• MV85

MAJ 2010

Eftersom vår tråd är avstängd startar jag en ny här så vi kan fortsätta vårt härliga tjötande

Här samlas alltså vi som gifter oss i Maj månad 2010, nykomlingar som "gamla" rävar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-03 16:02
    Vår förra tråd:
    brollopstorget.se/Forum-1-22/m3306394.html

• Svar på tråden MAJ 2010
  • nu gifter vi oss

Javisst är det svårt att köpa presenter till sambon, jösses! Min har fått digitalkamera, dyra musikprogram som han önskat sig, märkeströjor typ Carharrt och annat som han vill ha men inte har råd att köpa "bara sådär" själv. Och en massa dåliga saker också hahaha...typ sånt som är till oss båda. När vi inte bodde ihop köpte jag köksprylar till honom (porslin/blender) och dyra fina frisörshampon/balsam i storpack till hans långa slitna hår. Men de grejerna är förbrukningsvaror och jag använder dem också, så det var rätt kassa presenter egentligen. :-/

Jag ska ringa svärmor och säga att jag nog ändå tycker lokal 1. Sambon jobbar nästan dygnet runt nu och har inte tid att titta på lokalerna tyvärr.

Sen ska jag även slänga iväg ett mail till restaurangen vi vill ska catera! Vi kör lite annorlunda med kebab och falafel + massor av tillbehör.

• CiaLovesAndreas

Jag håller med om att det är svårt att köpa presenter till sambon.
    I år funderar jag på om han ska få ett par manschettknappar. Som han då såklart kan ha på bröllopet
    Fast det kanske är roligare om han får dem i julklapp, då är det ju inte sååå lång tid kvar tills han får använda dem. (Han fyller i okt)

• Martinaa

Min sambo kommer fylla 30 bara en månad innan bröllopet. Så det blir inget stort 30-årskalas för honom, vilket jag tycker är lite trist för hans del. Får nog bara bli en lättare typ lunch för lite familj, men ingen stor fest med vännerna. De får festa med oss på bröllopet istället. Vad jag ska köpa till honom då har jag ju inte ens tänkt på. Hittills har jag köpt dataprylar till honom, tangentbord, mus och hörlurar (han spelar så de ska vara bra grejjer... )
    Det vore ju lite skoj att köpa nåt till bröllopet, men vad har en brudgum som inte ingår i klädhyran?

• Martinaa

Ringde och pratade med bussbolaget nu och de har haft jättemycket att göra på grund av skolstarten och planera alla skolbussar, så därför hon inte hunnit ta itu med min prisförfrågan. Jag var inte bortglömd, men så fort hon hade tid så skulle hon ta tag i det och maila mig. Återkommer sen när jag fått svar!

• CiaLovesAndreas

Martinaa,
    Här är det tvärtom: jag som fyller 30 ca en månad efter bröllopet. Förhoppningsvis kan vi få till den eventuella bröllopsresan då, så det blir en liten kombination

Nu ska jag snart ge mig ut på stan på after work tillsammans med de andra sommarvikarierna som jobbade på samma ställe nu i sommar. Ska bli riktigt trevligt!

• snuttfia

Dubbelblä... Stället jag tänkt ha festen på (för att hembygdsgården som var originalplanen var upptagen)var upptagen vårt datum... Har inte pratat med sambon om prisuppgifterna de skickade, tycker det verkade ganska rimligt, men det var även problem med antalet gäster. Över 60 eller under 30 fick man vara och vi är 40 och då kostar det extra för de platser man inte fyller up till 60 kuvert. Nu är valet att flytta vigseln eller hitta ny lokal... Och jag vet inte ens vart jag ska börja leta. Skiiiiit åååå... *surar som en treåring*

Har ju liksom bokat bröllopssvit och kyrka och sagt åt alla som frågat att det blir den 15e... Vill inte flytta men gillade verkligen stället, fast betala halva kuvertpriset för folk som inte är där känns ju också surt ävem om man kan se det som lokalhyra... Ska sura nån dag nu och sen komma på nån ny plan... Vem kunde tro att 9 månader var sent ute, vi har ju vetat datum sen maj men var så tröga att komma igång

• CiaLovesAndreas

snuttfia,
    Usch vad jobbigt!

Idag gick vi till guldsmeden. Var rätt så säker på vad jag ville ha när vi gick in, men inte när vi gick ut Finns ju femtielva varianter att välja på
    På sätt och vis är det väl tur att det är ett tag kvar, samtidigt som jag säkert hinner ändra mig femtielva gånger tills det är dags att beställa.
    Det som jag har svårt för är att se framför mig hur resultatet blir. Ni vet, de ringar man provar passar ju inte alltid och sen ändrar man ju efter hur förlovningsringen är formad osv. Men jaja, det blir nog bra tillslut

• Martinaa

Nääääj! Var det Ellagården som var upptagen också!? Men leta efter ny lokal innan ni flyttar datum tycker jag. En snabb googling gav mig denna tråden www.brollopstorget.se/Forum-1-1/m1369958.html
    samt detta sökresultatet: maps.google.se/maps&rls=org.mozilla:sv-SE:official&client=firefox-a&um=1&ie=UTF-8&q=festlokal+bor%C3%A5s&fb=1&split=1&gl=se&view=text&ei=fgmMSoTLH4Tu-AaA4ojLDw&sa=X&oi=local_group&ct=more-results&resnum=1
    Hoppas ni hittar nånting!

Idag har jag varit "på hugget" och fixat... eller egentligen inte fixat nånting, men har varit och kollat upp en massa. Tog en tur ner till Knalleland och sprang runt i massa affärer. Till att börja med ska jag köpa ny cykel så kanske jag kan börja att cykla till jobbet = komma i form till maj!

Var inne i en tygaffär och kikade på silversnören att knyta runt de små presentaskarna jag tänkt vika till alla gäster, men insåg att det blir ganska dyrt att köpa metervis.
    Smet in på Albrekts Guld o kikade ringar (inget intressant), var inne på underklädesbutik och kollade korsett, var inne på Glitter och kikade på två tiaror. Var och pratade med en fotogaraf och fick en prislista mailad till mig, och gick även förbi en skräddare och frågade lite om hyrpriser av frack till m2b. Smet förbi och tog en prislista på en nagelstudio också, samt kikade på skor i några olika skoaffärer. Var nära att köpa ett par på rea, men lät bli till slut. Vill nog inte ha med öppen tå, ifall det är kallt och man vill ha strumpbyxor tänkte jag.
    Sen var jag på Eko och köpte en låda för förvaring av bröllopsprylar (var ju bara tvungen Cia ), en vinkelhake som ska underlätta när jag skär upp tapeten till inbjudningskorten, samt kikade efter ståltråd till placeringskorten, men hittade ingen bra. Får kika på nån byggmarknad eller likannde. Däremot kom jag fram till att man kan kanske hitta nåt tunt garn att knyta med istället för silvertråd! Hittade några fina blå på Eko.
    Allra sist var jag inne på scrapbooking-butiken och kikade lite. Gick därifrån med en enda liten ynka tygblomma som jag fick för att testa hur det blir att sätta på placeringskorten. Blev gulligt!

Nu ser jag mest fram emot en göteborgstripp för att testa "min" klänning samt kolla in papper och liknande på In-Ex!

Ps. Sorry för mina romanlånga inlägg varje gång...

• CiaLovesAndreas

Martinaa,
    Jösses, blir trött bara av att läsa ditt inlägg.
    Du har ju gjort massor. Visst är det skoj när man har tid och lust att springa omkring överallt

• Martinaa

Ja verkligen! Imorgon blir det en likadan runda i stan! Haha, nä skojar bara, men en liten titt blir det nog när jag ändå är där!

Svar på tråden MAJ 2010