• MV85

MAJ 2010

Eftersom vår tråd är avstängd startar jag en ny här så vi kan fortsätta vårt härliga tjötande

Här samlas alltså vi som gifter oss i Maj månad 2010, nykomlingar som "gamla" rävar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-03 16:02
    Vår förra tråd:
    brollopstorget.se/Forum-1-22/m3306394.html

• Svar på tråden MAJ 2010
  • snuttfia

Cia, inte är väl det för tidigt? Bra att sprida utgifterna lite tycker jag Och såpbubblor blir ju inte gamla heller så de kan ju ligga och vänta på bröllopet i ett hörn nånstans

Åter till Cold mountain? Är det den med ´Nicole Kidman? Den har jag tänkt se nån gång men det har inte blivit. Jag såg Death Proof igår och skrattade gott. Tarantino är så bra och knäpp...

• CiaLovesAndreas

snuttfia,
    Ja, visst kan det vara bra att sprida ut det och bubblorna var inte dyra, så det är ju nästan att man måste slå till
    Jag har en stor ask med lock där jag tänkte att bröllopsrelaterade saker kan ligga. Än så länge bor min tira, halband och örhängen där

Japp, det är den filmen. Väl värd att se

• Martinaa

Hallå brudar! :)

Hej Fröken Strössel, "längesen" du skrev här!

En liten låda för bröllopssaker låter bra! Det får jag skaffa. Så får jag gå och leta upp nån fin tiara hade jag tänkt med. Som sagt, sprida ut kostnaderna är inte fel! Än så länge har jag bara en snoddmapp för alla papper; festhäftet, testinbjudningskortet, "att-göra-listan" med mera.

Satt och kollade klänningar för några dagar sedan. Har ju egentligen redan hittat "min" klänning, på Milly Bridal, men satt och letade om jag skulle hitta nån annan intressant, men näpp, står fast vid min klänning än så länge! :) Såg att den var en Maggie Sottero och upptäckte att det finns två butiker i Göteborg som säljer MS, så nu har jag och min värdinna bestämt att vi ska åka dit nån dag så jag kan få prova den innan jag beställer från Kina! Tänk bara om jag inte alls passar i den eller gillar den när jag ser den på riktigt... :-S Fast då är det ju bra att jag upptäcker det innan jag köper den, men jag vill så gärna tycka om den! :) Ser fram emot en göteborgstripp iaf.

Uj... undra hur det kommer kännas att se sig själv i en brudklänning! :-O DÅ kanske man fattar att det faktiskt ska ske... Det känns många gånger som om jag bara drömt ihop allt, för att JAG så gärna vill det här, utan att min sambo ens är med på det... ^^

• CiaLovesAndreas

Martinaa,
    Ja, det är riktigt smidigt med en låda

Uj, jag har redan hunnit prova min klänning 2 gånger sen jag hittade den

Helt OT: Nu har vi flyttat ut dotterns säng från vårt sovrum, så det blir en spännande kväll/natt.
    Vi har skaffat en sån babywatcher. Rummen ligger iofs inte så långt ifrån varandra, men det känns ändå bättre.

• snuttfia

Och vi flyttade just tillbaks dottern från barnrummet. Hon har varit ute i vardagsrummet och busat halva nätterna och är sur och trött hela dagarna så det var bara att bita i sura äpplet och flytta tillbaks henne... Men med sonen gick det toppenbra att flytta till eget rum men han var lite större då än vad lillan var när hon fick flytta. Jag håller tummarna för att ni får en lugn natt...

Jag vill ha svar från vår eventuella festplats nu. Jag är så sugen på att vara där och så nyfiken på vad de sätter ihop för idé åt oss att jag nästan önskar att helgen var slut bara därför. Fast samtidigt inte, för imorgon har jag plötsligt två dagisbarn istället för ett. Min bäbis har blivit stor och så börjar inskolningen och snart vardagen... Hur katten ska man hinna planera nåt då undrar jag? Full av beundran för alla heltidsarbetande... Jag hinner inget fast jag går hemma och dräller hela dagarna

För övrigt är jag galet sugen på att prova klänningar! Men tänk om jag bara kunde tappa ett par små kilon till så man tycker lite bättre om spegelbilden först... *otålig*

CiaLovesAndreas skrev 2009-08-16 15:04:27 följande:
    Martinaa,Ja, det är riktigt smidigt med en låda Uj, jag har redan hunnit prova min klänning 2 gånger sen jag hittade den Helt OT: Nu har vi flyttat ut dotterns säng från vårt sovrum, så det blir en spännande kväll/natt.Vi har skaffat en sån babywatcher. Rummen ligger iofs inte så långt ifrån varandra, men det känns ändå bättre.
  • CiaLovesAndreas

snuttfia,
    Hmm, blir en konstig kväll/natt. Dottern vaknade precis efter en ca 2 timmar lång tupplur. Undrar när hon kommer somna ikväll?

Fortsätter att vara OT: Dottern kissade på pottan för första gången idag! Snacka om att vara en stolt mamma

• Martinaa

Hihi. Jag fortsätter lite OT då

Vi har ju inga barn här än men idag pratade jag och sambon lite om framtiden och det här med att köpa hus. Vi bor i en bostadsrätt nu, som vi när vi flyttade in för ett år sedan, hade tänkt bo i i några år. Nu längtar vi redan till hus båda två! Men att gå och köpa hus mitt i bröllopsplanering känns inte så smidigt, eller ekonomiskt hållbart... Och efter bröllopet så kommer ju det här med barn bli aktuellt, och det är ju inte så smidigt att köpa och renovera hus när man är gravid alternativt har en liten bebis... Eller ens få huslån till att börja med! Bah! Hur ska man göra...!?

Lycka till Snuttfia med inskolningen och till Cia för inatt!

• CiaLovesAndreas

Martinaa,
    Det är inte lätt det där.
    Vi har ju tidigare inte fått nåt vettigt lånelöfte till hus då jag inte haft nån fast inkomst. Men nu när jag fått en fast tjänst, så är det inget som hindrar oss.
    Men nu har vi ju då bestämt oss för bröllop och vi har inte råd med båda, ialla fall inte samtidigt
    Vi bor i en hyreslägenhet.

• jaao

Hej tjejjer!
    och hej på er alla nya som hittat hit!

Nu har vardagen kommit igen, barnen är tillbaka i skolan/dagis och jag går och dagdrömmer om bröllop mest hela tiden!
    Usch och fy huuur ska jag orka vänta ända tills maj?

Vi har nu valt ut våra ringar (inte de som jag har på bilden)
    Problemet är att de är i titan och 2mm höga... passar iiinte ihop med våra tunna förlovningsringar, så nu fundrar vi starkt på att byta förlovningsringarna också, känns lite både och... Någon som har något roligt tips om vad man kan göra för kul med de gamla?

Vi har inte diskuterat någon budget ännu, men vi ska ju ha ett litet bröllop så 20.000 känns inte som en omöjlig budget.
    Bröllopsresan är inte inräknad i den summan, den bjuder svärföräldrarna på... de försöker övertala oss att åka till thailand i 2veckor men, jag vill inte vara ifrån barnen så länge (!) och thailand en vecka känns som att det blir mest restid??
    Någon som varit där "bara" en vecka?

Ha det bra!

• CiaLovesAndreas

Uppdatering: Natten gick jättebra!

Ahhh, att det ska vara så svårt med in- och utgångsmusik!

Svar på tråden MAJ 2010