• MV85

MAJ 2010

Eftersom vår tråd är avstängd startar jag en ny här så vi kan fortsätta vårt härliga tjötande

Här samlas alltså vi som gifter oss i Maj månad 2010, nykomlingar som "gamla" rävar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-03 16:02
    Vår förra tråd:
    brollopstorget.se/Forum-1-22/m3306394.html

• Svar på tråden MAJ 2010
  • Fröken Strössel

Var hos frisören nu och det kändes jättebra! Hon fattade precis vad jag vill ha och jag kommer troligtvis att kunna boka smink genom henne också så att jag kan göra allt på samma ställe. Bra pris fick jag också då det är en gammal klasskamrat till min sambo!

Detta kändes verkligen jättebra!!

När vi var inne i stan passade vi även på att gå in på det hotellet vi tännkt och kollade hur rummen såg ut. De var helt ok så vi bokade för oss och extra rum för de långväga gästerna så det är en sak till som kan strykas från listan! Jag bokade två nätter för oss och så får vi se om vi sover tillsammans natten till bröllopet eller om han sover hemma och jag där med en kompis, känns skönt att kunna bestämma sig när det närmar sig istället för nu.

Martinaa - Angående hår och smink så är det ju väldigt stor skillnad beroende på vilken frisyr du tänkt. Min sa att den frisyr jag ska ha nog ska bli klar på en timme men att hon ville ha två på sig för säkerhets skull, sedan smink ca. 1h. Jag kommer vara hos frisören vid nio och räknar att det tar tre timmar sedan till fotografen och sedan till vigselplatsen.

Kommer nog äta lunch hos frisören precis innan sminket.

• patrikoannika

Vi tänkte så här:

Smink och håruppsättning vid klockan 9. Räknar vara klar till 13 ca.

Därefter lite mat, påklädning och fotografering, innan kyrkan klockan 16.

MEEEENNNN så kom min svägerska med kommentaren "Ja, men så är ni ju INTE gifta när fotograferingen är. Då kan du ju inte ha ringen på dig och sånt... - Det blir ju "fuskbilder"!!!" Och det skulle hon inte kunna stå ut med.

Löjligt, tyckte jag.. Meen sedan så tänkte jag. Jo, men hon har ju faktiskt rätt.

Hmmmm... Hur ska ni andra göra?

• Moon River
    patrikoannika skrev 2009-08-06 17:39:11 följande:
    Vi tänkte så här:Smink och håruppsättning vid klockan 9. Räknar vara klar till 13 ca. Därefter lite mat, påklädning och fotografering, innan kyrkan klockan 16. MEEEENNNN så kom min svägerska med kommentaren "Ja, men så är ni ju INTE gifta när fotograferingen är. Då kan du ju inte ha ringen på dig och sånt... - Det blir ju "fuskbilder"!!!" Och det skulle hon inte kunna stå ut med.Löjligt, tyckte jag.. Meen sedan så tänkte jag. Jo, men hon har ju faktiskt rätt. Hmmmm... Hur ska ni andra göra?
    vi ska nog ha fotograferingen efteråt, tror jag. min sambo resonerar nämligen likadant! vi ska ha både vigsel och fest på samma ställe så frågan är ju bara vad gästerna ska hitta på under tiden, måste komma på någon aktivitet för den tiden emellan där bara.
  • CiaLovesAndreas

Veronica,
    Vi har inte börjat tänka på det där med maten än eftersom vi fortfarande inte varit och pratat med folket som har hand om festlokalen. Jag ville åka idag, men mannen suckar bara Vi har ju prelbokat lokalen så det är ju lugnt egentligen...bara jag som blir så ivrig

Jag skulle vilja sova borta tillsammans med min tärna natten till bröllopet. Men dessvärre tror jag inte att vi kommer ha råd med en hotellnatt också. Känns nästan som att det räcker med de utgifter som är/dyker upp.
    Tyvärr bor inte min tärna i samma stad som mig, annars kunde vi ju sovit hos henne.

Uj, det där med ringen hade inte jag en tanke på. Jag som kom fram till att vi skulle ta fotograferingen innan just för att vi kommer ta korten vid festlokalen och därför vill vi inte ha gästerna springandes där.

Dock så kommer vi ha fotografen på plats hela dagen...från morgon till kväll så det kommer ju då bli kort både utan och med ring...för jag kan ju inte ha handen bakom ryggen på varje kort

Ska ni ha med den där traditionen med nåt blått, nåt lånat...osv.

Jag skrev ju om mitt halsband tidigare. Idag ska m2b att han tror att det kommer vara för litet...att det "försvinner". Och det kan han nog ha rätt i eftersom jag ska ha tiara. Kanske ska hitta nåt "bling-bling"- halsband som matchar tiaran istället, eller vad tror ni?

• jaao

Vi kommer att ta korten efter vigseln, för att de ska bli "äkta" vår fotograf rekomenderade det då lyckoruset efter vigseln brukar spegla sig mycket bättre på bilderna än nervositeten innan. Vilket jag tycker låter väldigt logiskt

Idag fick jag vår "släktkrona/tiara" av mamma,nu blir det bara till att försöka matcha in den till våran stil. Hur det nu ska gå till, för jag SKA ha den!

Hon frågade även om jag ville använda mormor/morfars vigselringar som material till våra ringar... sjäälvklart!
    Jag blev verkligen superglad!
    Min mormor har alltid varit speciell för mig och deras kärlek varade hela livet ut.

• l8ol

Hej!
    Jag sällar mig till eran skara. Datumet är bestämt till 22/5 2010 kl 15. Mer än så kan jag inte berätta ännu ;)

• CiaLovesAndreas
    l8ol skrev 2009-08-07 10:17:31 följande:
    Hej!Jag sällar mig till eran skara. Datumet är bestämt till 22/5 2010 kl 15. Mer än så kan jag inte berätta ännu ;)
    Då har vi samma datum och tid
    Men du får ju inte skriva så...då blir jag ju nyfiken
  • Martinaa
    l8ol skrev 2009-08-07 10:17:31 följande:
    Hej!Jag sällar mig till eran skara. Datumet är bestämt till 22/5 2010 kl 15. Mer än så kan jag inte berätta ännu ;)
    Välkommen hit!

Det med ringen vid fotografering har jag inte heller tänkt på. Hade ju helst tagit på den första gången i kyrkan, men antar att vi får fuska lite då... Fotografering efteråt hinner vi nog inte med, och vad jag hört så är det trist för gästerna när brudparet försvinner iväg för fotografering allt för länge. Man får ha ett bra värdpar/toastmasters som ordnar med lite skoj för dem så länge i så fall! :)

Nähäpp, sista semesterdagen idag, så nu ska jag ut och njuta av solen! Hej så länge!

//Tina
  • Kathiz å Kimmo

Ni kommer ju ändå ha provat ringen hos guldsmeden för att se att strl är rätt eller???
    Jag tycker inte att det är fusk.
    Men jag är ju varken traditionell eller vidskeplig av mig.

Vi ska fota innan.
    Var på ett bröllop i helgen och bruden hade MASSA ris i håret, långt in på natten, det vill inte jag ha med på mina kort. Jag tror dessutom att jag kommer vara lycklig hela dagen!!!

Ha det gott!!!

• Martinaa

Hehe, ja lyckligheten tror jag inte är några problem denna dag!

Jag vill främst fotograferas innan vigsel pga tid som jag sa (skulle känna mig jättestressad om jag visst att massa folk väntade på oss) MEN också för att innan vigseln är sminket som fräschast också. Eftersom jag med STOOOR sannolikhet kommer grina som en stucken gris på bröllopet så vill jag inte bli fotad efteråt med rödgråtna ögon, haha.

Häpp, nu måste jag fixa mig inför grill-och badkväll! Ha det toppen i solen ikväll alla brudar!

Svar på tråden MAJ 2010