• MV85

MAJ 2010

Eftersom vår tråd är avstängd startar jag en ny här så vi kan fortsätta vårt härliga tjötande

Här samlas alltså vi som gifter oss i Maj månad 2010, nykomlingar som "gamla" rävar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-03 16:02
    Vår förra tråd:
    brollopstorget.se/Forum-1-22/m3306394.html

• Svar på tråden MAJ 2010
  • Bluebride

jag byter till hans namn då hans släkt e den enda som heter så, de är väl ca 30 st i hela sverige, har själv ett berg-namn det finns gott om dem utan mig. Dottern heter redan pappans namn.

• snuttfia

Oj, vad ni har skrivit igen! Och nu är det så sent så jag orkar inte svara allt jag tänkte när jag läste igenom allt...

Jag skulle supergärna haft en trubadur eller ett band på festen, men det räcker nog inte budgeten till så vi kör nog också dator med låtar på bara. Det blir nog bra det med, vi är ju som sagt var inte så många så det blir nog knäppt med ett band för så få människor. Det där med öppen scen lät skitkul, önskar jag hade några musikervänner också men det skulle nog låta rätt förskräckligt om vi hade nåt sånt Fast pappa spelar gitarr bra, funderade på om jag skulle ge honom i uppgift att lära sig en låt och så kunde jag sjunga för min man under middagen då. Fast vet inte om jag törs, hehe. Lider av lätt scenskräck...

Näpp, nu ska jag krypa mot sängen så fort hundarna fått komma ut en sväng. *gäääsp* Vad bra förresten att den här tråden fick massa liv helt plötsligt för nu känner jag mig jätteladdad för att planera igen. Tack för det tjejer!

• snuttfia

Just det, vilken tid har ni tänkt att ceremonin ska börja? Jag tänkte direkt kl 15 men då tyckte sambon att det kanske var sent, hur lång är egentligen en vigselceremoni i kyrkan? Jag vill gärna hinna piffa mig ordentligt före och så tänkte vi fota innan också så gästerna slipper vänta på oss innan festen... Vi ska ju boka kyrkan nästa vecka hoppas jag och då vill de väl veta och jag blir så osäker!

• CiaLovesAndreas

snuttfia,
    Vår ceremoni kommer börja kl. 15. Tycker det känns rätt så lagom. Då blir det kanske inte alltför stressigt på morgonen och sen att det blir lagom att man minglar lite och sen sätter sig till bords. Gissar att man kommer vara rätt så hungrig efter själva vigseln

Nu är det dags för jobb igen. Hörs ikväll.

• Fröken Strössel

Vi kommer lägga vigseln tre eller fyra. Troligtvis tre så att vi har lite svängrum om det skulle komma en störtskur just då. I så fall får vi ta brudskålen innan och vigseln sen om det ser ut att kunna klarna upp..

Idag åker vi ner till Skåne! Ska bli jättekul att åka ner och kunna reka lite på plats Vi ska träffa careting, frisör och åka ut till lokalen igen och dubbelkolla en massa.

• snuttfia

Här var det lugnt idag :) Ni skriver väl när jag inte har tid att hänga här, hehe.

Fröken: Vad kul att åka och kolla in stället och få lite mer koll på vad som behöver göras, jag blir lite avis. Vi har tänkt hyra en hembygdsgård intill kyrkan men har inte varit och kollat ens och jag är så nervös att det är fult och opraktiskt där... Annars vet jag inte var vi ska vara, men det löser väl sig!

Tror vi bestämmer kl 15 nu när jag funderat på det lite, verkar vara en rätt vanlig tid.

Nä, tillbaks till skrivandet. Jag försöker få färdigt förra kursen innan nästa börjar, alltid ute i sista minuten :P

• CiaLovesAndreas

Har kört fast. Har kommit på en jättebra värd, men frågan är vem som ska vara hennes reserv ifall hon inte kan/vill.

Det blir totalt 20 inbjudningskort som ska skickas ut. Men det kanske är lite tidigt att beställa dem än, eller vad tror ni?

• CiaLovesAndreas

Uj, så lugnt det var här ikväll.
    Är det bara jag som inte kan slita mig från detta forum?

• snuttfia

Närå, jag tittar också in med jämna mellanrum... Har bara inget vettigt att skriva om just nu... Ser fram emot att få boka kyrka nästa vecka, det blir nog lite mer verkligt då!

Beställde du inbjudningarna eller väntar du? Jag vill också, men vi har ju inte ens bokat nåt än så det är ju inte dags än, hehe...

• CiaLovesAndreas

snuttfia,
    Jag har heller inget vettigt att skriva, men jag skriver ändå

Nä, jag har inte beställt inbjudningskorten än. Funderar även på att beställa placeringskorten i samma modell, men jag vet inte...kanske blir lite för dyrt. Det skulle isåfall kosta ca 500:-

Härligt att boka kyrkan imorgon. Själv längtar jag efter att få se vår prel.bokade lokal inuti och få prata med de som äger den om saker och ting.

Svar på tråden MAJ 2010