• MV85

MAJ 2010

Eftersom vår tråd är avstängd startar jag en ny här så vi kan fortsätta vårt härliga tjötande

Här samlas alltså vi som gifter oss i Maj månad 2010, nykomlingar som "gamla" rävar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-03 16:02
    Vår förra tråd:
    brollopstorget.se/Forum-1-22/m3306394.html

• Svar på tråden MAJ 2010
  • johi77

Vi kommer inte att ha en band, vill helt enkelt inte lägga pengar på det. Vi kommer ha ljudanläggning + dator och naturligtvis köra spotify. En sån guldgruva. Där kan man ju lägga upp flera olika spellistor som passar sig vid olika tillfällen under kvällen.

Om man inte redan har spotify vet jag att man kan köpa dagslicenser för typ en tia om dagen. Annars kostar den reklamfria varianten 99 kr i månaden.

Det kan hända att vi även fixar några cd med bra musik OM tex nätet inte skulle fungera *katastrof* Man kan ju inte ladda ner från spotify utan man måste vara online hela tiden.

• Fröken Strössel

Jag vågar inte riktigt lita på internetuppkopplingen då vi kommer vara ute på landet så det blir till att samla en massa musik. Tur att vi har lite tid på oss!

Imorgon ska jag till scrapbutiken som ligger här i närheten och köpa papper och hämta upp en stämpel jag beställt. Tänkte sätta mig med inbjudningskorten och omslag till festhäften efter semestern.

• nu gifter vi oss

Angående musik på festen!
    Vi har många musiker bland gästerna, med fokus på hårdrocksmusiker. Jag kom på idén om att rigga upp med trumset, gitarrer, förstärkare, PA och hela baletten och ha "öppen scen". Dvs fritt fram för vilka som helst att gå upp och jamma under festen. Det kommer säkerligen bli under natten när folk börjar bli på lyset och lite modiga. Blir nog skitbra, enda risken är att folk fastnar och spelar för länge åt gången. Men jag tror faktiskt folk fattar vad det är till för, upp och jamma nån låt och sen tillbaks till spotify igen....

• Fröken Strössel

Nu gifter vi oss: Låter som en skitbra idé! Jag tror det kommer bli jättelyckat!

• Veronicamy

vi har redan "köpt" ett nytt efternamn sommaren 2006 då vi bytte till det så vi heter alla samma redan. jag ville inte bvyta till hans och inte han till mitt som hade ett danskt efternamn på vi hittade på ett eget!:)

vi kommer att ha ett liveband under festen. ska bli så skoj för ingen förväntas sej det!!!! super skoj min blivande e sååå noga med musiken så han får bestämma det där =)

imorgon ska ja iväg o kika bröllopsklänningar har ni några tips hur man går till väga för att finna sin drömklänning??? nervööös =)

• patrikoannika

Vi tänker göra egna stolsöverdrag. Det ska finnas någon sida på Tv4.se där de visar hur man enkelt gör med ett vitt lakan. Låter kanske inte så mycket för världen, men jag och sambon har tittat flera gånger och det blir faktiskt fint. Så kan man piffa till det med en blomma eller något fint band.

Ska se om jag hittar en länk..

• Fröken Strössel

Vi har stolar med karmar så att knyta som i tv4-tipset funkar inte. Men jag har en annan idé som jag tror funkar. Kommer sy helt raka "löpare" i vitt tyg som kommer täcka hela stolen från golv till golv och sen bara knyta ett band runt ryggstödet. Hmm, lite svårt att förklara men tror att det kan bli bra

• Bluebride
    johi77 skrev 2009-07-30 16:01:35 följande:
    Oj, ni skriver på bra!Vi kommer inte heller att åka på en lång bröllopsresa. Det vi senast pratade om är att kanske dra på en weekend till Barcelona eller kanske nåt fint spa. Egentligen skulle jag vilja åka direkt efter bröllopet, typ måndag, men jag undrar om jag kommer ha tid att tänka på en resepackning med? Samtidigt vill man säkert åka iväg för att viiiiiiila! Efternamn - vi har båda son-namn men hans är bättre än mitt Vi funderar dock på att ta ett gammalt släktnamn, vi har flera soldatnamn tillbaks i tiden som vi klurar på. Men jag är rädd för att det ska uppfattas som att man gör sig till.... svårt att förklara. Men det namn som ligger bäst till är ett adjektiv, alltså t ex som snäll, snygg. Fattar ni? Tänk om man heter Johi Snäll och snäll är man ju inte alltid liksom
    som skomakaren i barnen i bullerbyn *asg*
Svar på tråden MAJ 2010