• MV85

MAJ 2010

Eftersom vår tråd är avstängd startar jag en ny här så vi kan fortsätta vårt härliga tjötande

Här samlas alltså vi som gifter oss i Maj månad 2010, nykomlingar som "gamla" rävar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-03 16:02
    Vår förra tråd:
    brollopstorget.se/Forum-1-22/m3306394.html

• Svar på tråden MAJ 2010
  • snuttfia

Fröken, det var en bra idé att bara placera vid ett bord och sen får de bestämma själva hur de vill sitta... Ska klura på det ett tag nu och se vad sambon säger Man kan ju ha nån lek eller nåt då de ska ta reda på vilket bord de ska sitta vid när de kommer, om man har namn på borden eller så... Eller kanske det blir fjantigt.

Vad tror ni förresten, ska man sätta folk som känner varandra ihop eller blanda? Tänker att det kanske blir lite mindre stelt om man får träffa gamla bekanta men samtidigt är det ju kul att blanda så alla får träffa nån de inte känner redan. Fast det är ju mest min släkt och mina vänner som kommer, sambon har jättelite släkt och bara en kompis han ska bjuda...

• Martinaa
    snuttfia skrev 2009-08-20 12:42:44 följande:
    Fröken, det var en bra idé att bara placera vid ett bord och sen får de bestämma själva hur de vill sitta... Ska klura på det ett tag nu och se vad sambon säger Man kan ju ha nån lek eller nåt då de ska ta reda på vilket bord de ska sitta vid när de kommer, om man har namn på borden eller så... Eller kanske det blir fjantigt.Vad tror ni förresten, ska man sätta folk som känner varandra ihop eller blanda? Tänker att det kanske blir lite mindre stelt om man får träffa gamla bekanta men samtidigt är det ju kul att blanda så alla får träffa nån de inte känner redan. Fast det är ju mest min släkt och mina vänner som kommer, sambon har jättelite släkt och bara en kompis han ska bjuda...
    Det bästa tycker jag är både och! Att blanda upp folket så man träffar nån ny, men alla bör ha MINST EN person bredvid/mittöver som man känner så man har nån "trygghet" med någon att prata med.
    Ska man blanda folk som inte känner varandra så får man nog tänka över lite vilka man tror skulle passa ihop. Om man till exempel vet om att några har gemensamma intressen kan man ju sätta dem vid samma bord. Likaväl om man vet att två personer INTE skulle passa ihop så kanske det är bäst att dela på dem
  • snuttfia

Ojoj, en hel vetenskap det där märker jag... Ser faktiskt inte fram emot bordsplaceringen... Nåja, det löser sig nog

• snuttfia

Nu har jag preliminärbokat ett annat ställe och så ska vi åka och kolla där på lördag! Det verkar jättemysigt och lite billigare än det första stället vi kollade på. Känns sååååå skönt att iaf ha ett ställe bokat så man iaf har nånstans att vara även om det är helt osett än. Har mailat ett par andra ställen också så vi kan jämföra men jag känner mig mycket lugnare nu när något är bokat!

Det bästa är ju att lata jag knappt behöver fixa nåt utan kan låta andra ha det klart när vi kommer från vigseln Visst är det kul att fixa och duka och göra fint, men samtidigt tror jag att de gör det bättre än jag skulle gjort för de är ju proffs. Plus att de nog år det att se inare ut med blommor och sånt på borden. så länge jag får nåt att säga till om och får styra och ställa lite så är jag nöjd med att slippa få allt att gå ihop själv *laaaat* Jooo, och de har några hotellrum där också och om vi hyr ett så kan den eller de som ska hjälpa oss med barnen bara ta och knata iväg upp för trappan när ungarna är för trötta och så slipper man fundera på hur de ska ta sig ut till oss... Gött!

• Martinaa

Snuttfia:
    Härligt! Visste väl att det skulle lösa sig!

Själv träffade jag min nya träningsbuddy idag www.martinaa.se/blogg/isabella.jpg som ska hjälpa mig att komma i form till maj. Hon var ganska otränad nu, så vi fick gå uppför backarna hem , men det ska det nog bli ändring på, hehe. Cyklade förbi både ett bageri och en blomsteraffär så smet in och frågade om lite priser på tårta och brudbukett. Ska höra med lite andra ställen också så man har lite alternativ. Bra att fråga också hur tidigt man behöver boka.

Näpp, dags för dusch!

• CiaLovesAndreas

Hej tjejer!
    Var idag tillbaks hos guldsmeden och för tillfället står det mellan två ringar. Men just idag leder den ena, får se hur det blir nästa gång. Kommer väl skutta in där var och varannan dag nu framöver

Ikväll har vi haft barnvakt så vi passade på att sitta ute på torget och gå och bowla. Var riktigt trevligt!

• johi77

Äntligen svar från fotografen! Ska boka in en träff, ännu en pusselbit lagd!

• CiaLovesAndreas
    johi77 skrev 2009-08-20 20:41:44 följande:
    Skönt!
  • Martinaa
    johi77 skrev 2009-08-20 20:41:44 följande:
    Får man fråga vad "din" fotograf tar? Har bara pratat med en kvinna än så länge, men hon verkar väldigt duktig och proffisionell, men hon tar 4800:- för en timmes fotografering. Man får med 16 bild i album eller 13*18-bilder. Tycker ändå det är ganska dyrt...eller?
  • nu gifter vi oss

Jag fick ett tips på en fin bordslösning.
    Ett honörsbord och en tunga i mitten. Sen resten i runda bord runt, t.ex. 2 på varje sida. Jag gillar också idén med att placera en grupp människor på ett bord och sen får de placera sig där själva. Det blir ändå nästan som en bordsplacering ju...

Jag har prelbokat lokalen! Skickade ett mail iaf men har inte fått svar än.

Har fått en offert från ett bussbolag.
    För att köra med en mindre buss med 29 passagerare en enkel resa på ca 2-2,5 mil skulle de ha ungefär 3000 kr inkl. moms. Inkl. nattillägg.
    Dyyyyrt tycker jag!!!

Svar på tråden MAJ 2010