• MV85

MAJ 2010

Eftersom vår tråd är avstängd startar jag en ny här så vi kan fortsätta vårt härliga tjötande

Här samlas alltså vi som gifter oss i Maj månad 2010, nykomlingar som "gamla" rävar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-03 16:02
    Vår förra tråd:
    brollopstorget.se/Forum-1-22/m3306394.html

• Svar på tråden MAJ 2010
  • Martinaa
    snuttfia skrev 2009-08-14 21:16:08 följande:
    Hehe, jag hoppas vi hamnar under 20 000. Får väl se hur det går...
    Oj... Det skulle jag också vilja på ett sätt, det hade vi ju lätt kunnat spara ihop till. Men det är så mycket vi vill ha som kostar pengar... Ring, klänning, hår, MAT, blommor med mera med mera så det springer iväg så. Visst kan man komma undan billigare, men vi har valt att välja det vi vill ha så länge det inte är helt orimliga priser såklart.
    Egentligen är det ju lite tråkigt att det ska kosta så mycket att gifta sig. Eller ja, det behöver ju inte göra det, men det blir ju lätt så. Ska man ha allt man "ska" ha (klänning, blommor och ring till att börja med) så har man flera tusenlappar redan där. Och vad har det att göra med giftermål och äktenskap EGENTLIGEN!? Att du "ska" ha en fin (dyr?) vit klänning på dig? Och så vidare...

Jaja, nu svamlar jag iväg här märker jag, hehe. Dags för den här damen att sova skulle jag tro. En annan lovade ju att gå in och jobba lite imorgon fast jag skulle varit ledig egentligen...!

Gonatt!
  • snuttfia

Glömde säga grattis Cia, kul med goda nyheter innan helgen

Tja, vem vet var notan stannar på men vi försöker hålla det lågt. Tror faktiskt (trots att det verkligen bär emot) att vi ska ta en liten kuvertavgift för de vuxna istället för att önska oss presenter. Vi skippar bröllopsresan, jag vet inte om jag kommer att jobba eller plugga och barnen är så små än så det kan vi ta senare. Beställer klänning och näbbkläder från Kina. Sambon ska nog hyra sina kläder. Fast jag glömde faktiskt att räkna med ringen när jag funderade över budgeten... Vi hamnar säkert en bit över när allt slås ihop men vi kollar verkligen på budgetalternativ. Fast så hjälper det ju att vi bara har 36 pers på gästlistan varav typ 10 är barn Det känns ändå inte som om vi måste snåla jättemycket, iaf inte såhär innan vi har kommit igång.

Jag känner ibland en ilning av dåligt samvete för de pengar vi spenderar kunde använts till mer nödvändiga saker. Sa det åt sambon idag men då tyckte han att man ju bara gifter sig en gång i livet och då är det väl bara att njuta istället för att fundera så mycket. Och det har han ju helt rätt i

Sovdags, gonatt allihopa!

• Martinaa
    snuttfia skrev 2009-08-14 23:29:29 följande:
    Jag känner ibland en ilning av dåligt samvete för de pengar vi spenderar kunde använts till mer nödvändiga saker.
    Jo det meningen kan jag ju skriva under på!! Tänk vilken resa vi skulle kunna få, eller vilken fin tv vi skulle köpa, eller lägga som kontantinsats på ett hus... Det finns alltid hål att fylla med pengar...

Men så får vi tänka som din sambo - det är bara en gång i livet och vi kör mer efter "ska det va så ska det va"

Nä just det, sova var det! :P Natti
  • Moon River

Martinaa skrev 2009-08-14 20:44:08 följande:

Får man fråga vad ni tror att ni kommer hamna på? Inklusive...allt?
    Jag misstänker att vi också kommer att hamna på ca 60 - 70 000 minus resa. Har ju redan bokat en hel del så lite överblick börjar man få över kostnaderna, men sen är det ju detaljer som kostar också. Eftersom man förhoppningsvis bara ska gifta sig en gång så vill jag ha det bästa alternativet oavsett om det är billigast eller dyrast. Ska ringa florist och konditori nästa vecka. Vi ska ha cateringfirma+göra lite mat själva (läs: mamma och svärmor) också. Resa är inte inkluderat, den kommer ju att kosta 20 000 kr per person.

Cia - grattis till jobbet!

Imorgon ska vi skicka iväg våra Save the date - kort, så i början av nästa vecka ska alla få veta om att vi ska gifta oss .
  • CiaLovesAndreas

Tack för alla gratulationer!

Jag har oxå tänkt den tanken flera gånger om, att man kunde köpt hus, rest eller andra saker för de pengar som man nu kommer lägga på bröllopet.
    Men som ni säger:den här dagen upplever man förhoppningsvis bara en gång i livet.
    Jag vet hur mycket jag skulle ångra mig om vi gick till rådhuset. Vill ju få känna mig som en prinsessa för en dag

• snuttfia

Ja, prinsessa för en dag vill jag vara. Fast känner jag mig själv kommer jagnog att bli lite generad över all uppmärksamehet. Fast jag hoppas mest att sambon tappar hakan när han ser mig helt uppfixad. Han är lite dålig på att ge komplimanger, men kanske han blir så paff att nåt slinker ur honom

Idag ska jag ta mig in till stan en sväng för lite ärenden. Tänkte knata förbi ett par blomsterhandlar och kolla när man ska beställa buketterna och på ett ungefär vad det skulle kosta. Har ni funderat på blommor än? Jag vill jättegärna ha pioner som jag blivit helt tokig i sen jag började fixa i trädgården. Fast vet inte hur tidigt det är säsong på den, det är kanske lite tidigt för dem? Sen tänkte jag ranukler som är hemskt fina och så magnolia som väl blommar i maj. Fast kan man ha såna i bukett/i håret tro? Får väl höra vad de säger. Tror inte jag vill ha någon droppe uten mer en rund bukett, fast är inte helt säker än.

• l8ol

Kliver ut ur garderoben nu då.

Lotta heter jag, bor i Boden tillsammans med min M2B, 2 söner, 10 och 6 år.

Sambon, sen 15 år tillbaka, tog mod till sig och friade för några veckor sedan, vem kan tacka nej ;)

Har inget planerat mer än att vigseln sker i Överluleå Kyrka 22 maj 2010 kl 15, och festen ska hållas på Druidgården.

På återseende :))

• CiaLovesAndreas

snuttfia,
    Jag hoppas oxå att min sambo kommer tappa hakan när han får se mig

Uj, vad jag ivrar iväg ibland. Vill redan köpa såpbubblor, men det kanske är liiite för tidigt.

Åh, vår tilltänkta värdinna tackade ja till uppdraget

• Fröken Strössel

Grattis Cia - Vad skönt att det löste sig med jobb, jättekul!

Angående budget så hamnar vi på ca. 60.000 för 40 gäster. Resan går kanske på ca. 80.000.

Har inte gjort något alls denna vecka, ska försöka ringa vigselförättare nu till veckan och se om de tar en så tidig bokning.

Idag är det precis 9 månader kvar!! Jag längtar

• CiaLovesAndreas

Fröken,
    Vart ska ni åka på bröllopsresa?

Åhh, såg filmen Åter till Cold Mountain. Jösses vad jag bölade i slutet.

Svar på tråden MAJ 2010