• MV85

MAJ 2010

Eftersom vår tråd är avstängd startar jag en ny här så vi kan fortsätta vårt härliga tjötande

Här samlas alltså vi som gifter oss i Maj månad 2010, nykomlingar som "gamla" rävar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-03 16:02
    Vår förra tråd:
    brollopstorget.se/Forum-1-22/m3306394.html

• Svar på tråden MAJ 2010
  • CiaLovesAndreas

Kanske var tur att jag inte beställde inbjudningskorten tidigare idag för nu tror jag att jag vill ha dessa istället: www.kortdesign.se/default.aspx&action=Enlarge&command=2100

• nu gifter vi oss

Jag har gjort prototyp till inbjudningskorten, det blir toppenbra!
    Har inga foton på dom tyvärr...

Var hos en bokbindare och köpte lite olika papper, de har lite annorlunda än pysselbutikerna. T.ex. sånt här papper som ser ut som gammalt skinn, som man brukar använda till böcker. Sånt i mörk vinröd/lila ska vi ha tillsammans med lila/vinröd/brunt grovt papper i en nyans ljusare. Svårt att beskriva en färg ibland! Detaljer i ljusgrått och svart samt lila glaspärlor.

Funderar på att göra festprogrammet helt i datorn och skriva ut/lämna in på tryckeri. Alltså inget pyssel där. Anledningen? Har hittat världens snyggaste grejer man kan köpa på nätet, skitsnygga illustrationer att använda som bakgrunder till allt möjligt. Egentligen vill jag behålla det för mig själv men vi har säkert inga gemensamma bekanta och det vore synd att inte göra reklam för den här talangfulla konstnären.

Here goes:
    www.dreamstime.com/Sanyal_more-latest-adition_pg1

• Bluebride

vårt bröllop ska starta vid 1.

• CiaLovesAndreas

nu gifter vi oss skrev 2009-07-31 22:40:39 följande:

Ska väl egntligen inte surfa klänningar nu när min är klar...men den här var fin! www.maggiesottero.com/maggieBrides.aspx
    Mmm
    Jag har slutat kolla på klänningar helt nu när jag hittat min drömklänning
  • Bluebride

jag har tittat, men inte fastnat för någon annan.

Nä, har haft sån hemsk huvudvärk nu, så nu ska jag ta tablett, ge lillan mat och sen sova. har nog en liten vaxpropp

• snuttfia

Nu gifter vi oss: Jisses vad mycket snyggt det fanns på den sidan! Åh, men jag kan bara inte börja peta med inbjudan, jag blir ALDRIG nöjd med layouter när jag väl börjat. En gång satt jag och petade med en OH som innehöll en bild och en tabell i typ fem timmar innan jag var nöjd. Man skulle inte kunna tro att jag redigerat tidningar en gång i tiden Men jag vill gärna se dina kort när de är klara, gissar att det blir skitsnyggt! Fast jag funderat på att om jag gör egna kort att lämna insidan till trycker i för att få det snyggt och kanske texten alla program som ska göras också men är osäker på hur dyrt det kan bli. Jag vet ju att jag tagit in offerter på tryck nån gång för länge sen men det var för en broschyr i färg och i betydligt större upplaga så det går ju inte att jämföra. Men vår gamla laser håller ändå på att kacka ihop och vi behöver en ny och en hyfsad färglaser är inte allt för dyr nu så det kanske blir en sån istället. Den som lever får se

Nu är det nog sovdags även för såna som jag som lyckats vända på dygnet under semestern. Tur att man har snäll (och morgonpiggare) sambo som kliver upp med barnen de flesta dagarna. Det är därför jag ska gifta mig med honom, en som ger en sovmorgnar och amerikanska pannkakor till frukost på lördagarna är ett kap i min bok

• nu gifter vi oss

Sovmorgon?
    Amerikanska pannkakor till frukost???

Ja, du har gjort ett kap. Min ligger och sover nu, jag har varit uppe sen 7 med vår lilla 9 månaders skrutt. Sitter nu med laptopen vid matbordet och försöker få i honom lite välling, men han leker mest med flaskan. Jag har ätit 3 ballerinakex till frukost, än så länge.

Färglaser är jättebilliga nu. Det är tonern som är svindyr...

• nu gifter vi oss

Jättekul att titta på tjejer som skickat in foton till Maggie Sottero! Här är min klänning, Dallas Marie, på vanligt folk: www.maggiesottero.com/maggieBrides.aspx&keywordType=any&pageSize=12

Här är en till jag tycker är skitläcker, men ingen har skickat in foton på sig själv i den ännu tyvärr!
    Jordana: www.maggiesottero.com/dress.aspx&attrib30=276&keywordType=any&pageSize=12&page=5&style=A3100&moreOptions=1

Det är ju så roligt med klänningar, hohooo!
    Artia: www.maggiesottero.com/maggieBrides.aspx&keywordType=any&pageSize=12
    Evita: www.maggiesottero.com/maggieBrides.aspx&keywordType=any&pageSize=12
    Ida: www.maggiesottero.com/viewBride.aspx&backUrl=%2fdress.aspx%3fattrib27%3d251%26attrib28%3d257%26keywordType%3dany%26pageSize%3d12%26page%3d7%26style%3dS5114%26moreOptions%3d1

• CiaLovesAndreas

Idag blir det en tripp till svärmor så jag kommer inte ha tillgång till dator förrän imorgon då vi kommit hem.

Ingen som har en liten kommentar om inbjudningskorten?

Vi hörs.

Svar på tråden MAJ 2010