• MV85

MAJ 2010

Eftersom vår tråd är avstängd startar jag en ny här så vi kan fortsätta vårt härliga tjötande

Här samlas alltså vi som gifter oss i Maj månad 2010, nykomlingar som "gamla" rävar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-03 16:02
    Vår förra tråd:
    brollopstorget.se/Forum-1-22/m3306394.html

• Svar på tråden MAJ 2010
  • CiaLovesAndreas

Buhu, tiaran som jag hittade på Glitter är borta
    Så nu måste jag ge mig ut på jakt efter en annan.

• Martinaa

Jag som höll tummarna så hårt....
  • snuttfia

Har du kollat på tiaror.se? Där finns många olika... hur såg den du ville ha ut? Kanske den finns nån annanstans på nätet? På festingen.se finns det lite också och pernillasbrudbutik.se och diadema.se finns det ännu fler och det var bara de jag hittade bland mina bokmärken. Sen har jag sett att en del frisörer också har tiaror i sina skyltfönster, hittar du inte nåt på nätet kanske du kan fråga runt om de kan ta hem nåt som liknar det du vill ha? Lycka till!

• CiaLovesAndreas

Martinaa,
    Åh, det gjorde jag med.

snuttfia,
    Har inte kollat runt alls på nätet. Men det får bli ett projekt
    Det svåra är ju att man inte kan prova de som finns på nätet.

Klänningsbutikerna har ju också tiaror, men de är så väldans dyra.

Uj, så svårt att beskriva den. Den var i silver, inte så hög och inte super-glitttrig

• Martinaa

Sambon gillade idén att vår brudnäbb ska hålla ringen! Det borde inte vara så svårt att sy en egen liten ringkudde. Om inte jag lyckas så har jag ju mamma Sparar vi ju pengar på näbb-bukett, haha. Man kanske kan fästa fast en liten blomma på kudden också, så blir det nån blomma också?

Bah, kan knappt bärga mig nu tills jag får berätta för min familj i helgen! Yeha!

• snuttfia

Har du inte berättat än Martinaa? Det är ju skitsvårt att hålla sig :)

Nu har jag fått ok av sambon på färgschemat för bröllopet, jippie! Nu känns det super! Det blir alltså vitt som bas och så grönt med fuchia och solgula detaljer. *dansar segerdans*

• Martinaa

Snuttfia:
    Nä, inte för min familj. Jag är ju som sagt utflyttad, så jag har inte träffat dem sedan det blev bestämt. Vill ju inte berätta i telefon!
    Sambons familj vet dock redan om det!

Kul att ni är överens om färgtemat!
    Jag gjorde faktiskt så att jag frågade vilken som är mannens favoritfärg, vilket han svarade blå på. Så tog jag blått som han ville ha, och silver som jag vill ha. Så fick han vara lite delaktig också!

• Martinaa

Whot.. här har jag varit borta i flera timmar och inte ett enda inlägg!?! :-O

• snuttfia

Precis min tanke, tänkte just försöka läsa ikapp och inget hade hänt :P Jobbar på att sätta ihop en bröllopshemsida så länge, tänkte att man kunde skicka länk i inbjudan och så kan man läsa på sidan och hitta karta och allt sånt...

• Martinaa

Precis så har vi (läs jag) gjort! Det första jag gjorde efter frieriet var att skaffa en domän till hos mitt webhotell som ska vara en ren bröllopssida. Den är i princip färdig redan! ^^ Där finns info om oss, om kyrkan, vägbeskrivning, gästbok, bröllopsblogg och annat bra att veta (presenttips, info om barn, mat och dryck m.m).

Så längst ner i inbjudan ska jag skriva "vänligen besök vår hemsida www.adress.se för ytterligare information". Jättebra sätt att informera sina gäster om en massa saker, men slippa tränga ihop det i inbjudan. "Kruxet" är väl att jag förutsätter ju att alla går in och läser, men jag tror inte det är någon av våra gäster som inte skulle ha tillgång till internet i och för sig.

Min sida ligger inte uppe nu, då jag är så rädd att bli "påkommen" utan lägger bara ut den när jag jobbar med den. Men kan kanske visa den för er här nån gång

Svar på tråden MAJ 2010