• MV85

MAJ 2010

Eftersom vår tråd är avstängd startar jag en ny här så vi kan fortsätta vårt härliga tjötande

Här samlas alltså vi som gifter oss i Maj månad 2010, nykomlingar som "gamla" rävar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-03 16:02
    Vår förra tråd:
    brollopstorget.se/Forum-1-22/m3306394.html

• Svar på tråden MAJ 2010
  • CiaLovesAndreas

Tar tillbaka mitt senaste inlägg. Det blir inte Bjärka Säby. Så jag har fortfarande mina två alternativ

Bluebride,
    Vilken kyrka och lokal har ni valt?

• Tattoo82

Dags för ny tråd om nån vecka. Kan vi inte ha en liten presentation i ts då? Typ datum och var man bor och så. Så svårt att hålla redan på alla!

• snuttfia

Jag har då inget liv tror jag... Idag har jag gjort det jag visste jag skulle fastna med nån gång *sliter mitt hår* Försöker sätta ihop texten till inbjudan så att det blir snyggt med typsnitt och sånt. Men vad fasen ska man skriva??? Övervara står överallt och det ordet vill jag inte ha för det låter så uppstyltat. Hedra med er närvaro låter också konstigt för mig... Ja, visst blir jag hedrad men så himlarns formella är vi inte... "öh, du. Kom på bröllop..." Näe... Vette katten... Inte för att jag måste få det klart nu, men i den här takten blir jag inte klar innan bröllopet

Förresten är jag så glad över vår lokal nu, när jag tänker tillbaks på hur det såg ut känns det som om det var precis det stället jag sett i huvudet när jag funderat på mitt bröllop. Ja, ett liknande ställe iaf Öppen spis och fina möbler och myspys... *lycklig*

• Martinaa

Hej på er igen! Har inte varit här på säkert...två dagar nu!

Snuttfia:
    Ah va underbart att det löste sig med festlokal tillslut! Visste väl det!

Jag satt också och letade efter inbjudningstexter och tyckte också att "hedra med er närvaro" osv lät så tråkigt formellt så jag hittade på en egen. Så här har vi (dvs jag...) skrivit i inbjudan (med lite modifiering här nu då):

Familjen Svensson

Vi har den stora glädjen
    att bjuda Er till vårt bröllop!

Martina
    och
    Johan

Torpa Stenhus
    Lördagen 15 maj 2010 kl. 16.00

Därefter bjuder vi till
    bröllopsfest i Torpa Café

Därefter har vi Osa, telefonnummer samt värdparet och deras hemnummer. Längst ner står "Vänligen besök vår hemsida www.adress.se för ytterligare information."

Vi har betalt in bokningsavgiften till Torpa nu, så nu finns det "ingen återvändo"!

• CiaLovesAndreas

Jag har äntligen bestämt mig! (tror jag)
    Det blir Idingstad Säteri.

Ser ju bröllopet framför mig där, hur gästerna står framför dörren och vi kommer med häst och vagn.

• Martinaa
    CiaLovesAndreas skrev 2009-08-23 22:22:03 följande:
    Jag har äntligen bestämt mig! (tror jag)Det blir Idingstad Säteri.Ser ju bröllopet framför mig där, hur gästerna står framför dörren och vi kommer med häst och vagn.
    Jaa! Jag hade valt det alla gånger! Tänk att få åka häst och vagn!!
  • Martinaa

Hmm... blandade visst ihop det lite här nu, med Bjärka-Säby. Men det gör inget, viktigast är att in får åka häst och vagn, hahahaha!

• CiaLovesAndreas

Martinaa,
    Ja, jag hoppas verkligen att vädret är på vår sida och att det kommer klaffa.
    Så gästerna kommer åka en genväg...medans vi tar den längre så vi kommer hela vägen genom en allé och sen upp på gården då. Uj, får nästan rysningar nu när jag skriver om det
    Det låter ju nästan för bra för att vara sant

• snuttfia

Åh! Jag vill också åka häst och vagn! Fast vi har rationaliserat bort finare transport än vår lilla bil, men i lokalen där vi ska vara kan man gå in bakvägen och komma upp på övervåningen och sen göra entré ned för en vacker trappa. Det blir nog bra så länge man inte snubblar på klänningen på väg ned!

Tycket alla de ställena du länkade till var fina förresten, hann inte kolla dem så noga men det såg supermysigt ut på bilderna! Förstår att det var svårt att välja!

CiaLovesAndreas skrev 2009-08-23 22:29:25 följande:
    Martinaa,Ja, jag hoppas verkligen att vädret är på vår sida och att det kommer klaffa. Så gästerna kommer åka en genväg...medans vi tar den längre så vi kommer hela vägen genom en allé och sen upp på gården då. Uj, får nästan rysningar nu när jag skriver om det Det låter ju nästan för bra för att vara sant
  • CiaLovesAndreas

Martinaa,
    Insåg rätt snabbt att Bjärka Säby inte var nåt för oss då vi känner att vi inte är villiga att lägga hur mycket pengar som helst på bröllopet.

Snuttfia,
    Mannens far känner några som har både hästar och vagn, så förhoppningsvis blir det inte alltför dyrt

Svar på tråden MAJ 2010