• MV85

MAJ 2010

Eftersom vår tråd är avstängd startar jag en ny här så vi kan fortsätta vårt härliga tjötande

Här samlas alltså vi som gifter oss i Maj månad 2010, nykomlingar som "gamla" rävar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-03 16:02
    Vår förra tråd:
    brollopstorget.se/Forum-1-22/m3306394.html

• Svar på tråden MAJ 2010
  • Martinaa

På min test-inbjudning skrev vi 4 april (en söndag). Gifter ju oss 15 maj, så det blir ju ungefär sex veckor innan. I och med att vi skickar ut inbjudningarna redan vid jul så tyckte vi att vi kunde sätta en ganska tidig osa. Vissa sätter ju den bara typ två veckor innan. Förhoppningsvis hör ju de flesta av sig ganska tidigt, men om det är några sena så har man ändå lite tid på sig att fixa med bordsplacering, gästinfon till festhäftet osv.

• CiaLovesAndreas

Martinaa,
    Ja, jag funderar också på nåt sånt. För ev. kommer min vän göra placeringskorten och det är väl snällt om hon får lite tid på sig

Imorgon kommer vår ev. fotograf på besök
    Prata lite upplägg och känna av så det känns rätt, om ni förstår hur jag menar

• snuttfia

Nu är kyrkan bokad :D Lite tur hade vi ändå för helgen innan och efter var det konfirmationer så det blev ju bra. Jag gillade prästen jag pratade med, han var supertrevlig men tyvärr jobbade inte han då så vi skulle nog få kyrkoherden, men han är säkert trevlig han med. Dags att kolla på hur man får komma och kolla på lokalen vi tänkt oss. Det är nog det enda som finns i närheten så om det inte funkar får vi ta nåt inne i Borås, det är typ 2 mil men nog måste väl gästerna kunna ta sig dit efter festen om det krisar? Jag menar, de måste ju ändå ta sig ut till kyrkan på nåt sätt? Hur tänker ni, ordnar ni skjuts mellan kyrka och lokal och sånt eller får de sköta det själva?

Martinaa, jag får nog ta sambon med mig och kolla på torpa stenhus, jag är så nyfiken nu. Min kompis sa att det är jätteromantiskt och fint där och tyckte vi skulle ta en barnfri utflykt dit och äta god mat. Tror nog vi får försöka fixa det nån gång

Så fort vi har fixat lokal ska jag börja klura på inbjudningskort och kanske save the date också. Det är ju långt att åka för de flesta så det är ju bra om de får lite förvarning om de vill boka billiga flyg och sånt. Men osa och sånt har jag inte funderat så mycket på, skulle gärna ha ett tag på mig sen när jag vet vilka som kommer, hur vet man annars hur mycket maten ska kosta och hur stor tårta man ska beställa och sånt? Det vill man ju ändå ha lite klart?

Dags att städa, sambons mamma och syrra kommer på besök i kväll och stannar en vecka. Blir mycket bröllopssurfande för mig på kvällarna så slipper jag leka sällskapsdam Svärmor vill alltid kolla fotboll och jag får krypningar av att vara i samma rum som en tv med fotbollsmatch på :-P

• CiaLovesAndreas

snuttfia,
    Vilken tur ni hade med kyrkan!

Där sa du nåt om mat och tårtan...kanske ska ha osa ännu tidigare då...hmm...

Gästerna kommer få ta sig från kyrkan till lokalen själva. Med bil tar det ca 5 min
    Sen kommer vi förhoppningsvis med häst och vagn

• Martinaa

Cia:
    Åh häst och vagn! Det hade jag också velat åka i, men jag tror nog vi får promenera de 100-200 metrarna till festlokalen själva

Osa inte FÖR tidigt, tårta kan man ju beställa ändå, för man vet ju på ett hum hur många som kommer. Och lite tårta över har inget dött av

Snuttfia:
    Skönt att ni fick kyrkan ni ville ha! Hoppas det löser sig med festlokal också. 2 mil mellan kyrka och lokal funkar, men är liiite i längsta laget tycker jag.
    Eftersom hela vårt spektakel ligger ute i "skogen" en bit från Borås så ska vi försöka ordna med buss till och från Torpa. De som vill åka med den får anmäla sig och betala en liten peng (typ 50-100 kr beroende på vad det nu kommer kosta) så får de transport till och från bröllopet. Alla har kanske inte möjlighet att köra, eller vill köra då de kommer dricka lite!

Nu måste jag vara lite social här! Bror med familj är på besök! Hörs imonnkväll igen antar jag!

Hej hopp!

• Fröken Strössel

Hej på er! Nu har vi varit på Ullared och det var lite av en besvikelse för bröllopet tycker jag. Det enda vi köpte var plastglas som vi ska ha i baren efter middagen. Hittade inga fina servetter som jag hade hoppats kunna köpa där... Men men en hel del annat blev det ändå

Har bokat tid hos frisören så ska träffa henne på torsdag, lokalen ska vi till på lördag och catering ska vi träffa på rorsdag så lite händer det i alla fall!

Snuttfia: Vad kul med kyrkan! Hoppas att lokalen passar också.

Cia: MMysigt med häst och vagn och vad kul att en vän ska göra inbjudningar och placeringskort.

Angående OSA så kommer vi nog ha det ca. sex veckor innan också, tycker det känns lagom. Bröllopet blir inte någon översaskning för någon så de flesta har nog redan bokat in det längre än så innan.

Nu ska jag iväg och ta ett kvällsdopp i havet!

• Kathiz å Kimmo

Vet inte om jag skrivit det i den här tråden. Men ikea har tygservetter för ca 4-5 kr/st. Säljes i 4-pack. Det var billigare än Dunillinservetter som jag såg på Ica.

Ett tips bara. Å bra om man inte måste ha superspeciella servetter!!!

• CiaLovesAndreas

Ja, jag hoppas verkligen att det kommer lösa sig med häst och vagn.
    Har drömt om det sen jag var liten

Snart dags för sängen för min del så jag orkar upp imorgon. Ser fram emot att träffa fotografen

• CiaLovesAndreas

Är det normalt att drömma "mardrömmar" om brölllopet redan???
    Jag drömde att det var den stora dagen, men inga gäster dök upp. Alla hade glömt bort den!

• Fröken Strössel

Cia - Jag har också drömt en och annan mardröm, senast att vi gifte oss på stranden och att det var så dåligt väder att vågorna slog in över oss och alla blev dyngsura!

Vi får hoppas att det inte eskalerar utan att drömmarna lugnar ner sig Annars komemr vi ju vara vrak när det äntligen är dags!

Svar på tråden MAJ 2010