• MV85

MAJ 2010

Eftersom vår tråd är avstängd startar jag en ny här så vi kan fortsätta vårt härliga tjötande

Här samlas alltså vi som gifter oss i Maj månad 2010, nykomlingar som "gamla" rävar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-03 16:02
    Vår förra tråd:
    brollopstorget.se/Forum-1-22/m3306394.html

• Svar på tråden MAJ 2010
  • Tattoo82

Vi räknar med ca 300 kr per kuvert. Köper färdig buffé från cateringfirma för ca 145 kr/pers, sen öl/vin till maten och avec från Tyskland. Troligtvis bakar min mormor tårtan, annars blir det nog från typ Maxi där det kostar runt 30 kr/biten. Övrig dricka tänker vi sälja till självkostnadspris!

Låter det rimligt?

• TillsDödenSkiljerOssÅt

Vi har ännu inte planer på att ha kuvert...men har ännu inte kommit så långt i planeringen ju;)

Det här med att gifta sig i kyrkan skulle bli borttaget,när faller detta in!?!?

• TillsDödenSkiljerOssÅt

Tycker det låter helt ok, förresten!

Tattoo82 skrev 2009-08-27 08:34:26 följande:
    Vi räknar med ca 300 kr per kuvert. Köper färdig buffé från cateringfirma för ca 145 kr/pers, sen öl/vin till maten och avec från Tyskland. Troligtvis bakar min mormor tårtan, annars blir det nog från typ Maxi där det kostar runt 30 kr/biten. Övrig dricka tänker vi sälja till självkostnadspris!Låter det rimligt?
  • CicciA

Har bokat en lokal cateringfirma som tar 115 kronor kuvertet och då ingår tårta! Tyvärr har de inget bordslinne eller porslin så vi kommer att hyra det från Festdetaljer.se. De har stolsöverdrag, dukar, servetter och allt och eftersom vi bokade i god tid (mer än sex månader innan) får vi 10% rabatt. Så totalt per person landar vi någonstans under 200 kronor (om man räknar med dukningen).

• snuttfia

Det ska jag inte berätta för sambon för han pratade om att det skulle bli nästan lika dyrt med catering och dukning och allt sånt som att vara på ett ställe som fixar allt Men ni har ju fått tokbra pris tycker jag Kul!

Om vi är där jag vill vara istället för det billigare stället så går maten på ca 300 kr/kuvert, sen tillkommer tårta på det, kanske 35 kr/kuvert om man hittar ett billigt ställe. Vinpaket skulle kosta ca 250 kr/kuvert. Blommor på bordet (röda rosor som jag egentligen inte gillar så mycket), dukning, personal, städning och sånt ingår. Fast då kör vi budgetmiddag istället för trerätters, snittar till förrätt och en huvudrätt bara. Ja, det är halva priset under 12 år också och vi blir rätt många barn om alla kommer... Tycker ändå det är rätt rimligt, men jag har inte kollat runt jättemycket. Det andra stället hade lägre priser dock så vi får väl se hur vi gör när vi räknat lite bättre...

CicciA skrev 2009-08-27 09:45:58 följande:
    Har bokat en lokal cateringfirma som tar 115 kronor kuvertet och då ingår tårta! Tyvärr har de inget bordslinne eller porslin så vi kommer att hyra det från Festdetaljer.se. De har stolsöverdrag, dukar, servetter och allt och eftersom vi bokade i god tid (mer än sex månader innan) får vi 10% rabatt. Så totalt per person landar vi någonstans under 200 kronor (om man räknar med dukningen).
  • Tattoo82

Cicci - Oj va billigt! Vad är det för mat? Var bor du?

• CiaLovesAndreas

Vi har inte fått några prisuppgifter än, så vår budget ligger fortfarande lite på is
    Imorgon blir det titt på det, troligtvis, dyrare stället.

• nu gifter vi oss
    Martinaa skrev 2009-08-25 22:14:28 följande:
    Tänk att skrapa fram typ 20 000:- i månaden i 20 år eller så.... *drömmer mig bort lite*
    Jag såg en reklampelare från Triss, nu kan man vinna 100.000:- i månaden i 25 år! Fantiserade om mitt liv med den månadslönen utan jobb hela vägen till mitt extraknäck, har börjat jobba med supercoola barnkläder genom hemförsäljning. Kul!!! Men inga 100.000 precis...
  • nu gifter vi oss
    jaao skrev 2009-08-25 23:00:01 följande:
    I morgon ska jag och min bästa vän kika lite på klänningar, hade tänkt mig en svart men vem vet... det kanske blir en vit marängklänning tillslut Funderar på om man ska kolla in skor redan nu, vårsorna kanske inte hinner komma ut i butikerna sedan? Jag vill inte ha klack så det minskar ju utbudet avsevärt...
    Jag var inne på nåt annat än vitt/ljus klänning från början och spanade in denna från Maggie Sotteros Flirtserie: www.cbslimited.com/flirt-prom-dress-P1211.htm (man får försöka igonera den töntiga killen och hela den töntiga miljön de valt att fota de här prom-klänningarna i...)

Den här finns i svart, kjolen är i största laget för min smak men jag vet att många älskar den: www.maggiesottero.com/dress.aspx&keywordType=any&pageSize=12&page=0&style=J1082&moreOptions=1
  • nu gifter vi oss

Ja just det, jag ska inte heller ha mkt till klack. Men har upptäckt de här gamla pumpsen i 40- och 50-tals stil, de är mkt bekväma och lätta att gå i eftersom klacken är så bred. Såna ska jag ha!

Svar på tråden MAJ 2010