• MV85

MAJ 2010

Eftersom vår tråd är avstängd startar jag en ny här så vi kan fortsätta vårt härliga tjötande

Här samlas alltså vi som gifter oss i Maj månad 2010, nykomlingar som "gamla" rävar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-03 16:02
    Vår förra tråd:
    brollopstorget.se/Forum-1-22/m3306394.html

• Svar på tråden MAJ 2010
  • Fröken Strössel

Jisses, massor att läsa ikapp

Festhäfte, jag har faktiskt börjat lite smått på det jag också. Inte alls lika färdigt som Martinaas men jag har börjat iaf. Och gjort en prototyp för omslaget runt häftet.

Vi gifter oss också borgerligt och kommer gifta oss på samma plats som vi har festen.

Kathiz: När kommer ni boka vf? Jag har fått namn och nummer för de som gäller för oss och tänkte ringa nu efter semestern. Men de kanske tycker att man ringer alldeles för tidigt??

Ja ni tjejer, det är banne mig nästintill omöjligt att slita sig ifrån planeringen när man väl börjat!

• Fröken Strössel
    johi77 skrev 2009-07-27 22:35:49 följande:
    www.romance.se - massa små roliga saker. Hittade små söta flaskor med såpbubblor som jag bara måste ha!
    Vi ska också ha bubblor! Ska ni bara köra bubblor eller blir det ris också? Läste någonstans att om det blåser "fel" så kan det bli lite knepigt att få bra effekt med bubblor så jag funderar på att komplettera med ris också... Vilke funderingar, haha!
  • CiaLovesAndreas

Åh, sånt har inte jag tänkt på. Att man måste fixa sånt som man vill ha på sig när man kommer ut från kyrkan.
    Men bubblor verkade ju väldans vettigt!

Jösses, känns som att jag missar massor. Vilken tur att jag har er tjejer!

• johi77

www.romance.se/index.aspx&Lang=sweden&PId=1013888&PPC=61291

Jag gillade dom här bäst med rosa sidenband......

Jag tror vi kommer ha en korg där vi delar ut både bubblor och små påsar med ris. Sen tror jag många har med eget ris också.

• Martinaa
    johi77 skrev 2009-07-27 22:23:48 följande:
    Funderar mer på ditt festhäfte Martinaa..... så många sidor.... vad har du fyllt det med egentligen?
    Ja du... Jag gör det i Microsoft Publisher vilket är otroligt enkelt att jobba i, då man slipper allt det här med att lura ut vilka sidor som kommer på samma papper osv, om du fattar vad jag menar. Programmet gör det åt en! Också lätt att infoga nya sidor och programmet räknar om allt sånt. Sitta och göra det i Word hade jag blivit knäpp av. Finns även andra program att jobba i, som jag inte kommer på namnet på nu.
    Jag har liggande A4 dubbelvikt, så A5-storlek på det. Hade gärna haft det på höjden för att göra det lite "udda", men alla bröllop vi varit på det senaste har haft höga långsmala häften, så för att inte göra likadant blir det så här.

Jag har med presentation av värdparet på en sida, meny på nästa, presentation av brudparet (varsin sida), ett uppslag för bildcollage på oss, två egengjorda korsord *lite nöjd faktiskt*, bröllopsbingo, ordlista med lite småländska samt borås-uttryck då vi har släkt från varsitt landskap, ett uppslag var till intervju med våra föräldrar samt deras bröllopsbilder och i slutet ligger presentation av gästerna på tre uppslag (ej gjort än så vet inte hur mycket plats det tar).
    Förstasidan blir typ "hej o välkommen" samt en löstagbar lapp där gästen kan fylla i om de vill delta med sång, tal eller lek av nåt slag. Sista sidan blir tack till föräldrar, värdpar och sånt!

Tja... det var typ det!

Om ni undrar var bröllopsbingo är kan ni ladda ner mitt här
    www.martinaa.se/upload/bingo.doc

Längst ner på varje sida har jag dessutom lagt in ett litet citat med kärleks- eller bröllopsanknytning! Är rätt nöjd med det. Börjar nästan bli nervös att det är lite FÖR mycket grejer i, att folk inte kommer hinna med att läsa allt eller lösa nåt av korsorden alls... Beror ju på hur mycket lekar och tal det blir.
  • Kathiz å Kimmo

Jag ringde kommunen där vi bor och hon som var ansvarig. Det verkar lite struligt.

Vanligtvis bokar man tid i stadshuset och gör det där. Annars gör vf det på sin fritid om det ska vara någon annanstans. De börjar inte ta bokningar förrän i december. På kommunens hemsida stod det att det var två st vf, men sen läste jag på länsstyrelsens hemsida å då var det fler vf.

Men som sagt i december är det bara att försöka vara först till kvarn!!!
    Fröken Strössel skrev 2009-07-27 22:36:17 följande:

Jisses, massor att läsa ikapp Festhäfte, jag har faktiskt börjat lite smått på det jag också. Inte alls lika färdigt som Martinaas men jag har börjat iaf. Och gjort en prototyp för omslaget runt häftet.Vi gifter oss också borgerligt och kommer gifta oss på samma plats som vi har festen.Kathiz: När kommer ni boka vf? Jag har fått namn och nummer för de som gäller för oss och tänkte ringa nu efter semestern. Men de kanske tycker att man ringer alldeles för tidigt??Ja ni tjejer, det är banne mig nästintill omöjligt att slita sig ifrån planeringen när man väl börjat!
  • Fröken Strössel

johi77 skrev 2009-07-27 22:42:54 följande:

www.romance.se/index.aspxJag gillade dom här bäst med rosa sidenband...... Jag tror vi kommer ha en korg där vi delar ut både bubblor och små påsar med ris. Sen tror jag många har med eget ris också.
    Det har du rätt i! Men vi gör nog som ni, fixar en korg där vi har lite av varje. De du länkar till är fina! Kanske blir lite pluttinuttigt med hjärtan, jag är inne i en fas då jag gillar hjärtan nu. Kanske måste bromsa lite så att det inte blir för gulligt allting
  • Fröken Strössel

johi77 skrev 2009-07-27 22:48:01 följande:

www.romance.se/index.aspxHär är ett liknande halsband vi tipsade om förut.
    Tack för tipset!

Kathiz: Det är nog olika för olika komuner. Där vi ska gifta oss finns det fyra st och precis som för er så bokar man direkt hos vf. När jag pratade med komunen så sa hon att det var upp till var och en av de fyra vf att bestämma när de började ta emot bokningar... Vi har rankat och jag hoppas att vi får nr.1 eller nr.2 på listan

Martinaa: Låter som ett bra upplägg! Kul att du hunnit så långt med det.
Svar på tråden MAJ 2010