• MV85

MAJ 2010

Eftersom vår tråd är avstängd startar jag en ny här så vi kan fortsätta vårt härliga tjötande

Här samlas alltså vi som gifter oss i Maj månad 2010, nykomlingar som "gamla" rävar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-03 16:02
    Vår förra tråd:
    brollopstorget.se/Forum-1-22/m3306394.html

• Svar på tråden MAJ 2010
  • CiaLovesAndreas

Uj, vad lugnt det är här inne.
    Idag har jag köpt både tiara och halsband.
    Var ju såklart tvungen att gå till klänningsaffären för att se så det passade. Tog då även med mina skor och det blev perfekt! Så nu längtar jag ännu mer.
    Mannen kommer bara att ha sett mina skor, så det blir riktigt spännande

Mitt hår vet jag dock inte vad jag ska göra med, om jag ska ha det kort eller om jag ska sätta i förlängningar.

• Fröken Strössel

Hej på er! Tillbaka på jobbet nu så mitt planerande ligger lite på is tyvärr. Funderar på att försöka boka vigselförrättare denna vecka, eller i alla fall ringa och höra med de två vi helst vill ha och se om det känns bra. Annars står allt still och det känns som jag jobbar halvt ihjäl mig. Ska bli fantastiskt skönt med lite semester igen om två veckor. New York!

Snuttfia: Lycka till med lokalen, tummar hålls här också!

Cia: Vad kul med smycken och att allt passade så bra ihop!

• CiaLovesAndreas

Fröken,
    Ja det kändes riktigt bra. Så nu kan man lägga det bakom sig. Det som är kvar till min utstyrsel är underkläder som jag ska ha på bröllopet och sen nåt raffigt till kvällen
    Sen tror jag att jag är färdig Om man bortser från smink och hår.

• CiaLovesAndreas

Fröken,
    Härligt med en resa till New York!

Lite OT. Ni får gärna hålla tummarna för att min arbetsgivare hittar ett jobb till mig. Mitt sommarvik går ut på fredag och enligt regler och sånt så är de skyldiga att antingen ge mig en tillsvidare anställning eller förflytta mig nånstans. Förhoppningsvis får jag veta vad som händer på fredag.

• Martinaa

Cia:
    Håller självklart stenhårt!
    Så du hittade en ny tiara sen? Vad bra! Vad blev det för någon och vart köpte du den? Jag har inte börjat kolla så mycket i affärer på sånt alls faktiskt. Jag är helt inne i trycksakerna för det mesta (för det går ju göra framför datorn, samtidigt som man BT-surfar, haha). Sitter och pillar och justerar i festhäftet, fast det är lååång tid kvar att göra det... men jag tycker det är så roligt!! :)

Har även ett, i stort sett, klart barnhäfte med pyssel, korsord och teckningar att färglägga!

Dags o nanna. Sov gott!

• CiaLovesAndreas

Martinaa,
    Tack!
    Ja, jag hittade den på Glitter. Lagom med bling-bling

Jag borde väl också ta tag i trycksakerna snart. För nu är min utstyrsel snart klar. Är bara underkläder som ska införskaffas.

• Malin och Anders

Hej Hej på er alla blivande brudar! Är helt ny här på sidan, men hör nog hemma här hos er här eftersom jag skall gifta mig pingstafton 2010! Ska försöka läsa ikapp alla era inlägg, utan att få bröllops-stress. Själv har jag än så länge endast bokat kyrka i Lerum utanför Göteborg och festen kommer hållas vid Nääs slott. Planera lugnt allihopa!

• johi77

Kul att läsa att ni smådonar lite var dag. Imorgon börjar jag jobba och lilleman börjar sin inskolning. Aug är en full månad med allt så jag återkommer

• Martinaa

Hej och välkommen hit Malin!! Självklart hör du hemma hos oss här om er stora dag är pingst nästa år!

Snuttfia:
    Förresten kom på... Du sa att ni inte ville lägga dyra pengar på festlokal, men jag tror inte det ska vara någon hyra på Ellagården, utan det ska ingå i kuvertpriset för maten. Sen vet jag iofs inte vad kuvertpriset är... Vågar inte lova nåt nu, men jag försökte luska lite hos min kompis som gifte sig där, utan att vara FÖR nyfiken (då det fortfarande är hemligt att vi ska gifta oss), hehe. Däremot så köper jag såklart om läget är fel man självklart letar efter festlokal nära vigselplats i första hand!

• CiaLovesAndreas

Äntligen hemma från jobbet!

Huh, så svårt det är att planera den stora dagen! Var och prel.bokade make up idag och satte tiden till 12. Tror ni man hinner bli sminkad och sen fotas innan vigseln eller blir det för tajt?
    Vi kommer checka av i januari och då kan jag förhoppningsvis ändra tiden (om jag kommer fram till att det blir för stressigt) eller ska jag boka om det redan nu??

Svar på tråden MAJ 2010