• MV85

MAJ 2010

Eftersom vår tråd är avstängd startar jag en ny här så vi kan fortsätta vårt härliga tjötande

Här samlas alltså vi som gifter oss i Maj månad 2010, nykomlingar som "gamla" rävar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-03 16:02
    Vår förra tråd:
    brollopstorget.se/Forum-1-22/m3306394.html

• Svar på tråden MAJ 2010
  • Lilleke

Svägerska menar jag självklart :)

• Bluebride

man vet aldrig när ett barn kommer, det kan komma innan el dra ut på tiden. Om ni vill ändra datumet kanske ni kan ta det i början på juni. Skulle få barn i böjan på mars, hon kom 5 daga innan jul.

• Martinaa

Ööh... början av mars kontra innan jul!? Eller du menar kanske juli, haha.

Ja sånt där är ju knepigt. Oftast tycker jag barn brukar gå över tiden, men man vet ju aldrig. Lägg vigseln 1 maj? Ingen garanti, men förhoppningsvis kan de komma då. Annars får ni flytta fram (bak?) vigseln ännu tidigare för att vara på säkra sidan (mars-april). Bättre det än att flytta fram vigseln kanske, då jag hellre skulle gå på vigsel gravid än med ett spädbarn. Dock ger det er lite mindre planeringstid...

• snuttfia

Och jag skulle ha ettan i september men han kom redan i juni. Så kan det gå. Säkrast är ju att lägga vigseln typ en månad efter beräknat datum, två veckor kan man ju gå över tiden men sällan mer (även om det händer). Fast det är klart, jag skulle kanske inte gå på bröllop med tvåveckorsbäbbe heller... Men har hon barn sen tidigare? Har de kommit på utsatt datum isåfall? Då kanske den här bäbisen kommer ungefär vid samma tid runt beräknat datum också? Asch, det går ju inte att spekulera ens. Risken att få mer än en månad före eller efter är ju inte stor. Börjar det röra sig om ett par veckor är väl risken större. Kan du inte inviga henne i hemligheten så får hon säga vad hon tycker innan ni bestämmer? Jag håller för övrigt med Martinaa om att det nog är roligare att vara gravid på bröllop än med bäbis men det beror ju både på föräldrarnas inställning och bäbisen En del ser ju inga problem med att ta med sig småtingar heller. Sen får du ju tänka på avstånd då, för om ni bor långt ifårn varandra får hon inte flyga höggravid och skumpa på tåg eller buss långt i det tillståndet är väl inte heller jätteskoj, inte bil heller men då kan man iaf få kisspaus när man vill

Hua så långt utlägg detta blev då. Jag skulle fråga svägerskan vad hon tror om det är viktigt för er att hon kommer. men det går ju ändå inte att veta helt säkert. Hoppas det går bra och att du slipper flytta från maj, det är ju en såååå trevlig månad och vi som ska gifta oss då är ju ännu trevligare

• Martinaa

Hmm... Har beslutsångest! Jag hade typ bestämt hur jag ska göra inbjudningskorten; nämligen vika min silvertapet dubbelt till ett 15x15-kort och sedan klippa ut ett fönster på framsidan där jag ska ha en embossing-stämpel med våra namn.
    Här är mitt första utkast till kortet, dock ej med stämpel utan bara med vanlig utskrift www.martinaa.se/pix/dsc01461.jpg Alltså jag ska klistra fast ett finare vitt papper på insidan, där stämpeln ska vara.
    Nu fick jag plötsligt för mig att jag kanske inte alls vill ha ett fönster, utan göra stämpeln direkt på framsidan?? Vad tror ni?

Här bjuder jag förresten på två bilder när jag provade klänning i fredags om någon vill se. Vill ju inte lägga upp några bilder i mitt galleri här pga rädsla för snokande vänner
    Observera att klänningen på bilderna inte är den klänning jag tänkt beställa, utan endast en liknande. Jag har heller inte tänkt ha slöja, utan ville bara testa hur det såg ut!
    www.martinaa.se/pix/dsc01437.jpg
    www.martinaa.se/pix/dsc01449.jpg

• Fröken Strössel

Hej tjejer!

Så var jag tillbaka efter en fantastisk vecka i New York, vilken stad det är!

Har inte hunnit läsa ikapp och det har inte hänt så väst mycket med planeringen annat än att vi bokat vigselförrättare! Så 15 maj kl 15.00 smäller det

• Tattoo82

Martina - Skitsnyggt kort! Jag röstar för att ha stämpeln på vitt papper. Jättefin i klänningen med.

• shamrock

Martina- Jag skulle nog testat utan fönster. Hur har du gjort med tapeten, har du klistrat den på något?
    Klänningen är ursnygg! Är det den du valt?

Någon som vet var man får tag på snyggt papper till sina inbjudningar, festprogram mm?

• snuttfia

Martinaa, jättefin klänning, den passar dig såååå bra! tycker du ska ha fönster på inbjudningskortet, men kn du inte göra en till test och jämföra vad du gillar bäst då? Är det kanske typsnittet King and Queen du använt? Det var snyggt iaf...

Shamrock:scrappingaffärer på nätet eller om du har nån där du bor brukar ha stort urval, panduro, tryckerier, bokhandlar, eller som Martinaa kan man ju köpa tapet. Det finns ju många snygga!

Fröken, härligt att få komma iväg lite så här på hösten! Kul med bokad vigselförrättare, då står vi där samtidigt du och jag Så jag längtar!

Jag måste säga att här hemma har vi fått en nytändning sen vi bestämde oss för att vi skulle gifta oss, jag är 110% säker på att detta är mannen jag vill vara med resten av livet (fast det visste vi ju redan när vi träffades men vi var för envisa för att erkänna det...) och jag hittar nya saker jag älskar hos honom nästan vareviga dag. Helt galet! Hur är det med er? Fast ni kanske inte behövt nån nytändning heller, vi har ju varit ihop i 9 år snart och har två småbarn så passin och romatnik har varit bristvara de senaste åren, vi har som mest försökt få vardagen att gå ihop. Inte för att vi hr bråkat eller så men ibland har vi varit mer som rumskompisar om ni fattar... Härligt med lite nytt i förhållandet igen :) Kanske det beror på att ungarna sover bättre på natten också så man orkar föra ett normalt samtal efter de somnat också och inte bara fastnar i soffan framför dumburken

Ja, lite svammel bara. Måste verkligen ta och börja plugga nu. Jag är från och med igår inte längre mammaledig utan heltidsstuderande efter tre år hemma. Svårt att komma igång men väldigt roligt tror jag det blir!

• Bluebride
    Martinaa skrev 2009-09-01 21:03:36 följande:
    Ööh... början av mars kontra innan jul!? Eller du menar kanske juli, haha.Ja sånt där är ju knepigt. Oftast tycker jag barn brukar gå över tiden, men man vet ju aldrig. Lägg vigseln 1 maj? Ingen garanti, men förhoppningsvis kan de komma då. Annars får ni flytta fram (bak?) vigseln ännu tidigare för att vara på säkra sidan (mars-april). Bättre det än att flytta fram vigseln kanske, då jag hellre skulle gå på vigsel gravid än med ett spädbarn. Dock ger det er lite mindre planeringstid...
    Ja, jag födde henne i vecka 28+6 dagar.

Jag tycker klänningen var jättefin på dig och jag tycker du borde ha slöja.
Svar på tråden MAJ 2010