• MV85

MAJ 2010

Eftersom vår tråd är avstängd startar jag en ny här så vi kan fortsätta vårt härliga tjötande

Här samlas alltså vi som gifter oss i Maj månad 2010, nykomlingar som "gamla" rävar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-03 16:02
    Vår förra tråd:
    brollopstorget.se/Forum-1-22/m3306394.html

• Svar på tråden MAJ 2010
  • CiaLovesAndreas

Moon,
    Då är det ju smart med save-the-date-kort.

Jag har inte köpt nån tidning. Tänker att det finns så mycket på nätet. Men vem vet, nån dag kanske jag kommer hem med en

• CiaLovesAndreas

Nämen, vad har hänt??? Var är ni??

Kom på att jag nog måste jobba för att inte förlora min plats i LAS "kön".

• snuttfia

Moon River skrev 2009-07-29 18:34:20 följande:

Hej på er!Ikväll ska jag beställa save-the-date-kort. Fick nämligen inofficiellt veta att min kusin troligen också planerar bröllop i maj 2010 (!). Eftersom vi redan har bokat lokal och vigsel så vill vi inte att släkten ska bli dubbelbokade på just vår dag, det vore ju inte så kul.Har ni köpt några bröllopstidningar som ni kan rekommendera?
    Jag har köpt massor och jag tycker nog Allt om bröllop är bäst, men Bröllopsmagasinet är ju supertjockt och roligt att bläddra i. (hoppas jag inte blanda ihop dem nu, är superdålig på namn). Tror jag också ska skicka ut sva the date kort, våra gäster åker alla långt ifrån och då är det ju bra att kunna planera lite i förväg. Men vet inte riktigt när jag ska skicka ut dem... Eller om jag ska beställa eller göra själv...
  • snuttfia

Har varit och kollat på kyrkan nu och det var nog en av de vackraste kyrkor jag varit i! Sååååå lycklig nu och så fort det är slut på semester på pastorsexpeditionen så ringer vi och bokar! Åh, det var så mysigt, den är rätt stor men känns ändå intim på nåt sätt, vi blir ju så få och jag var rädd att det skulle bli konstigt med såpas stor kyrka... Men detta blir super *glad*

• CiaLovesAndreas
    snuttfia skrev 2009-07-29 19:43:06 följande:
    Har varit och kollat på kyrkan nu och det var nog en av de vackraste kyrkor jag varit i! Sååååå lycklig nu och så fort det är slut på semester på pastorsexpeditionen så ringer vi och bokar! Åh, det var så mysigt, den är rätt stor men känns ändå intim på nåt sätt, vi blir ju så få och jag var rädd att det skulle bli konstigt med såpas stor kyrka... Men detta blir super *glad*
    Vad härligt!
  • snuttfia
    CiaLovesAndreas skrev 2009-07-29 19:38:48 följande:
    Nämen, vad har hänt??? Var är ni?? Kom på att jag nog måste jobba för att inte förlora min plats i LAS "kön".
    Hur tänkte du med att vara mammaledig och ha barnet på dagis 15 timmar/v? Har du fler barn som du är hemma med då? För om du bara har det barnet som ska vara på dagis så måste du ju arbeta/söka jobb/studera den tid som barnet är på dagis. Har du flera barn går det bra att ha stora barnet på dagis 15 timmar och vara hemma med lilla. Eller fattade jag din fråga helt fel nu? *virrpanna*

Sen undrar jag om LAS påverkas av att du är föräldraledig? Var urdålig på arbetsrätt tyvärr men är inte föräldraledigheten liksom överhoppningsar tid alternativt räknas som tid du skulle ha jobbat? Fast det beror ju på vilken anställningstyp du har, är det timanställning så har jag helt noll koll... Asch, erkänner på studs, har nog noll koll ändå. Skit å, jag måste ta den där arbetsrättstentan nån gång om jag ska få ut en examen och jag fattar noll och intet
  • CiaLovesAndreas

snuttfia,
    Du har helt rätt, jag som är ute och cyklar.

Jaja, nu har jag skickat en allmän intresseanmälan till landstinget. Dock är det nu anställningsstopp, så jag vågar inte hoppas för mycket.

Jaja, tillbaks till det roliga.....bröllop!!

• Fröken Strössel

Hej tjejer! Här har det hänt grejer!

Skönt att höra att det är fler än jag som inte ska ha tärnor.

Roligt att höra att så många ska ha brudnäbbar. Funderar på att fråga min systers barn om de vill, hade varit roligt om de ville gå in framför oss.

Såg att ni pratat om hemsidor. Vi tänkte också ha en sida med all info så att bara det allra nödvändigaste står i inbjudan. Vill inte ha för mycket text i inbjudan, måste ju se snyggt ut

Budgetar har ni också hunnit prata om Jag har faktiskt gjort en, rätt intressant att ha en kolumn med vad jag trodde att saker skulle kosta innan och så en med den verkliga kostnaden. Blir inte alltid som man tänkt sig! Men jag tror ändå att vi kommer hamna ungefär på vad vi trodde tillslut. Vår festlokal blev tex. betydligt billigare än vad jag först trott.

Johi - Jag kommer nog också fixa rispåsar själv och bara knyta rosa och svart barnd runt.

Snuttfia - Vad kul att ni bestämt färger! Kommer bli supersnyggt! Och härligt att kyrkan var så vacker.

Åker ner till skåne på fredag. Ska bli jättekul att åka ut och titta på lokalen igen. Ska kolla lite nogrannare i trädgården där vi ska ha vigseln för att se vilka olika alternativ det finns. Stolatma som finns i lokalen är hemskt fula så jag ska se om jag kan sy överdarg eller vad jag ska göra...

• CiaLovesAndreas

Ska ni åka på bröllopsresa? Isåfall när och vart?
    Åker ni på sommaren eller väntar ni till hösten?

• Fröken Strössel

CiaLovesAndreas skrev 2009-07-29 21:21:22 följande:

Ska ni åka på bröllopsresa? Isåfall när och vart?Åker ni på sommaren eller väntar ni till hösten?
    Vi planerar att åka ganska direkt efter bröllopet, gifter oss 15 maj och planerar att åka 19 maj. Vi flyger till LA och sen blir det dryga tre veckors roadtrip i Kalifornien. Can't wait!! Himla kul att ha resan att planera samtidigt som själva bröllopet

Hur planerar ni att göra?
Svar på tråden MAJ 2010