• MV85

MAJ 2010

Eftersom vår tråd är avstängd startar jag en ny här så vi kan fortsätta vårt härliga tjötande

Här samlas alltså vi som gifter oss i Maj månad 2010, nykomlingar som "gamla" rävar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-03 16:02
    Vår förra tråd:
    brollopstorget.se/Forum-1-22/m3306394.html

• Svar på tråden MAJ 2010
  • snuttfia

Johi, visst är det tråkigt när man måste vänta på svar. Jag är också en som helst mailar för det blir alltid livat hemma när man ens sneglar åt telefonen och så är det lättare att formulera sig via mail. Men sen är jag så otålig så jag måste kolla mailen hundra ggr per dag till jag får svar. Hoppas du får tag i honom/henne snart iaf.

Martinaa, jag funderar på klänningen som är i mitt galleri (den långa), det är en Maggie Sottero som heter Rosa. Ja eller det blir ju en kopia då, fast jag gör kanske någon ändring, vet inte riktigt än. Måste åka och prova så jag vet om jag passar i modellen först bara. Tack för tipset på ellagården förresten, hade kollat deras hemsida för länge sen men glömt bort dem sen eftersom vi ju ställt in oss på annan lokal. Tror också att det är ok att de tar sig hem själva, eller så kanske det finns boende i närheten också. Våra gäster kommer ju långt bortifrån så de behöver ju nånstans att bo också.

Nä, här blir det tidig kväll också. Vi åker på Liseberg imorgon med ungarna, ska bli fint väder också såg jag. Sista semesterdagen innan inskolning börjar på måndag. Skönt att komma iväg en liten sväng till. Fast nu har jag riktigt kommit igång med planeringen så nu vill jag helst sitta och klura hela dagarna framför datorn, hehe. 9 månader kvar plus nån dag nu!

• snuttfia

Just ja, jag håller såklart tummar och tår för dig Cia Hoppas lokalen är fin också!

• CiaLovesAndreas

Tack snuttfia!
    Ha det så skoj på Liseberg imorgon

Jag lovar att uppdatera er om saker och ting

• snuttfia

Tittar in helt snabbt innan vi åker Har bokat bröllopssvit i två dagar efter bröllopet. Snordyrt var det men vi åker ju inte på bröllopsresa så det får det vara. Om vi ser att de andra kostnaderna drar iväg kan vi ju boka vanligt rum istället senare, såna finns det ju fler av.

Har pratat lite bröllopsbudget med sambon också så det känns lite bättre när man har lite koll på hur mycket pengar vi vill lägga på hela kalaset.

• johi77

Vi kommer att ha tvårätters från cateringen och sen fixar svärmor en typisk efterrätt från vårt landskap. Tårta tar vi senare.

Inget svar från fotografen. Hinner nog ringa nästa vecka då jag kanske får egen tid hemma om inskolningen funkar för lillemannen i huset

• CiaLovesAndreas

Helt OT: Jag har fått jobb!!!! *glädjeskutt*

• Martinaa

Grattis Cia!!!! Härligt!!

Ja det här med budget är inte lätt. Får man fråga vad ni tror att ni kommer hamna på? Inklusive...allt? Med kläder, mat, kyrka, blommor, ring och klänning med mera har vi räknat med att hamna någonstans runt 80 000 kronor. Bröllopsresa ej inräknat. Det hade vi tänkt önska oss i bröllopspresent!

• CiaLovesAndreas

Tack så mycket!!

Martinaa,
    Vi tror vi kommer hamna nånstans runt 60 000:- mer än så vet jag inte om jag är villig att lägga.
    Vi ska också önska oss bidrag till bröllopsresa i bröllopspresent.

• snuttfia

Hehe, jag hoppas vi hamnar under 20 000. Får väl se hur det går...

Svar på tråden MAJ 2010