• MV85

MAJ 2010

Eftersom vår tråd är avstängd startar jag en ny här så vi kan fortsätta vårt härliga tjötande

Här samlas alltså vi som gifter oss i Maj månad 2010, nykomlingar som "gamla" rävar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-03 16:02
    Vår förra tråd:
    brollopstorget.se/Forum-1-22/m3306394.html

• Svar på tråden MAJ 2010
  • johi77

Det är kampanjpris på bubblorna så man kanske ska slå till

• CiaLovesAndreas

Uj, nu är det ju jag som inte hänger med här

• Kathiz å Kimmo

Ja, det är absolut säkert så.
    Men jag blev lite förvirrad när jag hittade två på ett ställe och 5 på ett ställe.
    Men det är bara att vänta.

Anledningen till att man skulle vänta till december var att då får de in nästa års kalender. Men jag ska kola länsstyrelsen igen och se hur det går till där!!!

Vi har dock en kollega som har varit präst och som fortfarande får viga folk. Det får bli en sista utväg.

• johi77
    Martinaa skrev 2009-07-27 22:45:33 följande:
    Ja du... Jag gör det i Microsoft Publisher vilket är otroligt enkelt att jobba i, då man slipper allt det här med att lura ut vilka sidor som kommer på samma papper osv, om du fattar vad jag menar. Programmet gör det åt en! Också lätt att infoga nya sidor och programmet räknar om allt sånt. Sitta och göra det i Word hade jag blivit knäpp av. Finns även andra program att jobba i, som jag inte kommer på namnet på nu.Jag har liggande A4 dubbelvikt, så A5-storlek på det. Hade gärna haft det på höjden för att göra det lite "udda", men alla bröllop vi varit på det senaste har haft höga långsmala häften, så för att inte göra likadant blir det så här.Jag har med presentation av värdparet på en sida, meny på nästa, presentation av brudparet (varsin sida), ett uppslag för bildcollage på oss, två egengjorda korsord *lite nöjd faktiskt*, bröllopsbingo, ordlista med lite småländska samt borås-uttryck då vi har släkt från varsitt landskap, ett uppslag var till intervju med våra föräldrar samt deras bröllopsbilder och i slutet ligger presentation av gästerna på tre uppslag (ej gjort än så vet inte hur mycket plats det tar).Förstasidan blir typ "hej o välkommen" samt en löstagbar lapp där gästen kan fylla i om de vill delta med sång, tal eller lek av nåt slag. Sista sidan blir tack till föräldrar, värdpar och sånt!Tja... det var typ det! Om ni undrar var bröllopsbingo är kan ni ladda ner mitt härwww.martinaa.se/upload/bingo.doc Längst ner på varje sida har jag dessutom lagt in ett litet citat med kärleks- eller bröllopsanknytning! Är rätt nöjd med det. Börjar nästan bli nervös att det är lite FÖR mycket grejer i, att folk inte kommer hinna med att läsa allt eller lösa nåt av korsorden alls... Beror ju på hur mycket lekar och tal det blir.
    Låter grymt! När jag var toastmadame så ville även vi ha några sidor i häftet som inte brudparet kunde styra, har du tänkt på nåt sånt?

Ni blir jag så nyfiken var du kommer ifrån, jag är utflyttad småländska...

Om man ber snällt längre fram hoppas jag på att få en titt på ditt häfte.
  • Fröken Strössel
    johi77 skrev 2009-07-27 22:53:51 följande:
    Det är kampanjpris på bubblorna så man kanske ska slå till
    Har tänkt det också men det blir säkert kampanjpris igen eller var tror du, är ju trots allt 9 månader kvar
  • Martinaa

Såpbubblor är fint och kan bli en rolig och fin effekt på foton... samtidigt som det kan paja en annars kanonbild om det kommer en bubbla mitt framför ansiktet... Ett litet riskorn är nog lättare att redigera bort om de skulle hamna på fel ställe (förutom framför ögonen).

Läste i en annan tråd att vissa har haft rosblad att kasta, men hur det går till förstår inte jag. Det skulle tydligen vara väldigt fint på bilderna iaf.

Vad man än vill ha att kasta så bör man höra med ansvarig för kyrkan eller vigselplatsen först (vaktmästare eller dylikt). Vissa vill inte ha massa ris liggandes på grund av fåglar, gnagare och/eller att det ser skräpigt ut...

• johi77

Bra tankar Martinaa... Läste att det fanns specialris som inte är farligt för fåglarna... Jag tror nog jag vill ha bubblor ändå bara för att det är en kul grej och inte så vanligt.

Ditt bröllopsbingo Martinaa var ju jättekul, sen var jag en liten hacker *haha* så jag tror jag vet lite mer om dig nu *nyfiken*

• CiaLovesAndreas

Hur kommer ni göra med era tärnors hår. Får de bekosta frisören själva eller betalar ni?

• Kathiz å Kimmo

Jag hoppas att min mamma fixar hennes hår.

Mamma är utbildad frisör och ska fixa min uppsättning.
    Min tärna har dessutom 1000 ggr lättare hår än vad jag har, tjockt och självlockigt. Själv har jag sååå rakt hår och inte alls så tjockt som hon!!!

Har snackat om klänningen och jag sade att hon har fria händer och hon sade att hon köper klänningen själv!!!

Mkt snäll tärna mao!!!

• CiaLovesAndreas

Nä ni tjejer, nu är det sängen-dags för mig.
    Hör kanske lite imorgon.
    Men tänk på att inte skriva så många sidor imorgon då jag jobbar mellan 13.30 och 21.30

Svar på tråden MAJ 2010