! Jag hoppar in här direkt med två frågor. Hur tidigt bör man boka frisör? Och fotograf? Vi har bara bestämt lokal och datum men det är väl kanske dessa två saker som står på tur eftersom det handlar om att boka upp dessa personer?

Svar på tråden MAJ 2010