snuttfia skrev 2009-08-20 12:42:44 följande:
Fröken, det var en bra idé att bara placera vid ett bord och sen får de bestämma själva hur de vill sitta... Ska klura på det ett tag nu och se vad sambon säger Man kan ju ha nån lek eller nåt då de ska ta reda på vilket bord de ska sitta vid när de kommer, om man har namn på borden eller så... Eller kanske det blir fjantigt.Vad tror ni förresten, ska man sätta folk som känner varandra ihop eller blanda? Tänker att det kanske blir lite mindre stelt om man får träffa gamla bekanta men samtidigt är det ju kul att blanda så alla får träffa nån de inte känner redan. Fast det är ju mest min släkt och mina vänner som kommer, sambon har jättelite släkt och bara en kompis han ska bjuda...
Det bästa tycker jag är både och!
![](https://www.brollopstorget.se/bundles/flmtinymce/vendor/tiny_mce/plugins/emotions/img/smiley-smile.gif)
Att blanda upp folket så man träffar nån ny, men alla bör ha MINST EN person bredvid/mittöver som man känner så man har nån "trygghet" med någon att prata med.
Ska man blanda folk som inte känner varandra så får man nog tänka över lite vilka man tror skulle passa ihop. Om man till exempel vet om att några har gemensamma intressen kan man ju sätta dem vid samma bord. Likaväl om man vet att två personer INTE skulle passa ihop så kanske det är bäst att dela på dem