• MV85

MAJ 2010

Eftersom vår tråd är avstängd startar jag en ny här så vi kan fortsätta vårt härliga tjötande

Här samlas alltså vi som gifter oss i Maj månad 2010, nykomlingar som "gamla" rävar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-03 16:02
    Vår förra tråd:
    brollopstorget.se/Forum-1-22/m3306394.html

• Svar på tråden MAJ 2010
  • nu gifter vi oss

Utan dina andetag, menar jag naturligtvis.

• CiaLovesAndreas

Martinaa,
    Vad gullig du är!
    Så bra, gillar verkligen texten till den.

Hehe, här är träningen i full gång för att få en plattare mage Måste säga att det känns liiite lättare nu när man har ett mål

• johi77

nu gifter vi oss skrev 2009-07-27 20:49:13 följande:

Ooooohhh vilket bra tips! Jag och J tycker jättemycket om Kent, vi funderar på att dansa första dansen till 'Utan din andetag'. Vi letar en låt som våra folkmusiker ska spela vid ceremonin, som ingångslåt. De ska gå före följet och spela nyckelharpa och ev. också mandolin eller gitarr, vet inte säkert nu om det blir en eller två pers. DEN HÄR LÅTER BLIR JU PERFEKT FÖR DE INSTRUMENTEN. TACK!!!! Att jag inte tänkt på det själv!
    Va kul att jag kunde tipsa och jag lovar dig - det kommer bli succé!

Jag läser ALLT ni skriver men jag har lovat family att fixa kantarellmackor nu och sen kanske lite film Jag kikar nog hit igen lite senare.
  • CiaLovesAndreas

johi, det får du allt göra!
    Mannen kommer titta på Prison break från 22 och framåt. Gissa vad jag kommer ägna mig åt

• Fröken Strössel

Cia & Martinaa, jag som är helt snurrig Menade Nothing else matters när jag skrev November rain. Hur som helst, fina låtar både den och Shirleys! Jisses ibland blir det galet

Jag har också ett excelldokument där jag skriver in alla inköp vi gör. Blir som sagt spännande att se vad man landar på islutändan. Men jag tror faktiskt att vi kommer hålla vår budget, naivt kanske

Jag ska träffa frisör nu när vi åker till Skåne nästa vecka, hoppas att jag kan boka smink och hår på samma ställe så att jag slipper åka runt.

• Moon River

nu gifter vi oss skrev 2009-07-27 20:50:00 följande:

Utan dina andetag, menar jag naturligtvis.
    den som är så underbar, jag vill ha den som solosång på bröllopet.
  • Martinaa

Min man sitter och spelar dataspel (som vanligt). I vanliga fall brukar jag gnälla en del på det... Sen frieriet får han nästan spela hur mycket han vill, hahaha!!

• nu gifter vi oss

Ska be mor scanna in och maila till mig, säger till här när jag har den så kan ni PM:a mig era mailadresser. Ok? Vad roligt!

Nålen har min mamma fått av hon som färgar och säljer garnet.
    Den kommer dekoreras i samma stil som övriga smycken, förmodligen med sötvattenspärlor och swarovskistenar. På tråd som surras runt nålen och sen i nåt fint mönster ut i små "armar".

Angående klänningen. Vad tror ni om att ta bort rosetten?
    Då blir det en rätt enkel klänning, jag är sugen på det...
    Maggie Sottero 'Dallas Marie', finns i mitt galleri.

• CiaLovesAndreas

Martinaa,
    Mannen fattar inte vad jag gör vid datorn så mycket. Helt besatt!

• snuttfia

Martinaa: Embossa är skiiiitkul :) Jag är löjligt förtjust i den tekniken, det blir så lyxigt och fint när man får till det :) Hoppas du hittar nåt fint på butiken! Man kan ju handla ihjäl sig om man inte har en bra plan på vad man _egentligen_ ska ha ;) Brorsan har redan lovat att fota så jag hoppas det blir bra, tror han kan göra rätt fina utomhusbilder, men han tar riktigt bra porträtt också (finns några på sidan). Och jag tänker också beställa kinaklänning :)

Nu har jag satt på mig planerarmössan igen och känner mig peppad. Var så knäpp på vad vi ska ha för färger. Vi bestämde grönt men jag kände mig så oinspirerad, Nu har jag bestämt att det får bli (med vitt som grundfärg) grönt (har inte bestämt om det blir äppel-, pistage- eller limegrönt) med detaljer i fuchia och varm sol/apelsingult. Nu ska bara stora övertalningskampanjen börja för att få med sambon som när vi bestämde oss att det får vara vilka färger som helst utom turkos och rosa (mina älsklingsfärger såklart). Håll tummarna för att jag kan få med honom för jag tror det blir skitsnyggt!

Så var det musik ja... hmmm... In och utgångsmarch har jag inte funderat på(fast detta var skitkul:

), kanske den gamla vanliga mendehlson gissar jag, den är pampig och fin! Sen gillar jag folkmusik också och hade gärna haft nån fin gånglåt eller nåt som utgångsmarch, vet inte riktigt. Har kommit på att jag har en gymnasiekompis med underbar sångröst som bor inte jättelångt bort, ska fråga henne om hon kan tänka sig att vara solist för en liten slant. Vore supermysigt! Som brud"vals" har vi bestämt "Dance me to the end of love" med Leonard Cohen

den gillar vi båda.

Hoppas länkarna funkar nu :)

Svar på tråden MAJ 2010