• MV85

MAJ 2010

Eftersom vår tråd är avstängd startar jag en ny här så vi kan fortsätta vårt härliga tjötande

Här samlas alltså vi som gifter oss i Maj månad 2010, nykomlingar som "gamla" rävar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-03 16:02
    Vår förra tråd:
    brollopstorget.se/Forum-1-22/m3306394.html

• Svar på tråden MAJ 2010
  • johi77

Bara ett litet inlägg när jag tar en paus inne efter solandet

Vi kommer definitivt att fotas innan vigseln. Eftersom vår tid är kl 16 så är ju det gott om tid under dagen för det. Jag bryr mig inte så mkt om ringarna åker på i förväg. Jag vill inte heller att våra gäster ska behöva vänta på oss för länge. Någon tidsplan har jag inte men kanske att man fotas vid 13. Då har man fm för smink och hår och även lite mat kanske. Oj, vad ska man äta en sån här dag.... Får nog ta med typ pastasallad eller nåt och sitta och pilla i mig INNAN klänningen tas på. Sen får man väl bara äta nåt som garanterat inte kan spillas, dricka med sugrör hihi

• CiaLovesAndreas

johi,
    Jag tänker som dig, ang. fotograferingen.
    Men jag kommer ju ha fotografen med från tidig morgon, hos frisören och make up. Men att jag och mannen träffas några timmar innan själva vigseln ute vid festlokalen och tar kort i lugn och ro.

Martinaa,
    Jag kommer säkert också ha rödgråtna ögon, är ju hur blödig som helst

• jaao
    Martinaa skrev 2009-08-07 15:07:17 följande:
    Hehe, ja lyckligheten tror jag inte är några problem denna dag! Jag vill främst fotograferas innan vigsel pga tid som jag sa (skulle känna mig jättestressad om jag visst att massa folk väntade på oss) MEN också för att innan vigseln är sminket som fräschast också. Eftersom jag med STOOOR sannolikhet kommer grina som en stucken gris på bröllopet så vill jag inte bli fotad efteråt med rödgråtna ögon, haha.Häpp, nu måste jag fixa mig inför grill-och badkväll! Ha det toppen i solen ikväll alla brudar!
    Där har du en bra poäng... jag kommer garanterat också pajja sminket med tårara haha, kanske ska ta en funderare på det där hellre en nervös glimt än smink i hela ansiktet!
  • Moon River

Vattenfast mascara är ett måste om man inte vill se ut som en panda efter vigseln! Glöm inte det

Idag har jag hittat perfekta saker till bröllopet t.ex dekorationer, glas etc. Men det känns dumt att köpa det nu när det är såå lång tid kvar. Hur tänker ni angående sånt?

• Martinaa

Moon River skrev 2009-08-08 19:25:33 följande:

Vattenfast mascara är ett måste om man inte vill se ut som en panda efter vigseln! Glöm inte det
    Idag har jag hittat perfekta saker till bröllopet t.ex dekorationer, glas etc. Men det känns dumt att köpa det nu när det är såå lång tid kvar. Hur tänker ni angående sånt?
    Jag tänker som så att det ju bra att dela upp kostnaderna lite Om jag hade varit säker på att jag ska använda dem och inte kommer ångra mig om nån månad så hade jag nog börjat köpa lite nu. Det kommer kosta mycket sista månaden ändå!

Självklart kommer det vara vattenfast smink för hela slanten, men även om man inte har svarta ränder på kinderna, så kommer ögonen vara något röda. Min bror gifte sig med en "lipsill" förra året, och när hon vände sig om i kyrkan var hon alldeles rödgråten. Det kan ju ta en liten stund innan det går över :P
  • Lilleke

Hej.

Åh jag vill ansluta mig till er men vi har inte bestämt datum än, min gubbe är lite feg. Fast han sa härom kvällen att ja i mitten av maj borde väl bli bra, han har förhalat det länge nog nu:) snacka om bröllopsnerver.
    Men det går ju att planera och drömma även utan spikat datum. Får jag som jag vill blir det 15:e eller 22:e i Gräfsnäs slottsruin.

• Martinaa

Hej Lilleke! Du är välkommen hit så länge ändå! Bröllopsnerver finns det gott om här inne
    Jag hejjar på att det blir den 15 maj nu då, det är vårt datum!

• Lilleke
    Martinaa skrev 2009-08-08 20:42:23 följande:
    Hej Lilleke! Du är välkommen hit så länge ändå! Bröllopsnerver finns det gott om här inne Jag hejjar på att det blir den 15 maj nu då, det är vårt datum!
    Härligt tack så mycket! Jag ska nog snart ha ävertygat honom, då återkommer jag
  • CiaLovesAndreas

Ja, vattenfast smink blir det här också

Välkommen Lilleke!
    Då får väl jag rösta på 22:e som är vårt datum

Moon River,
    Jag tänker som Martinaa, att det kan vara bra att sprida ut kostnaderna lite.
    Grämer mig fortfarande över att jag inte köpte den där tiaran. Har dock inte gett mig ut att leta efter nån ny än, ska ta tag i det så småningom.

• snuttfia

Välkommen lilleke!

Hej hej, nu är jag jättetrött men har ju inte tittat in på jättelänge nu så en hälsning orkar jag nog med innan jag somnar.

Har sambons familj på besök nu och skulle fråga hans syrra om hon kunde vara lite värdinna på bröllopet (typ visa folk in i kyrkan och till lokalen och så), då klämmer hon ur sig att hon varit toastmadam på två bröllop och tänk sån tur man kan ha! Vips har vi en proffs-toastmadam Kul kul, tror hon blir super Vi hade som ingen aning om vem vi skulle be men då löste det ju sig ändå. Nån som kan visa folk i rätt riktning och dela ut lite såpbubblor och sånt är ju lättare att hitta än en toastmaster.

Ang foto tänker vi ta bilerna innan vigseln så slipper folk stå och vänta på oss. Brorsan ville hänga med hela dagen och fota förberedelser och allt sånt så det blir nog jättebra. Kanske nån bild direkt efter vigseln också bara för att ha några, men för mig känns det inte så viktigt att vi faktiskt är gifta på bilderna. Så länge vi är snygga

Om jag hittade något som jag visste vi behövde till bröllopet skulle jag slå till nu, som Martinaa och Cia säger så är det ju bra att sprida ut kostnaderna över tiden som är kvar. Önskear jag kunde hitta nåt skoj att börja shoppa men nu vill jag bara boka lokalen så vi kan komma igång med mer planering!

Sussa sött tjejer!

Svar på tråden MAJ 2010