Martinaa skrev 2009-07-27 22:45:33 följande:
Ja du... Jag gör det i Microsoft Publisher vilket är otroligt enkelt att jobba i, då man slipper allt det här med att lura ut vilka sidor som kommer på samma papper osv, om du fattar vad jag menar. Programmet gör det åt en! Också lätt att infoga nya sidor och programmet räknar om allt sånt. Sitta och göra det i Word hade jag blivit knäpp av. Finns även andra program att jobba i, som jag inte kommer på namnet på nu.Jag har liggande A4 dubbelvikt, så A5-storlek på det. Hade gärna haft det på höjden för att göra det lite "udda", men alla bröllop vi varit på det senaste har haft höga långsmala häften, så för att inte göra likadant blir det så här.Jag har med presentation av värdparet på en sida, meny på nästa, presentation av brudparet (varsin sida), ett uppslag för bildcollage på oss, två egengjorda korsord *lite nöjd faktiskt*, bröllopsbingo, ordlista med lite småländska samt borås-uttryck då vi har släkt från varsitt landskap, ett uppslag var till intervju med våra föräldrar samt deras bröllopsbilder och i slutet ligger presentation av gästerna på tre uppslag (ej gjort än så vet inte hur mycket plats det tar).Förstasidan blir typ "hej o välkommen" samt en löstagbar lapp där gästen kan fylla i om de vill delta med sång, tal eller lek av nåt slag. Sista sidan blir tack till föräldrar, värdpar och sånt!Tja... det var typ det! Om ni undrar var bröllopsbingo är kan ni ladda ner mitt hä
rwww.martinaa.se/upload/bingo.doc Längst ner på varje sida har jag dessutom lagt in ett litet citat med kärleks- eller bröllopsanknytning! Är rätt nöjd med det. Börjar nästan bli nervös att det är lite FÖR mycket grejer i, att folk inte kommer hinna med att läsa allt eller lösa nåt av korsorden alls... Beror ju på hur mycket lekar och tal det blir.
Låter grymt! När jag var toastmadame så ville även vi ha några sidor i häftet som inte brudparet kunde styra, har du tänkt på nåt sånt?
Ni blir jag så nyfiken var du kommer ifrån, jag är utflyttad småländska...
Om man ber snällt längre fram hoppas jag på att få en titt på ditt häfte.