• MV85

MAJ 2010

Eftersom vår tråd är avstängd startar jag en ny här så vi kan fortsätta vårt härliga tjötande

Här samlas alltså vi som gifter oss i Maj månad 2010, nykomlingar som "gamla" rävar

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-03 16:02
    Vår förra tråd:
    brollopstorget.se/Forum-1-22/m3306394.html

• Svar på tråden MAJ 2010
  • snuttfia

Jasså, nu har ni vaknat? :-PHar suttit hela dagen och hoppat och väntat på att nån ska berätta nåt om vad de klurar på idag. Nä, jag har inget liv en del dagar

Martinaa, kanske jag med skulle damma av min gamla cykel. Ja, den är egentligen helt ny, köpte den förra sommaren men har typ provkört den och inget mer... Nu kanske man får ta ut den nån gång och få igång flåset... Det var förresten Yxhammargården som vi bokat om du inte förstod det från boråstråden

Cia, vad kul! Har du bilder så man får tjuvkika? Jag blir så nyfiken ju :)Jag tog bild på alla förlovningsringar vi provade med mobilkameran så jag kunde kolla hundra ggr per dag innan jag kunde bestämma mig...

johi, härligt att du fick svar nu. Det var väl på tiden! Hoppas ni kommer överens så du slipper leta vidare!

Nu gifter vi oss, trodde inte det var så dyrt med buss :-/ undrar om det skiljer sig mellan storstad och mindre städer? Har du ingen bekant eller bekant till bekant som du kan låna/hyra in att köra bussen så kanske det blir billigare? Och finns det flera bussbolag kan det löna sig att ringa runt. Kanske det går att hyra några minibussar istället eller få en deal med taxibolag?

• Martinaa

Just det ja, buss! Fick ju mail idag! För att köra från Borås Resecentrum ut till Torpa Stenhus, vilket är eeh... ungefär 2,5 mil tur och retur skulle de ta 5500 kronor för en buss med plats för 49 pers+guide. Mailade tillbaka och frågade om de har mindre bussar också.

Visst är femtusen mycket pengar, men säg att 35 pers åker med så blir det 150:-/person att åka både fram och tillbaka. Klart billigare för dem än att åka taxi. Vi är ju helt eniga om att ska vi fixa buss så kommer de som är intresserade få betala den själva. Fixar vi inte buss kommer vi ju knappast betala folk taxipengar, så att fixa en buss är ju bara ett sätt att göra det billigare för gästerna. Likaså får ju inte de med egen bil några bensinpengar, så jag tänker inte betala deras resor

Nu gifter vi oss:
    Har ni full buss, dvs 29 passagerare, så behöver de bara betala en hundring var för att komma till och hem från festen! Tycker jag är billigt! Eller jaha, enkel resa? Tja, tvåhundra är väl inte mycket det heller...?

Eller vad kostar taxi egentligen? Hmm... Måste väl ändå vara billigare med buss?

• CiaLovesAndreas

snuttfia,
    Har tyvärr inga bilder.
    Men den ena känns för "blingig". Visst ska det synas att man har stenar i ringen, men till en viss del.
    Jag är inte sån "bling-bling-tjej" till vardags och har väl inga planer på att bli det efter bröllopet heller

Måste erkänna att jag är lite pirrig inför vår titt på festlokalen idag

• MajBrud2010

Hej alla majbrudar!
    Tänkte försöka hålla mig lite här nu framöver, är ju inte så långt kvar! ;)
    Känns skönt att hitta fler som ligger ungefär lika långt fram i planeringen som jag själv gör. I min närhet blir jag i det närmaste retad för min framförhållning. Kan dels bero på att de tror att vi ska gifta oss i slutet av sommaren och kommer få reda på majdatumet när vi skickar ut inbjudningarna ;)

Vi var och tittade på lokal igår, rätt så fin, kommer bli jättebra med lite pynt och dukning och så! Kostade 500:- för ett dygn och 250:- för tillkommande dygn (kommer hämta nycklarna två dagar innan för att få gott om tid att fixa allt ;) )

Till Nu gifter vi oss: tror absolut att gästerna är villiga att lägga en hundring eller två för buss! Jag som gäst skulle verkligen uppskatta det!
    Ni kan väl lägga med en lapp i inbjudan att folk kan anmäla om intresse finns? Eller hur långt innan måste bussen bokas?

• CiaLovesAndreas
    MajBrud2010 skrev 2009-08-21 10:31:40 följande:
    Hej alla majbrudar!Tänkte försöka hålla mig lite här nu framöver, är ju inte så långt kvar! ;)Känns skönt att hitta fler som ligger ungefär lika långt fram i planeringen som jag själv gör. I min närhet blir jag i det närmaste retad för min framförhållning. Kan dels bero på att de tror att vi ska gifta oss i slutet av sommaren och kommer få reda på majdatumet när vi skickar ut inbjudningarna ;)Vi var och tittade på lokal igår, rätt så fin, kommer bli jättebra med lite pynt och dukning och så! Kostade 500:- för ett dygn och 250:- för tillkommande dygn (kommer hämta nycklarna två dagar innan för att få gott om tid att fixa allt ;) ) Till Nu gifter vi oss: tror absolut att gästerna är villiga att lägga en hundring eller två för buss! Jag som gäst skulle verkligen uppskatta det!Ni kan väl lägga med en lapp i inbjudan att folk kan anmäla om intresse finns? Eller hur långt innan måste bussen bokas?
    Hej och välkommen hit!
    Hehe, jag tycker ju det är evigheter kvar tills det blir maj
  • Martinaa

Hejsan Majbrud2010 och välkommen! Här kan du vädra massa åsikter om bröllop och planering. Fast det är ju, precis som Cia säger, jäääättelåååångt kvar till maj

• CiaLovesAndreas

Tjejer! Jag skulle behöva lite råd..eller nåt.
    Vi var ju då idag och kollade på festlokalen, dessvärre lyckades jag få lite negativt intryck. Vet inte om det hade med att hon hade med sina tre barn, så det kändes ju inte direkt proffessionellt.
    Den stora salen kanske kändes lite för liten, men man måste ju se hur det blir när det är bord och stolar där.
    Hon hade inga prisuppgifter med, på vad det t.ex. skulle kosta om de gjorde allt eller vad det skulle kosta om vi fixade med en del.

Så nu har jag blivit lite mer sugen på ett annat ställe som är mer erfarna. Dock så har jag en känsla av att det kommer bli dyrare.

Här är länkarna till de olika.
    www.idingstad.se/
    www.livgrenadjarmassen.se/

• Tattoo82

Hej alla!
    Var länge sen jag skrev nåt här nu. Kommit många nya.

Hade helt kört fast i letandet efter festlokal men idag hittade vi ÄNTLIGEN en perfekt lokal!! Har dock inte sett den än. Men jag känner till omgivningarna då jag spenderat alla mina barndomssomrar där ute! Den uppfyller iaf alla mina krav: ligger vid vattnet, en bit utanför stan, nära till övernattning för gäster (både hotell/herrgård och campingplats inom gångavstånd) och även för oss, gott om plats för 50 pers, man kan ta med egen mat och dryck, maxhyra 3000 kr (gick på 1500 kr exl. porslin)!
    Har prel bokat den men ska åka och titta på den nästa vecka.

Har dessutom hittat en helt perfekt buffé på en cateringfirma i stan! Som var ganska mycket billigare än vad vi räknat med i budgeten. Idag var en riktigt bra dag!

• TillsDödenSkiljerOssÅt

Hej:P
    Vi har också planerat att gifta oss i majmånad då vi varit ett par i 10år.
    Jättekul att se att fler än jag vill planera redan;)
    Jag är en tjej på 25år, kommer i från ett litet ställe mellan Skåne och Blekinge.Vill vara anonym tills vi gått ut med inbjudningarna eller ´´råkat`` skvallra lite!

• TillsDödenSkiljerOssÅt

Hur långt har ni kommit i era planeringar?

Svar på tråden MAJ 2010