• MV85

MAJ 2010

Eftersom vår tråd är avstängd startar jag en ny här så vi kan fortsätta vårt härliga tjötande

Här samlas alltså vi som gifter oss i Maj månad 2010, nykomlingar som "gamla" rävar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-03 16:02
    Vår förra tråd:
    brollopstorget.se/Forum-1-22/m3306394.html

• Svar på tråden MAJ 2010
  • CiaLovesAndreas

Snuttfia,
    Det lät ju som en jättebra idé att sova två nätter på hotell

Nu är vi nere i max 40 gäster, känns riktigt bra måste jag säga. Sen får man ju se hur många som kommer.
    Vill som sagt inte ha så stort.

Min blivande kommer troligtvis ta mitt efternamn. Jag har ett ovanligt och han har ett -son namn.

• Fröken Strössel

Martinaa - Låter som snyga inbjudningkort! Du får lägga upp bilder när du känner dig redo Ska bli kul att se!

• Fröken Strössel

oj, vilken härlig stavning jag fick till, snygga menar jag givetvis

Hur gör ni med musik under festen tjejer?

För oss blir det dator ansluted till ljudsystem. Har en lista där jag skriver ner bra musik så fort jag kommer på något. Kommer också låta alla gäster meddela sina top 3 partylåtar när de osar. Men blir det stelt med musik från dator tror ni? När man är ute och det är en DJ så flyter ju låtarna in i varandra, nu kommer det bli lite stopp mellan låtarna...

• CiaLovesAndreas

Fröken,
    Uj, ingen aning. Måste höra med stället som vi ska vara på om de kan rekommendera nåt bra.

• jaao

Fröken Strössel skrev 2009-07-30 20:01:33 följande:

oj, vilken härlig stavning jag fick till, snygga menar jag givetvis Hur gör ni med musik under festen tjejer? För oss blir det dator ansluted till ljudsystem. Har en lista där jag skriver ner bra musik så fort jag kommer på något. Kommer också låta alla gäster meddela sina top 3 partylåtar när de osar. Men blir det stelt med musik från dator tror ni? När man är ute och det är en DJ så flyter ju låtarna in i varandra, nu kommer det bli lite stopp mellan låtarna...
    Sålänge ni har scysst ljud så tycker jag det funkar prima!

Vi kommer ha liveband och kareoke (eller hur det stavas) Under kvällen.Vi kommer inte ha bröllopsfesten samma dag som vigseln, antagligen inte någon middag heller utan en FEST med våra vänner och släkt som inte var med under vigseln (jag har svårt att stå i centrum så vigseln sker med enbart våra föräldrar närvarande)
  • Fröken Strössel

Vi kan som tur är låna ljudsystem från lokalen som vi även kan ha utomhus under vigseln. Det är jag jätteglad för, smidigt att bara kunna ta dit datorn. Jag hoppas att det blir bra med spellista på datorn. Någon som har tips på vad vi ska tänka på?

Har någon tanke om att ha en spellista som kan gå hela kvällen men sen att göra några kortare mer partyintensiva som man kan dra igång om det skulle behövas lite mer action på dansgolvet

• Fröken Strössel

jaao - Hur gör ni med karaoken? Jag är löjligt förtjust i det men kommer nog få svårt att få till det eftersom jag antar att man måste ha den i ett annat rum?

• jaao

Spotify! Där kan ni lägga upp spellistor, ta del av vänners spellistor och enkelt välja och vraka

• jaao

Fröken Strössel skrev 2009-07-30 20:16:16 följande:

jaao - Hur gör ni med karaoken? Jag är löjligt förtjust i det men kommer nog få svårt att få till det eftersom jag antar att man måste ha den i ett annat rum?
    Åh, det vet jag inte ännu men karaoke SKA vi ha, kanske kör vi det i pauserna... livebandet ska inte behöva stå och spela heeela kvällen. Skulle kunna ta det i ett annat rum eftersom lokalen är stor men jag gillar inte riktigt tanken på uppdelningen av människorna.
  • Fröken Strössel

Nej inte jag heller, vill att alla ska vara på samma fest

Får nog spara karaoken till en annan fest!

Svar på tråden MAJ 2010