• MV85

MAJ 2010

Eftersom vår tråd är avstängd startar jag en ny här så vi kan fortsätta vårt härliga tjötande

Här samlas alltså vi som gifter oss i Maj månad 2010, nykomlingar som "gamla" rävar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-03 16:02
    Vår förra tråd:
    brollopstorget.se/Forum-1-22/m3306394.html

• Svar på tråden MAJ 2010
  • Bluebride

hmm verkar som alla mina inlägg har försvunnit.

Jag planerar lite smått här i alla fall, köpt saker till bröllopet för ca 600:- denna månad, ska se om man kan kolla lite på matrial till inbjudningskorten på torsdag, får se.

Fasen, nu har jag fått hicka, å jag som ska sova nu. blä

Sov gott

• CiaLovesAndreas

johi,
    Min m2b var också på mig ang. budgeten igår. Så nästa steg är väl att göra en budget gissar jag, usch vad tråkigt!

Nu är det dags för jobb igen. Dyker nog in här ikväll igen.

• jaao

Min blivande kommer ha 2 ringar, jämnställdhet

Martinaa skrev 2009-07-28 22:54:15 följande:
    Hmm... jag måste bara fråga här. Är jag helt dum i huvudet, men när du skriver "ringARNA" i plural... Det är väl bara en ring till bruden man köper? Killen har ju kvar sin förlovningsring, och det enda man gör där är att gravera in ett datum till? Eller har jag totalt missat nånting nu...???
  • Martinaa

Tja brudar!

Nu har jag varit och köpt tapetrullarna som ska användas till inbjudningskort samt omslag till festhäftena! Var även inne i scrap-butiken och blev jätteinspirerad! Ska eventuellt beställa en specialgjord stämpel med våra namn som jag ska använda på både inbjudningar, festhäften, tackkorten och eventuellt även vigselprogrammen.

Ska ni dela ut ett vigselprogram per person eller per par? Ska ni skriva ut psalmerna i programmet, eller bara psalmnummer och sedan dela ut psalmböcker? Är jag för tidig som frågar det här redan nu? :P

• snuttfia

Martinaa, var det månne magnolia du var på? Kunde man beställa stämplar där och vad kostade det? Jag har också klurat på att ha en monogram-aktig stämpel och ha på lite olika saker... Det andra har jag inte funderat på än, oj vad mycket det är att klura på märker jag!

Men dagens bröllopsfix består iaf i att i kväll ska vi titta förbi kyrkan vi funderar på, de har musikgudstjänst i kväll och vi tänkte slinka in före och se hur det ser ut. Har varit förbi ett par gånger innan men det är alltid låst, lite tråkigt.

Nä, nu ska jag ner och fortsätta med hemmafixandet. Idag står det förberedsel för fogning av kakel och klinker på schemat och så ett sista varv måla på garderobsdörrarna. Man får passa på när sambon har semester och kan kolla ungarna ;)

• Martinaa

Jajemän, visst var det Magnolia! :) Fick veta om deras existens första gången i förgår!
    De gör egentligen inte specialbeställda stämplar, men de ska nog lösa det åt mig ändå! :) Imorgon ska jag få ett mail från dem med lite mer information. Jag kan återkomma när jag fått det.

Håller tummarna att ni får kyrkan ni vill ha!

Nu ska jag ut och rida med min värdinna!

• CiaLovesAndreas

Uj, så effektiva ni är.
    Jag har varken tänkt på vigselprogram eller festprogram iiiiihhhh, nu blir jag stressad igen

• snuttfia
    CiaLovesAndreas skrev 2009-07-29 16:56:14 följande:
    Uj, så effektiva ni är. Jag har varken tänkt på vigselprogram eller festprogram iiiiihhhh, nu blir jag stressad igen
    hehe, ska jag vara helt ärlig så vet jag inte ens vad som står i ett vigselprogram och knappt i ett festprogram ;)
  • CiaLovesAndreas
    snuttfia skrev 2009-07-29 17:03:55 följande:
    hehe, ska jag vara helt ärlig så vet jag inte ens vad som står i ett vigselprogram och knappt i ett festprogram ;)
    Åh så skönt att höra, då är jag inte ensam!

Helt OT, men är det nån som har koll på om mitt barn kan gå på dagis 15/vecka och att jag sen är mammaledig resten av tiden?
  • Moon River

Hej på er!

Ikväll ska jag beställa save-the-date-kort. Fick nämligen inofficiellt veta att min kusin troligen också planerar bröllop i maj 2010 (!). Eftersom vi redan har bokat lokal och vigsel så vill vi inte att släkten ska bli dubbelbokade på just vår dag, det vore ju inte så kul.

Har ni köpt några bröllopstidningar som ni kan rekommendera?

Svar på tråden MAJ 2010