• MV85

MAJ 2010

Eftersom vår tråd är avstängd startar jag en ny här så vi kan fortsätta vårt härliga tjötande

Här samlas alltså vi som gifter oss i Maj månad 2010, nykomlingar som "gamla" rävar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-03 16:02
    Vår förra tråd:
    brollopstorget.se/Forum-1-22/m3306394.html

• Svar på tråden MAJ 2010
  • Martinaa
    EmMagnus skrev 2009-08-30 21:07:23 följande:
    Vi gifter oss 15 maj!
    We too!
  • EmMagnus

Måste bara skriva en sak till innan jag stänger ner för idag
    Jag blir så lättad när jag läser att det är fler som har provat klänningar men känner att det är overkligt.
    Jag, brudtärnan och min blivande svägerska var och tittade på klänningar för drygt 2 veckor sedan och den första jag provade satt som en smäck, även fast det var släp något som jag bestämt att jag inte skulle ha. Tärnan och svägerskan höll på att börja gråta, hade jag inte sagt åt dem att de inte fick så hade de utan tvekan gjort det. Men det kändes så overkligt att stå där och framkalla tårar från sina närmaste, medans det för mig kändes som en utomkroppslig upplevelse. Jag har inte fattat att det är jag som gifter mig 15 maj nästa år, det är en himla tur att jag har så fantastiska vänner som tar det på ett så stort allvar och verkligen hjälper oss att planera vår dag så som vi vill ha den!!!

• EmMagnus

Haha, vad roligt!
    Var?

Martinaa skrev 2009-08-30 21:26:22 följande:
    We too!
  • shamrock

Kul att läsa tt den 15 maj är lite populärt. Vi ska också gifta oss då. Har ni valt detta datum av någon särskild anledning?

• CiaLovesAndreas
    29maj2010 skrev 2009-08-30 21:18:00 följande:
    Hej här är en till som ska gifta sig i maj! Jag hoppar in här direkt med två frågor. Hur tidigt bör man boka frisör? Och fotograf? Vi har bara bestämt lokal och datum men det är väl kanske dessa två saker som står på tur eftersom det handlar om att boka upp dessa personer?
    Fotograf har vi redan bokat och frisören kommer jag troligtvis boka i januari.
    Vi har dock inte bokat lokal än, men har två prelbokningar. Så vi får se vart det blir tillslut.
  • Martinaa
    shamrock skrev 2009-08-30 21:35:14 följande:
    Kul att läsa tt den 15 maj är lite populärt. Vi ska också gifta oss då. Har ni valt detta datum av någon särskild anledning?
    Tja... Efter att sambon friat tog jag en almanacka och började bläddra lite och kolla vilka datum som lördagarna föll in på nästa år. Vet inte varför just maj kändes bra, men det gjorde det. Fastnade ganska direkt för den femtonde, för jag tycker det låter bra, 10-05-15...
    Föreslog det för sambon och han tyckte det blev bra (var nog inte så noga för honom, hehe) och nu känns det helrätt! Helst skulle vilja ha den 15'e klockan 15, men det lutar åt att det blir kl.16...
  • Martinaa

Nu är rullen ståltråd slut, det blev precis 25 stycken. Nästa rulle får jag göra imorgon eller nån annan dag. Sen ska det bli kul att göra små trolldegshjärtan till fötter!

Gonatt!

• snuttfia

Kul med ännu fler nya här i tråden :) Välkommen hit! Vi gifter oss också den 15 förresten. Det var ju en så bra klämdag där på fredagen så att folk kan resa hit tidigt om de vill och så blir det lite lugnare dagarna innan hoppas jag.

Här händer inget nytt på bröllopsfronetn. Sambon har varit borta hela helgen så jag har haft fullt upp med två sjuka ungar. Har funderat lite mer på inbjudningskorten och suttit och gjort lite olika förslag som jag inte gillar... Annars har jag nog ändrat mig lite när det gäller modellen på brudklänning men jag funderar fortfarande. Hittade en som var snyggare upptill så jag tror jag slår ihop den med den andra klänningen jag gillade. Ska ju beställa från kina så det går ju att göra som man vill då :)

• TillsDödenSkiljerOssÅt

Haha-15 maj ja,det datumet känns bekant;) !

• shamrock
    Martinaa skrev 2009-08-30 22:24:07 följande:
    Tja... Efter att sambon friat tog jag en almanacka och började bläddra lite och kolla vilka datum som lördagarna föll in på nästa år. Vet inte varför just maj kändes bra, men det gjorde det. Fastnade ganska direkt för den femtonde, för jag tycker det låter bra, 10-05-15... Föreslog det för sambon och han tyckte det blev bra (var nog inte så noga för honom, hehe) och nu känns det helrätt! Helst skulle vilja ha den 15'e klockan 15, men det lutar åt att det blir kl.16...
    Vi har samma skäl som ni till att välja den 15 maj med tillägget att det är klämdag på fredagen och bättre med tid inför den stora dagen. Jag hade också önskat kl 15 men det blev 15.30 istället.

Jag känner mig nöjd med helgen som gått, vi har diskuterat igenom våra tankar om bröllopet så vi vet hur respektive tänker. Vi har prel bokat lokal och sedan tidigare bokat kyrka och band. Min hjärna går på högvarv och jag har svårt att komma till ro då det är dags att sova.
Svar på tråden MAJ 2010